vargagixxxer ezúttal nem csak videót, hanem képes beszámolót is készített.

Az idei, a sorban a 18. Miskolc Rallye nem sokban kötődött a borsodi megyeszékhelyhez. A szervízpark Encsen volt, a pályák pedig a Zempléni-hegység csodaszép tájain. Pénteken, a hagyományos prológgal kezdődött a program a Borsod Volán Speedway Arénában, azaz a salakmotoros pályán. A versenyzők megmutathatták magukat, és lehetőségeikhez mérten látványos keresztbecsúszásokkal örvendeztették meg a nagyszámú közönséget. Már az első két páros egy-egy tagja kiesett, vezetői és műszaki okokból, ami nem volt jó ómen a következő, igen hosszú és kemény versenyre nézve. Valahol igazunk is lett, de ne szaladjunk ennyire előre.

A fordított sorrendben történő rajtolásnak köszönhetően a mezőny "eleje" a végén jött, mikorra már kezdett besötétedni. Így a lángcsóvák szerelmesei sem maradtak kielégületlenek, szépen mutattak a szürkületben a kicsapó lángnyelvek. Elsőként Botka Dávid tudott egy percnél rövidebb idő alatt célba érni, de Kazár Miki egy szenzációs 59 mp-es eredménnyel maga mögé utasította, amit már senki nem tudott megjavítani. Asi fért még be egy perc alá, igaz 59,9-el, ami a harmadik helyhez volt elég. Természetesen a verseny eredményébe ez nem számított bele, csak presztízsértéke van, illetve kupát kaptak a legjobbak.

A szombati, egyetlen versenynap már igen korán elkezdődött, hiszen közel 150 versenykilométer várt a párosokra, három szekcióban öt-öt gyorsaságit kellett teljesíteniük, a másodosztály viszont csak kétszer ment végig a pályákon. A "nagyok" kora reggel, kicsivel 6 óra után rajtoltak az első gyorsaságin, melynek célja előtt foglaltuk el a helyünket. A felkelő nap fénye, és az igazi tavaszi színekbe borult táj különösen széppé varázsolta a látottakat, még az sem szegte kedvünket, hogy igen foghíjas volt az amúgy sem túl népes mezőny. Néhányan ugyan megsederintették kicsit a hátulját, de láthatóan óvatosak voltak a nem épp autópálya simaságú úton, hiszen be kell osztani a technikát, leginkább a futómű van hosszú és erős igénybevételnek kitéve a zempléni kátyúrengetegben. Persze lassúnak semmiképp nem neveznénk őket, csak a fizika határait jobban tiszteletben tartották.

Az első osztályt és a Historicot követően autóba pattantunk, és nekiiramodtunk, mert egy szűk óránk volt átérni Fonyra, és elfoglalni a helyünket, így beelőztük az ORB mezőnyét. Kár volt a nagy sietségért, mert eddig ismeretlen okokból az előfutók után csak igen sokára indult el a mezőny, fél órát már csúsztunk az eredeti időtervhez képest. A Fony - Regéc - Óhuta gyorsasági a sorban a negyedik volt, de szomorúan tapasztaltuk, hogy a köztes két gyors is megszedte áldozatait, újabb hiányzók voltak. A tempó itt sem volt különösebben lassú, de még messze volt az őrületestől, bár ezen a pályán is csak először mentek még, az itinerük sem biztos, hogy a legtökéletesebb még ekkor, illetve a verseny vége továbbra is nagyon messze volt. Ezen a gyorson aránylag közel több jó nézői pont volt megtalálható, így azt terveztük, hogy csak sétálgatunk, és itt nézzük végig az egész versenynapot. Az első osztály és a veterán mezőny után új helyet kerestünk, ahol a hihetetlenül megcsappant másodosztály küzdelmeit követhettük végig. Majd egy hosszabb szünet következett, alapból több, mint két óra lazítás várt a nézőkre, ami valahol érthető volt, hiszen ballagási napon muszáj a helyi civil autósokat is felengedni a pályára, amíg nincs verseny, illetve eltart egy darabig, mire a mezőny is körbeér. Sajnos a bő két órából majdnem három lett a végére, de ilyenkor lehet barátkozni, pihenni, táplálkozni, vagy épp műthető állapotúra alkoholizálódni, kinek épp mire van igénye. Örültünk, hogy ez utóbbiak tábora jóval kisebb volt az egri versenyen látottaknál, de szerencsére a viccesség és az undorítóság határmezsgyéjét is csak kevesen lépték át, így a hangulat nem lett rosszabb általuk.

A kilencedik gyorsasági tehát már 50 perces csúszással kezdődött, és minden elfogultság nélkül is igen sajnáltuk, hogy az egyes rajtszám birtokosa is a kiesők táborát gyarapította, hiszen a regnáló bajnok, Asi száguldott el előttünk elsőként. A tempó jelen esetben sem volt rossz, de nem nagyon láttuk, hogy gyorsultak volna. Bár az igazat megvallva egy akkora kátyúnál vártuk őket, amiben egy vaddisznócsalád vígan eléldegélt volna. A tovább fogyatkozó mezőny láttán arra jutottunk, hogy a következő "nagyszünetben" átlátogatunk a 20 km-re lévő Abaújvár - Hollóháza gyorsaságira, és ha nem lesz plusz csúszás a programban, akkor még vissza is tudunk érni, és mégegyszer láthatjuk őket. Az odaúttal nem kellett sietni, így a rally2 mezőnyét is szemügyre vehettük, persze biztos ami biztos alapon a rajt utáni első kanyarban vártuk őket. Már-már nevetségesen kevesen voltak, az A csoportban 15 nevezőből mindösszesen 6-an maradtak talpon, de az F csoportban is jóval kevesebben képviseltették magukat, mint az előző körben. Hamar lement a kislétszámú mezőny, így kényelmesen átértünk Abaújvárra, ahol még bő háromnegyed órát vártunk Asiékra.

Egy elég tempós részt néztünk ki, lejtős, dobálós féktávval, látványos kanyarkombinációval. Nem panaszkodhattunk, szem nem maradt szárazon, főleg a második-harmadik hely környékén dúlt ádáz csata, amit a talpon maradt super2000-es versenyautók vezetői ostromoltak. Herczig, Kakuszi, és Janika sebességén volt mit nézni, zavarbaejtő precizitással fűzték át magukat a kanyarokon, de a mezőny további részének tempójára sem lehetett panasz, siettek nagyon. Szegény Spici nem tudott sietni, műszaki hibával állt félre az előttünk lévő kanyarban, valami nem jó azzal a tízes Evóval. Két futamból kétszer kellett feladnia a technika rakoncátlankodása miatt, pedig ez egy vadonatúj autó! A végefelé viszont már nekünk is sietnünk kellett, a Historicot a személygépjárművem elérhető közelségéből néztük meg, aztán irány-surány, szűk félóránk volt visszaérni Fonyra, ami a kátyúkat kerülgetve nem egy rettentő sok idő. Göncöt elhagyva a versenyzők etap-útvonalán haladtunk, mikor rámelőzött Bodolai, az egyik előfutó. Ekkor kicsit még sietősebbre vettem, ugye nem akartam lemaradni semmiről, így mentem utána.

Nagy megkönnyebbülésünkre időben odaértünk, de nem kellett keresztrejtvényt fejteni, mire elindultak. Jóformán csak lepakoltunk, és már indult is a 000-ás rajtszámú autó. Az első osztály mezőnye már 40-nél is kevesebb párost számlált, így aránylag hamar lement, de a végére már igencsak besötétedett, így többen tették fel a lámpasort, mint ahányan a megspórolt kilókat tartották szem előtt. A versenyzők gyorsultak, legalábbis mi így láttuk. Többen centikre pontosan kihasználták az utat, szemernyit sem láttunk spórolást. Asi ekkor már tetemes előnyének tudatában lazíthatott volna, de ő is egy gyönyörű keresztbecsúszós kanyarvétellel örvendeztette meg a nagyérdeműt. Az őt követő versenyautók tempójára sem lehetett panasz, cseppet sem látszottak fáradtnak, motiválatlannak, keményen támadták a jobbos visszafordítót.

Az Asi - Pikó párostól már nem lehetett elnyerni a győzelmet, maximum ők dobhatták volna el maguktól, ha hibáznak, de nem tették, így közel fél perc előnnyel vezették be a Mitsubishi Lancert a célba, megnyerve ezzel az idei Miskolc Rallye-t. Az utolsó körben elért szakaszgyőzelmeinek köszönhetően Herczig Norbi feljött a második helyre a Skoda Fábiával, letaszítva ezzel a Ford Fiestával serénykedő Kakusziékat a dobogó legalsó fokára. A Peugeot 207-es versenyautót kormányzó ifj. Tóth János, azaz Janika ezúttal lemaradt a dobogóról, de az egri fiaskó után a negyedik helyért járó pontok is igen értékesek számára. Hadik Andris megismételte az előző futam eredményét, ugyancsak az ötödik leggyorsabb volt, igaz ezúttal hazai pályán. Kazár Miki viszont nem tudta hozni az idénynyitón bemutatott eredményét, ezúttal csak hatodikként ért célba, ami a mögötte lévő neveket olvasva igen szép eredmény, hiszen Elek, Matics, Osváth és Pethő fért még be a top10-be.

A célceremónia már igen későn kezdődött, egy sötét külvárosi udvaron, nem is akartuk megnézni, de az odavezető úton utolértük Asiékat (ők voltak lassúak :) ), így már muszáj volt. Hát mély nyomot nem hagyott bennünk, az biztos, a szpíker sem állt a helyzet magaslatán, a versenyzők sem voltak már a legfittebbek, ráadásul a minket addig szerencsére elkerülő eső is elkezdett cseperegni, így elég hamar hazaindultunk.

Összességében nem volt rossz verseny, de sajnos a vb futamokat idéző napi versenytáv leszervezése hatalmas kihívás, és mint olyan, sok hibalehetőséggel kecsegtet szervezőt és versenyzőt egyaránt. Reméljük népesebb mezőnnyel találkozhatunk majd legközelebb, 5 hét múlva, Bükfürdőn!

Várunk Titeket is!

Jutalmul pedig itt a beígért videó:

Címkék: video miskolc orb

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr62874118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juhdzsin 2011.05.03. 16:00:08

Köszönjük az ütős videót!

GiXXXer 2011.05.03. 16:49:02

@Mclaren.: bezony, azok ott mi vagyunk! :) Legalább újra meg tudod nézni ugyanazt! ;)

GiXXXer 2011.05.03. 16:52:30

@Juhdzsin: szívesen, máskor is ;)

Mclaren. 2011.05.03. 17:14:58

Kár hogy vargagixxxer nem maradt a Fónyi szakszon tovább, másod osztályba a fehér Bmw ott csuszott ki, és utánna a következő körbe Ladával Bütösiék is!

Mclaren. 2011.05.03. 17:16:27

De a Video hibátlan lett! Gratulálok hozzá! :-)

GiXXXer 2011.05.03. 17:32:36

@Mclaren.: egy kanyarral mentem fentebb a másodosztályt megnézni, vagyis igazándiból csak a szűk jobbos kijáratához. A fák között valamennyi látszott is a BMW akciójából, hallani meg ugye hallottuk tisztán.
Én egyáltalán nem sajnálom, talán túl jó a szívem, de én nem szeretem látni, ha valakinek baja, vagy akár csak komoly anyagi kára keletkezik. És be is vonzom ezt, előttem komoly baleset még nem történt, viszont hallani már hallottam párat, egy kanyarral fentebb vagy lentebb, de előttem sose.

A gratulációt meg köszi!
Jah, és az még mindig nem nyúl, hanem macska! ;) És minden fucking rally-n szívják vele a véremet, de így a süvítő szélben is igen jó a hangminőség, most sem hallhattál egyetlen berecsegést sem, pedig délután már igen kellemetlenül fújt a szél.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.03. 17:49:35

fullHD?? :D
na ne vicceljetek már gyerekek, ezért nem jár grat! :D

gnme 2011.05.03. 17:51:29

balazs ocsi forava

www.youtube.com/watch?v=WnE7UkbHzGU

miskolc rallye-t a pártba!

GiXXXer 2011.05.03. 18:11:38

@Opel P1: nem értem, mi a probléma?
A fullHD azt jelenti, hogy 1920x1080 képpont, semmi mást! Az elején lévő 10x-es lassításban készült felvételt leszámítva a többi az is, fullHD, azaz 1920x1080-as felbontású. Egyébként eredetiben a gépemen a nyers fájlok tűélesek, csak a youtube gondolom nem 16 Mbit-es adatfolyamot biztosít, mert feltöltve úgy lett, és úgy 1,3 GB ez a kicsiny videó, és valóban sokkal szebb. De visszatérve: a fullHD szó nem minőségi, hanem mennyiségi jelző. Lehet 4 Mbites, vagy 50 is, de azt az internetezők nagyrésze nem is tudná megnézni, gondolom neked sincs 60 mbites neted... :P

Mclaren. 2011.05.03. 18:25:45

@GiXXXer: igen igen, kérdezték ott a többiek, miaz a szőrös, és mondtuk nekik hogy nem hallatszik a szél a félvetelbe csak a autók hangja :-) többek közt a kolléga kérdezte, aki csinálta rólad a fényképet :-)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.05.03. 18:38:23

@GiXXXer: aham, így már más, nem néztem tovább, azonnal elkapott a röhögőgörcs, ahogy láttam a gombostűfejnyi pixeleket a bömös elején, a HD felirat mögött :D
Szerintem egyébként a jóból is megárt a sok, azaz túl hosszú, ezáltal nagyon egyhangú a videó, kb. 5 perc is elég lett volna, de ez csak az én meglátásom.
Csapassátok neki, csak így tovább!

GiXXXer 2011.05.03. 19:33:11

@Opel P1: én már kb. 100x láttam, és mégsem unom... :)
Egyébként jó tíz percben gondolkodtam először, de annyi jó kimaradt még akkor, hogy kicsit tovább kellett csinálni, aztán meg a zene így adta ki.

Van egy több, mint egy órás videóm is, na azt már tényleg meg lehet unni a végére!

adyz 2011.05.03. 20:25:39

a szemere-hernádvécsein szakaszon senki sem videózott? a fehér vfts és a piros 07-es lada kicsúszása érdekelne :)))

malkolmcole 2011.05.03. 20:57:46

Úgy látom a Citroen kocsit nem a kedvenceid. Sok volt a mezőnyben, de a videón kevéske... :-)
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása