Mint az közismert, a rali nem drága (vagy nem úgy, de ezt már kibeszéltük). Sokan kíváncsiak vagytok, hogy ki miből versenyezget. Nos, erre a kérdésre nem tudok válaszolni. Arra hogy általában miből jó versenyezni, illetve mi miből tervezgetjük az évet megpróbálok válaszolni.

Ennek a képnek nincs sok köze a poszthoz. Legfeljebb annyi, hogy ők biztosan más pénzéből mentek. 

Alapvetően két út áll a halandó előtt: vagy saját pénzből megy, vagy máséból, vagy mixeli az előző kettőt.

Persze, mindenki arra költi a pénzét, amire akarja, a saját pénzből menés sem egyszerű. Legyen talán annyi elég, hogy kevesen vannak akik a költségvetést közalkalmazotti fizetésükből fedezni tudják. Attól pedig mindenkit óva intek (na jó, nem mindenkit, a jólkereső agglegények ha nem lakást vesznek, vagy spórolnak, inkább autózzák el, mint elkólázzák), hogy a konyha-, vagy pelenkapénzt forgassa bele a játékba. Akkor sem ha nagyobb tehetség mint Loeb, Ogier és a komplett skanináv wrc-s különítmény.

A feleségemmel abban maradtunk, hogy a verejtékes munkával megkeresett fizetésemet nem költöm autósporta. (Na jó, a kajámra azért fussa.) Gazdag nagybácsi, lottónyeremény nincs, lakáshitel van, szóval hacsak nem történik valami csoda, a költségvetést nem az én pénztárcám fogja megalapozni. (Már csak azért sem, mert múlt pénteken egy konferencián a táskámat ellopták, így nincs tárcám. Ha valaki hallja, magas jutalom a becsületes megtalálónak = visszavásárolnám a motyómat. Sok minden mellett benne volt egy postára adandó boríték is B125 aláírásgyűjtő ívvel, legalább azt küldjék el a becsületes megtalálók a TC-nek)

Nincs más hátra, mint más pénzének költésére bazírozni. Na, ezzel is van bajság bőven: milyen stratégiával fordulunk rá a feladatra, hogy találjuk meg a megfelelő embereket, és mire jutunk velük. Ígéretekből mindig is jól álltunk, ha a tizede bejött volna a meséknek, már rég a navigálásból élnék, és a svéd éjszakából írnék egy rövid posztot arról, hogy milyen fantasztikus a közönség.

Mi hisszük, hogy a ralinak van reklámértéke, magas közvetlen elérése, és a ralisport kiválóan alkalmas arra, hogy integrálják kampányokba, remekül segíthet - egy netes kampány áráért - az üzeneteink célba juttatásában. (Vagy egyeseknél csak a nagyzolásban.) Így ajánlataink is erről szólnak.

Kit támadsz be a "legjobblegszebb" ajánlatoddal? Szólsz egy rakás ismerősnek, ők felajánlják segítségüket. Persze, mert a barátság fontosabb, nem játszod a piócával keresztezett hiénát. (Ugye nem vagyunk MLM láncban.)

Az idő szalad, a bérbeadónak mondani kellene az autóra valamit, az anyagoddal - ami úgy tűnik működik - naponta jársz megbeszélésekre és prezentációkra, és persze újabb és újabb fordulókra. (Marketing asszisztens, marketing manager, senior manager, marketing direktor, majd ugyanez a pénzügyesekkel, majd a főnökkel.) Az idő telik, valamit dönteni kell autó ügyben. Az ilyenkor elkövethető legnagyobb hiba, ha bízol benne, hogy "tetszett nekik, este is felhívott az arc, hogy csak pár nap, és aláírjuk", mert ilyenkor sanszos, hogy go to 10, jön a sajátzsebes kaland.

Az rendben van, hogy az adott nagyfőnöknek nem jön be a dolog, és megírja, hogy miért nem adnak egy árva petákot sem. (Pl.: évtizedek óta ... szakszövetség ... fokozatú támogatójaként sok évre elköteleztük magunkat...) Ez egyenes beszéd: kértél, nem kapsz, nekünk ez nem deal/tetszik/érdekes/a gyerekem kórusának adom stb. (Jó, az indokoknál nem biztos.)

Az már rosszabb, ha nincs válasz, vagy épp ellenkezőleg: megy a mellébeszélés. Sok időt és energiát elvesz, ráadásul azért ilyenkor a csak nem ajánlod ki a konkurenciának az autó felületét. Amúgy is 10 másodperc alatt lebuknál vele... Persze, ezek a formák keverhetik azzal, hogy dizájn-tervet kérnek, azt 50x átrajzoltatják stb.

A legdurvább az, amikor ott vagy előtted a szerződés, rajta egy hívogató számmal, és az utolsó pillanatban elhangzik egy "kompromisszumos javaslat". Nos ezek a javaslatok általában nehezen (értsd: józan ésszel egyáltalán nem) vállalhatóak. Mondjuk úgy, inkább horgásznék (pedig azt eléggé utálom), mert ott legalább csak addig kell ülni, amíg jól esik. Biztos van, aki nem így látja, és örömmel vállalja, de nekem ennyit nem ér az egész. Mondjátok nyugodtan, hogy naiv vagyok, nem bánom.

Biztos ezt is élveznénk egy idő után...

Azzal nincs baj, hogy időnként kőkemény alkudozás folyik, ilyen ez a popszakma, sőt az üzlet ilyen. Mindenki döntse el ki-ki magában, hogy neki mi mit ér meg, és így játsszon.

Van a saját és másé határán még egy megoldás. Erről viszont mindenkit nyomatékosan le kell beszélnem. A kölcsönből menésnél kevés nagyobb állatság van! Talán a CHF és JPY kölcsön, esetleg a lakásra terhelve. Kölcsönből, hitelből nem szabad menni. (Kb. annyira racionális, mint a heroinista döntése...)

Ja, hogy hogy állunk a bajnokság rajtja előtt néhány héttel? Panaszra semmi ok, dicsekvésre még kevesebb. Van egy már-már visszautasíthatatlan ajánlat egy autóra (nem, nem Corleone módra, hogy az aláírásunk, vagy az agyvelőnk kerül a szerződésre), jóval piaci ár alatt fullos szervizzel és supporttal. Járunk megbeszélésekre, egyezkedünk, és várunk. Volt már vállalhatatlan kompromisszumra vonatkozó ajánlat (nem vállaltuk), és kaptunk levelet szép indokolással, hogy miért nem. És természetesen van némi sikerélmény, de az álom-forgatókönyvre kevés, de egy kisautós sztorit már fedez. (Előlhajtós, francia, vagy japán.)

Címkék: tervek költségek miblog orb gondok bérlés b125

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr432654939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafikuszoli 2011.02.13. 14:23:47

Ismét egy élvezetes és informatív poszt, köszönet érte!

Lenne egy kérdésem:
hasonló cipőben járunk mi is, tehát tervezgetjük az évet - annyi különbséggel, hogy túrában, szériaautóval, abból is Suzukival, tehát elég nyomott költségvetéssel. A jelenlegi állás szerint saját költségen és jelentős spórolások árán tudnánk végigversenyezni az évet. Tehát öcsém és sofőröm megtankolja a versenyautót, lábon elszállítja, én ugyanezt teszem az utcai autómmal, kifizetjük a nevezést, és nagyjából ennyi. (Erről már írtam egy korábbi poszthoz, akkor abban maradtunk, hogy csak a Puffin lekvár adhat ennyi akaratot... :))
Igazából jó lenne némi zsebpénz, hogy mindezek ne kizárólag bennünket terheljenek, vagy olyan extra kiadásokat is meg tudjunk finanszírozni, mint például egy furgon meg egy tréler, esetleg némi enni-innivaló és szállás két-három műszaki vénával megáldott ismerősnek.

Szóval én is bepróbálkoznék pár többé-kevésbé ismerős cégnél, de nem nagyon tudom, mit is kellene nekik ígérnem. Elsősorban azzal kapcsolatban nem vagyok képben, hogy náluk anyagilag ez hogyan alakul. Tehát a sportegyesület támogatása teljesen leírható adóból, vagy csak reklámköltségként? Esetleg a nekünk juttatott forintokaz egy az egyben a mínuszos oldalra kell írniuk?
(Gondolom, annál lényegesen összetettebb a dolog, mint hogy a kezembe nyom egy bizonyos vastagságú pénzköteget, majd viszontlátja a nevét a kocsi oldalán. :)

Az ilyen téren tapasztaltabbak tippjeit köszönettel venném, esetleg a száraz jogszabályokat rejtő linket is!

igor85 2011.02.13. 14:58:04

Sziasztok!

Tegnap elött fedeztem fel ezt az oldalt és nagyon tetszik. Olvasgattam a régebbi posztokat, például az autóbérlés/építés/vásárlás ügyeket, hasonló a dilemmám, de úgy néz ki én építeni fogok. Szeretnék indulni Rallysprinteken és egy-két RTE futamon, de ez idén biztos nem jön össze. Sajnos én is csak úgy tudnám ezt összehozni mint ahogy Grafikuszoli írja, pénz nem sok, de akarat annál több van. Viszont azt én sem tudom hogy ha megkeresel egy szponzort, akkor mit kell ígérni, mert gondolom arra senki nem ad pénzt hogy szlalomokon indultam, plusz navigálok egy amatőr sorozatban. A másik amit hallottam, hogy ilyenkor ugye számlát kell adni, sőt ebben is van valami okosság, mert van olyan aki többről is ad mint amennyit kap és a cég többet ír le az adóból, de ez már nekem magas. Erről tud valaki tájékoztatást adni?

igor85 2011.02.13. 15:00:06

@Grafikuszoli: Amúgy nem ti vagytok azok akik utcai swifttel kutyán húzzátok a verseny swiftet?

Grafikuszoli 2011.02.13. 16:03:36

@igor85: Igen, volt példa erre is - aztán időközben rájöttünk, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy melyik kocsi eszi meg ugyanazt az üzemanyagot útközben, ráadásul egyszer a kutyáról is beigazolódott, hogy hosszú távra nem nagyon való, így utána lábon met a kocsi pár futamra. :)

igor85 2011.02.13. 17:14:52

@Grafikuszoli: Hát igen ez sajnos a "minimál csomag" ára. Tavalyelött a haveromék Trabantját kötélen húztuk kb 250km-t a Baranya kupára, mert a kutya kerékcsapágya beállt.Utána rájöttek hogy napi 5 ezerért bérelhető egy egytengelyes tréler...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.13. 19:22:59

@Grafikuszoli: klasszikusokat csak pontosan: csak a Puffin adhat erőt és mindent lebíró akaratot. www.youtube.com/watch?v=sKvRIhommeE
Ígérni nem sokat tudsz. (Az új sporttörvény állítólag az ún. látványsportok - foci, kézi, kosár, vízilabda és jégkorong - számára speciális státust fog adni, de a technikai sportoknak nem. Ott azért lehet majd sokat ígérni...)
Nem adóból írja le, hanem adóalapot csökkent, vagyis reklámköltség (mintha a helyi napilapban hirdetne)
A gombokbólmenést ismerjük, volt szerencsénk hozzá.
@igor85: ez az a kompromisszum, amit mi nem vállalunk. Ezt egyesek ügyeskedésnek, okosításnak hívják, az ügyész meg a tárgyaláson ÁFÁ-ra elkövetett csalásnak. Értékhatártól függően sok (akár tíz) évet is lehet érte kapni. Szerintem nem jó irány.

Grafikuszoli 2011.02.13. 20:06:58

@B. Capelluti: Köszönöm az infót! Igazából turkáltam már a neten ebben a témában, de éppen az információk időszerűségében nem bíztam.
Mondjuk az kellemetlen, hogy a ralit nem tekintik látványsportnak. :)

Reménykedtem abban, hogy a nonprofit-szervezet támogatásával járó kedvezmények vonatkoznak ránk, de félek tőle, hogy éppen erről van szó ott, ahol a látványsportokat külön kezelik. :(

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.13. 20:18:34

@Grafikuszoli: az egy másik történet, ha közhasznú szervezetet támogat valaki (ott kicsit jobbak a számok, nem egyszerű költségszámlát adsz, de annak is megvannak a hátulütői. Ha ez lenne a tuti, szerintem minden technikai sportban ebben a megoldásban utaznának.)

igor85 2011.02.13. 21:09:27

@B. Capelluti: Egyetértek abban hogy ez nem járható út, mintahogy a gombokból menés sem :-)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.13. 23:52:30

@igor85: Azért a két véglet között van még nehány lehetőség. A gombokból menés viszont legális. Mindenkinek magának kell eldöntenie, mi mit ér neki.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.02.14. 19:04:51

"Sok minden mellett benne volt egy postára adandó boríték is B125 aláírásgyűjtő ívvel, legalább azt küldjék el a becsületes megtalálók a TC-nek)"

Szabotőrök :D

igor85 2011.02.14. 19:34:03

@B. Capelluti: Nekem is inkább az arany középút lenne a szimpatikusabb, viszont a gombokból menésbe is bele lehet hülyülni a végén ha nem tudsz feljebb lépni, vagy csak mert simán elfogyott a "Puffin lekvár".
Még azt szeretném kérdezni tőled ha nem vagyok indiszkrét, hogy mennyi idődet veszi el a szponzorokkal való egyezkedés?

Nigger bácsi 2011.02.14. 19:52:55

Bakker... Az a peca a Top Mix kupa a Nyugati övcsatornán, országos ismertségű megmérettetés, a maga nemében az egyik legszinvonalasabb......

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.14. 20:44:27

@igor85: Ez változó, bár most ezzel zrc foglalkozik többet. Nekem az írás részből jut nagyobb falat.
@Nigger bácsi: És ezt a népszerűséget mi csak növeltük. Nem szerettem volna senkit megbántani, csak egy kontrasztos képet kerestem, ami rávilágít a különbségre.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.14. 20:48:15

@ColT: Erre gondoltam én is. Biztos nem a nyereségvágy hajtotta őket...

GiXXXer 2011.02.15. 11:13:25

Egy kis gazdasági okosság hozzá:
- magányszemélyként is köteles vagy számlát adni a támogatónak, de ÁFA-menteset, és te azt köteles vagy az adóbevallásodban bevallani. A nevezési díjakat, egyéb költségeidet viszont nem tudod elkönyvelni, így jövő májusban biztos nagy lesz a pofáraesés, sok-sok SZJA-t kell fizetned. Tehát mindenképp valamilyen szervezet formájában érdemes tevékenykedni, hogy a saját költségeiddel csökkenteni tudd a bevételeidet, kisebb legyen az adóalapod. Egyéni vállalkozóként, BT-ként a saját vagyonoddal is felelsz a társaságért, így egy esetleges első verseny első kanyarjában ért totálkár után a támogatók az elmaradt reklám miatti esetleges kötbér fejében elvihetik a házadat is!
Tehát csak kft-ként érdemes csinálni! Ha nincs a nyitásra 200.000 Ft-od, és még 500.000 arra a pár napra, amíg bejegyzik, akkor keresni kell egy csapatot, akik mögéd tudják állítani a cégüket. A támogatók is könnyebben adják a pénzt (ÁFÁ-s számla ugye), persze ez is plusz költséggel jár, tejelni kell a cégtulajdonosnak, de havi 20-30-ba fáj egy E.Váll. könyvelése is, ha nem csinál semmit akkor is. Ezt sem árt belekalkulálni!
Ha friss, új céget csináltok, akkor a bevétel alapján kivetett helyi adóknak is érdemes utánanézni, mert némely önkormányzat még egy veszteséges cégre is ki tud vetni milliós nagyságrendű iparűzési, kommunális adót. A legjobb valami kis faluba bejegyezni, elég csak egy haver sufnijára kiszögelni egy cégtáblát, és írni egy bérleti szerződést párezer forintról. Bár azt meg a havernak kell bevallani az APEH, vagyis mostmár a NAV felé.
Járható út még az, hogy vesztek egy apeh-nullás kft-t, lényegtelen mi a neve, és mi van a tevékenységi körökben, mindent meg lehet változtatni, 18.000 Ft illeték, plusz ügyvédi költség fejében. De az 500 eFt-nak megfelelő törzstőkének ez esetben is illik meglennie, ami (hivatalosan) nem lehet már a támogatóktól kapott pénz!

Röviden: ha össze is áll a költségvetés, akkor még gyűjteni kell hozzá jó 20-30%-ot, hogy az állami sarcokat is ki tudjátok fizetni!
Elég jártas vagyok a témában, ha van még kérdés, szívesen válaszolok.

Grafikuszoli 2011.02.15. 11:33:08

@GiXXXer:
Sziasztok!

Nálunk sportegyesület van, legalábbis egy ismerős versenyző egyesületének neve alatt futunk, tehát gondolom, a magánszemélyes és kft-s buktatók ide nem vonatkoznak.
Ha jól értem, valahogy így megy a dolog:
- Szerződés a támogatóval, benne az összeggel
- az összeg után a sportegyesület adózik (?), esetleg a kiadási oldalon kompenzálja ugyanolyan mértékű számlával, hiszen pont erre kapta a pénzt
- az összeggel a támogató adóalapot csökkent.

Esetleg ha nem reklám, hanem támogatásról van szó:
- Jön az összeg, megy a papír róla
- Mi a kiadási oldalt számlákkal igazoljuk
- a támogató adókedvezményt kap

Ez csak az eddigi - még mindig eléggé homályos - ismereteim összefoglalása volt, hogy kilehessen javítani, ha tévednék. :)

Üdv,
Zoli

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.15. 11:48:58

@Grafikuszoli: mivel az egyesület nem nyereségorientált szervezet, el kell költeni mindent (meg ugye ezért kéred a pénzt).
Nem adókedvezményt kap, hanem - ha az egybesületet közhasznú szervezetként vette a bíróság nyilvántartásba - magasabb összeggel csökkentheti az adóalapját.

Ja, és a legfontosabb: jó (=hozzáértő, de nem túl bevállalós) könyvelő!

GiXXXer 2011.02.15. 12:02:06

@Grafikuszoli:
a sportegyesület is cég, csak kft. ill. kht. is lehet. A kft egyébként a legjobb, legrugalmasabb megoldás. Szinte mindent csinálhat, és szinte az össze kiskapu nyitva áll előtte, van sportegyesületi tevékenység is (TEÁOR 9312)

A támogatói pénzek a cég bevételei, ez adóköteles - ez a mérleg egyik nyelve. A kiadásaid kerülnek a mérleg másik serpenyőjébe, de ha pont annyi volt, mint amennyit kaptál, akkor is lehet állam bácsi (önkormányzat) felé fizetnivalód (járulékok, fix összegű adók, bevételtől függő adók).

A támogató részéről pedig minden esetben könyvelési tétel kell legyen a pénz, tehát neki az arra az összegre vonatkoztatott adóval és áfával csökkentett értékébe kerül.
Azaz ha ad egy milliót, abból 200.000 az ÁFA, meg még jó 30% egyéb sarc, ami 240.000. Tehát neki az egymillió 560.000 Ft-jába fog kerülni! Ő ezzel fog kalkulálni, nem a számodra átadott összeggel! A jogcím neki majdnem mindegy, mert ha ÁFA körön kívül eső támogatást akar adni, azt úgyis annyival kisebb összegben fogja megállapítani, de akkor neked szarabb, mert a te kiadásai ÁFÁ-ját nem biztos, hogy mind le tudod írni (250.000 Ft alatt nem igényelheted vissza, esetleg átvezetést kérhetsz más adónemben, így a fizetendő állami adóidat csökkentheted). Bár simán elmegy 1,25 milliód, tehát "elvileg" visszaigényelheted, bár könyvelők és ügyvédek szerint nem tanácsos, mert sokkal nagyobb eséllyel pályázol így egy átfogó adórevízióra... :S
Azt sem árt tudni, hogy elvileg minden szerelőt be kell jelenteni, csak egyenesági leszármazott serénykedhet az autód körül járulékfizetési kötelezettség nélkül, bár nem hiszem, hogy a munkaügyisek razziáznának a szervízparkban, de sosem lehet tudni.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.15. 12:23:34

@GiXXXer: Nem egészen így van. Pontosabban alapvetően nem így van. A sportegyesület nem cég, hanem társadalmi szervezet. (kht. nincs, nonprofit Kft lehet helyette) A hibás alapvetés miatt rossz következtetésre jutottál. A közhasznú szervezetek támogatására spec szabályok vonatkoznak.
Ha pedig a szerelők az egyesület tagjai, azzal sincs gond.

GiXXXer 2011.02.15. 12:33:26

@B. Capelluti: a sportegyesületi tevékenység egy profitorientált kft. keretein belül is működhet, kiválthatja bármilyen gazdasági társaság ezt a teáor-t, persze külön jogszabályok vonatkoznak rá. Lehet cégformán kívüli egyesületként is folytatni, csak akkor a kiadásaid ÁFA-oldala a fent nevezett okok miatt nem szerencsés, meg sok kiskaput is zárva találsz magad előtt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.15. 12:39:39

@GiXXXer: Akarod mondani sporttevékenység. Szólnak érvek és ellenérvek mindkét szervezeti megoldás mellet, ill. ellen. Ezeket mindenki mérlegelje, és döntse el maga.

GiXXXer 2011.02.15. 12:51:38

@B. Capelluti: A TEÁOR '08 szerint "sportegyesületi tevékenység", de ma már nem kötelező a teáor-számok használata, tehát akár rallycsapat-üzemeltetésként is kiválthatja a cég, csak tudnod kell, hogy milyen külön szabályok vonatkoznak ide. Érdemes a 2008-as besorolásoktól nem nagyon eltérni, mert így könnyebben tudod konkretizálni a jogaidat és kötelezettségeidet, míg egy hasraütött tevékenységi kör esetén a hivatalban kitalálhatnak neked bónusz fizetnivalókat is...
23 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása