Felvirradt a nagy nap. Korán keltem, kimentem a Ringre. Reggel 8-kor már két sorban araszoltak az autók, és már a második parkolót nyitották meg a rendezők, mert az első addigra fullon volt. Pedig a műsor csak 9-kor és "csak" warm up-pal kezdődött. A nézők pedig egyre csak jöttek. 10-kor már nem lehetett moccanni sem a paddockban, sem pedig a célegyenes lelátóin/környékükön.

Kimondhatatlanul jó volt ott magyarnak lenni. Norbi kidugta a fejét a boxból és olyan üdvrivalgás, dudaszó, hangorkán akármi volt, hogy az embernek elszorult a torka, tiszta libabőr. Közben meg a srác próbált az első futam előtt a nyüzsgő boxban egy (padon, felnin, nem emlékszem, csak hogy alacsony volt) "valamin" ülve kis nyugalmat lelni és lehunyt szemmel koncentrálni, rákészülni a dolgokra. Közben rohangáltak körülötte, de hozzá senki nem szólt(hatott?). Eközben Zengő Zoli mosolyogva üdvözölt és nyújtotta a kezét.

Nem hiszem, hogy megismert - bár három szezonon keresztül a rali mellett pályáztam is -, és tudta ki vagyok, és jobb dolga is volt, csak media pass-szal, szettel a nyakamban, nagy természetességgel léptem be a boxba. Szóval vérprofik, de családias, barátságos társaság.

„Emberléptékű VB-s csapat?” Olyan oximoron, mint a "katonai értelmiség". (Gondolom a Reneszánsz embert Danny de Vitoval mindenki ismeri) 11-re már az M3 kivezetőn állt a kocsisor (ahol az Autópálya Mérnökség, és a benzinkút van). Voltak, akik még le sem parkoltak, miközben már a 2. futam is elrajtolt. Az F1 szeretne ilyen nézettséget itthon és az F1 sztárjai örülnének ekkora szeretetnek, rajongásnak, mint amit Norbi kapott. 

Reggel nem hittem a szememnek. A volvós Robert Dahlgren volt a leggyorsabb a warm up-on. Hát mégis csak passzol a Hungaroring a szívómotoros Volvo C30-hoz. A svéd a lenyűgöző 1:56.430-cával több, mint egy tizeddel volt gyorsabb Alain Menu szombati pole-t érő idejénél. Huff igyekezett jóvátenni a tegnapi csalódást keltő eredményét, és - a Volvo-nál fél másodperccel lassab idővel - övé lett a második leggyorsabb kör (1:56.885). Yvan Muller (1:57.214) lett a harmadik, megelőzve Norbit (1:57.276) és Javier Villát (1:57.496). A szombaton még haloványnak tűnő SUNRED León 1,6 turbó autók tovább javultak, és Nykjær befért az első tízbe (1:58.051).

Urs Sonderegger kihagyta a mai programot. Tegnap második szabadedzésen megsérült, amikor beleállt a gumifalba, és az állandósult hátfájása miatt úgy döntött, hogy a versenyt kihagyja.

A mai első versenyen Alain Menu rajt-cél győzelmet aratott, és legnagyobb sajnálatunkra ellenált Michelisz Norbi nyomásának. A rajt után Villa lökte Coronelt, aki ráesett Mullerre. Így állt elő a „nyiss nekem teret” helyzet, ami után Menu mögött Norbi és Tarquini fordulhatott el a célegyenes végén. Az első körben éljenző tömeg fogadta Micheliszt, aki felzárkózott a chevrolet-s emberre, ő pedig igyekezett biztosnak tűnő előnyét a végéig megőrizni.

A vezető páros mögött ádáz harc dúlt a harmadik helyért Gabriele Tarquini, Javier Villa, Yvan Muller és Rob Huff között. Az utolsó körökig képes volt az olasz ikon tartani üldözőit, és olyan védekezést mutatott be, mint amikor Zolder-ben nyert. Az utolsó körben azonban rendesen "összevitatkoztak", Villa végül lenyomta, és felfért a dobogó legalsó fokára, ráadásul Muller és Huff is éltek a helyzettel, így Tarquini végül a hatodik lett.

Nem szeretem Tarquini stílusát, nekem már túraautós léptékkel is túl kemény. Nyilatkozata is jól mutatja ezt, Villa első lökésére azt mondta, hogy teljesen rendben volt, túraautózásba belefér. Utána Villa négy kerékkel elhagyta a pályát - ebben a helyzetben is Gabriele volt a kedvezményezett. Ebből Villa erőszakosan jött vissza, nagy lendülettel, Tarquini pedig el akarta kerülni az ütközést, ezért lehetett utána kivezetni a pályáról.

Az első tízbe befért még Tiago Monteiro, Fredy Barth (a legjobb a SUNRED-es), Kristian Poulsen és Pepe Oriola is.

A reggel remekelő svéd Dahlgren az első körben a 3. kanyarban kalandozott, utána a boxban kiállt. Tom Coronel pedig a nyolcadik helyről búcsúzott mert elmelegedett a vize. 

Amilyen jól végződött az első verseny, olyan rosszul kezdődött a második. Norbi jól jött el a rajtnál, több pozíciót is javított, amikor a célegyenes végénél a marokkói Bennani (szerintem ez volt a bosszúja azért mert az ő hazai versenye helyett Norbinak adatott meg a lehetőség otthon menni) méterekkel korábban fékezett, és a még gyorsító Michelisz megtalálta hátulról. Innen pedig indult a dráma: Norbi a fűre került, onnan értelemszerűen nem tudta elfordulni a kanyart, és az első helyen autózó Poulsent is kitessékelte a pályáról.

A BMW eleje csúf lett, viszont bizakodásra adott okot, hogy nem ömlött belőle sem folyadék, sem gőz, sem pedig füst. Norbi így visszatért a boxba, ahol neki is álltak a srácok a kocsinak. A kör végén Coronel, Menu és Tarquini volt a sorrend.

A második körben az olasz a 3. kanyarban átvette a vezetést. Nem sokkal ezután pedig  "megnyíltak a nagy mélységek forrásai és megeredtek az ég csatornái". Ha a források nem is, de az ég csatornái keményen dolgoztak, így piros zászlóval megszakították a versenyt.

Így végül lett idő arra, hogy Norbi autóját hadrafogahtóvá tegyék Zengő Zoliék.

Az újraindítás után sem volt a verseny unalmas, bár nekünk csak annyi jutott, hogy Norbi a csodáért (pontszerzésért), vagy leggyorsabb körért drukkoljunk.

Zengőék zajos zászlója

Tarquini kétségbeesetten próbálta tartani az első helyét, de tehetetlen volt a strandkorlátkék páros nyomásával szemben, így végül Muller lett az első és Huff a  második. Az olasznak maradt a jól megérdemelt harmadik hely. Tom Coronel végzett a  negyedik helyen, miután hosszasan harcolt a seatos srácokkal Tiago Monteiroval és Michel Nykjærral. Robert Dahlgren lenyűgöző volt vizen, és valóban megérdemelte volna, hogy elől végezzen, egy áthajtásos büntetés miatt végül csak kilencedik lett. Franz Engstler ért az ötödik helyen célba, és így nyerte a Yokohama Kupát.

Nem csak Norbinak nem adta ki a második verseny: Menu is odaverte az autót, így ő is pont nélkül maradt.

Már éppen lógattuk volna az orrunkat, amikor jó hírek jöttek. A szélesszalaggal, kábelkötegelővel megjavított autóval Norbi a végén leggyorsabb körökkel hálálta meg a közönségnek a bíztatást.  Ez a slicken futott leggyorsabb kör Norbinak 4000 eurót jelent a Monroetól. Szóval a szélesszalag, meg a kábelkötegelő ára megvan.

Remélem, hogy a WTCC-s szinten kiugró nézőszám miatt a túraautós brigád visszajáró vendég lesz nálunk.

Címkék: video wtcc michelisz norbi

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr42959522

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mogyoród, én így szeretlek... 2011.06.06. 10:20:39

A hétvégi WTCC futam kapcsán elgondolkodtam, azon hogy egy ilyen kiváló helyen lévő település,mint Mogyoród ilyen hihetetlen adottsággal mint a Hungaroring miért nem akar ebből hasznot húzni.Nem magáról a WTCC-ről akarok írni, nem követem a technikai s...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ss26 2011.06.05. 20:58:38

Amellet, hogy jót ment, az első futamban is ő kezdte a lökdösődést, nézzétek meg, a belső kamerás felvételen látszik.
Szerintem ez nem hiba volt, csak ő ismeri a pályát, a többiek nem, ezért nem számított rá, hogy ilyen korán fékeznek. :)
Nem baj, lesz ez még jobb is!

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.06.05. 20:58:48

képzeld el, mi pénz mire azt a kocsit összekalapálják.

amúgy szép volt, jobbat futott a gyerek, mint vártam

rednyull 2011.06.05. 21:03:07

Akkor se fordult volna be ha nincs senki a pályán. Tiszteletbeli Japánnak megszavaznám.

lwhite 2011.06.05. 21:04:55

rednyull 2011.06.05. 21:03:07 Ha kimegy a fűre akkor biztos nem, de ha az aszfalton ott fékez, ahol tudja, hogy elég fékezni, akkor nagy eséllyel befordult volna. Tapadás nélkül (füvön) már esélytelen lenne a dolog.

Eddie 2011.06.05. 21:09:59

Kösz az élményt Norbi!
Ha jövőre lesz futam, ha nem is mindenki aki ma kinn volt, de a jelentős része a nézőknek 1-2 ezrest rááldozna a belépőre és akkor bevétel is lenne!
A második futamra véleményem szerint a hazai szurkolók miatt rakták össze a gépet!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.05. 21:21:23

Nagyon jó volt! Az eső meg lehűtött legalább egy kicsit. Szerintem nem kell bánkódni, a VB cím felé vezető út rögös. Ebből is lehet tanulni, a másik meg a szerelők munkája. Szuper volt! Jó csapat, jó technika, és egy kiváló sofőr! Kitartás, és meglesz a gyümölcse.

rexter 2011.06.05. 21:25:02

kurva jó volt! Én hétvégi bambulgatásom közt kapcsoltam eurosportra és meglepődtem h ilyen verseny van épp élőben (GP2-vel kezdtem). meg aztán a WTC és az a rengeteg ember.
Norbi kicsit túlizgulta a másodikat, de hát Baumgartner után élmény ez a csávó :)
Sokkal több támogatást kellene adni az itthoni cégeknek a magyar motorsporta mert látható h nagy az érdeklődés.

(ha a MOL a videotonba beleöntött millárdok csak felét idetenné... ehh.

rednyull 2011.06.05. 21:27:46

@lwhite: Beleszámítva:)
Nem látszik a videóból hogy az előtte haladó korábban fékezne. Ugyan olyan ütemben csökken a kanyar előtt az 1-2 távolsága mint a 2-3 távolsága.
szvsz ez csúnya volt;)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.06.05. 21:30:00

Még egy: le kéne már tenni arról, hogy futballnemzet legyünk. Itt a sok tehetség. A Maserati kupát is meg kéne említeni!

Kengyelfutó Gyalogkakukk 2011.06.05. 21:30:17

@Coolya:

és sikerült elkapni a lényeget :) csak a fókusz csúszott el egy cseppet - Bömös helyett zászló :)

(bocsesz)

Speedman 2011.06.05. 21:34:56

@lwhite:
Esélye sem volt, hogy az aszfalton fékezzen. Ő rövidebb féktávot akart venni, az előtte levő hosszabbat. Már az első ütközést is úgy védte ki, hogy a fűre rántotta az autóját, utána meg menthetetlenül csúszott előre. A kérdés csak az volt, kit talál el.

Bobby Baccala 2011.06.05. 21:37:45

sziasztok.

mivel külföldön vagyok sajnos nem tudtam kimenni a ringre. a versenyt a német eurosporton izgultam végig. a két közvetítő egyik ámulatból esett a másikba, hogy micsoda hangulat volt a hungaroringen. reményüket fejezték ki, hogy a verseny ezután már állandóan szerepelni fog a versenynaptárban, mert ehhez fogható hangulat sehol máshol nincsen. amikor Norbi felment a dobogóra, akkor is csak annyit mondtak, hogy kedves nézőink hallgassák csak, majd csöndben maradtak. a vágóképek, amiken fürtökben lógtak az emberek a tribünön, illetve ahogy skandálták, hogy Norbi, Norbi...nos az nagyon megható volt. :) mondhatni prájszlessz!
Norbit egyébként pedig egyszerűen csak helyi matadornak, az új nemzeti hősnek aposztrofálták. azt hiszem igazuk volt. :)
gratulálok Norbinak és a Zengő Dension Teamnek! szép volt fiúk! :) jó volt ma magyarnak lenni.

lwhite 2011.06.05. 21:38:42

@Speedman: Ez így van, egyet is értek vele. Nyilván az első ütközés után már menekülőutat keresett, mivel csak a fű volt, ott már nem volt mit tenni. Kár, de nagy élmény volt ott lenni, a bőrig ázás ellenére is! :)

ommm 2011.06.05. 21:42:29

@rednyull: Bőven befordult volna. Maga mondta még ott. Ne feledd, ez állórajt volt, nem repülőrajt, itt mélyebbet tudott volna fékezni ha lehet. Nem számított rá, van ilyen. Miután koccant, már mindegy volt. Kapott is egy áthajtásos büntit, ami nem oszt nem szoroz.

Az első rajtnál, viszont nem ő volt a hunyó, ott Villa volt, aki megkezdte a vonatot.

ommm 2011.06.05. 21:44:49

@BOSCHtechnikus: Jogos. Norbi és Jani szépet ment.

Speedman 2011.06.05. 21:50:57

@lwhite:
Igen nagy élmény volt. Mi pont a videót készítő felett voltunk kb. két sorral.:)

Hurri Kán 2011.06.05. 21:54:35

HA jól értem, a 2. rajt után az okozta a galibát, h Norbi előtt túl hamar fékezett valaki? A 2. futamot csak fél szemmel láttam...
Lehet, hülye a kérdésem, de itt nem érvényes az az elv, ami a közúton, hogy a hátulról jövőnek kell tudni bármikor megállni?

Speedman 2011.06.05. 21:58:15

@ommm:
Azt a féktávot rendesen benézte. Ha tényleg sokkal rövidebbet tud fékezni ott a többieknél, miért nem kívülről próbált előzni?

Az EREDETI 2011.06.05. 21:59:01

"(szerintem ez volt a bosszúja azért mert az ő hazai versenye helyett Norbinak adatott meg a lehetőség otthon menni)" Ne haragudjatok, de ez amolyan magyaros faszsag.

Az EREDETI 2011.06.05. 21:59:57

@Bobby Baccala: A british eurosporton ugyan ez ment, "local hero" es a kozonseg dicserete, ami nagyon jo.

Speedman 2011.06.05. 22:03:43

@gyvy:
Nem. Itt a hátulról jövőknek kell megelőzni az előttük levőt (majdnem) bármi áron, és ezért nem büntető pontokat és csekket, hanem elismerést kapsz. Neve Autósport. :)

Hurri Kán 2011.06.05. 22:06:35

@Speedman:
Köszi, idáig eljutottam saját kútfőből is :DDD
Azért kérdeztem, amit, mert a futamon kiírták, h Norbit vizsgálják baleset okozása miatt, miközben azt írta itt valaki, hogy az előtte haladó indokolatlanul korán fékezett. A kérdésem erre vonatkozott :)

toto92 2011.06.05. 22:13:11

@gyvy: Alapvetően a felelősség a hátul jövőt terheli, ha ledarálod az előtted haladót, téged vesznek elő. Viszont ha ott akarsz lenni elől, akkor nyomnod kell a gázt az utolsó utáni pillanatig, remélve, hogy az előtted lévő akkora féktávot vesz, amekkorára számítasz :)

Az indokolatlanul koránt nem 100-200 méterekben kell mérni. Norbi 5 métert említett ha jól emlékszem.

Oscee 2011.06.05. 22:14:28

@Eddie: Én is így gondolom - mondjuk a tribünökért 1-2 ezer Ft, a maradék meg ingyen, plusz a boxutcás jegy.
Amúgy ha egy túlbuzgó szaki megnézte volna egyes tribünök telítettségét, nem biztos, hogy nem egy szép nagy summányi büntit hátrahagyva távozott volna. Legalábbis gondolom a tűzvédelmi és egyéb izgalmas szabályoknak nem teljesen felel meg, hogy a lépcsők tömve vannak és pár tribünön kapacitásuk 130%-nyi ember van.

De az tény, hogy a hangulat nagyon jó volt, iszonyú élvezetes nap volt a mai. Hoki VB után nem gondoltam, hogy a közeljövőben ismét egy ekkora feeling sporteseményben lesz részem :)

ecopower 2011.06.05. 22:15:34

1.Hihetetlen volt a hangulat,tényleg jó volt ma (is) magyarnak lenni!
2.Legközelebb TÉNYLEG időben elindulok,ha a Ringre akarok menni,elkerülendő a dugóban araszolást.
3.20 év kevés volt a Hungaroring urainak,hogy megtanulják levezényelni a nézők tömegeinek közlekedését.45 percet álltam kifelémenet birka módjára a sorban,miközben mindenfelől sunnyogtak előre jólnevelt polgártársaim.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.06.05. 22:15:35

@Az EREDETI: Nyilvánvaló, hogy senki sem gondolta komolyan. Eddig.

Speedman 2011.06.05. 22:15:44

@gyvy:

Azt gondolom (én amit láttam a célegyenes végén), védeni akarta a 4. helyét (6-ról jött jött fel), ezért behúzódott belülre és vagy tényleg rövidebb féktávot várt az előtte levőtől, vagy túlságosan lekötötte a pozíció védése ezért későn fékezett. Utóbbira tippelek.

Hurri Kán 2011.06.05. 22:21:12

@toto92: @Speedman:
Értem, köszi :)
Forma-1-es könyvet, meg interjúkat olvastam egy párat, és ott több pilóta is elmondta, hogy alapvetően "bíznak" egymásban, tehát h indokolatlanul senki nem fékez, meg ilyesmi, ugyanakkor az is tény ugye, hogy az egyik előzési lehetőség a másik mellé bebújva a későbbi fékezés...

megint 2011.06.05. 22:24:01

Elképesztő volt a hangulat, néha én is libabőrös lettem, már a szombati edzésen is, ilyen érdeklődést, hangulatot sehol nem láttam még wtcc futamon, nagy gratula Norbinak, és nekünk is, szurkolóknak. A szervezésről már nem mondanék ilyen jókat, de most azt hagyjuk.
Maserati kupát se feledjük, toronymagasan vertük a mezőnyt!!

1kutya 2011.06.05. 22:24:16

@ecopower: azokon a picsányi utcákon? már rég kellene a ringre egy saját!!! bekötőút.

@gyvy: te csak úgy ott voltál barátom, vagy nézted is a versenyt?:-DDD

@BOSCHtechnikus: noigen! a másik Norbi 2 győzelme, meg a Janika 3. helye mellett sem kéne elsunnyogni...

1kutya 2011.06.05. 22:27:22

@megint: azért ne igyunk előre a maci bundájára, mert jövőre majd lesz egy "hivatalos" verseny, 5000-es jegyárral meg 10000-es paddoc-kal és rögtön nem lesz kint csak a pár hülye fanatikus, mint akik mi is vagyunk:(

ne legyen igazam...

Speedman 2011.06.05. 22:27:28

@Eddie:
"A második futamra véleményem szerint a hazai szurkolók miatt rakták össze a gépet!"
Így van. A BMW-s szerelők azt mondták, hogy ha összerakják (inkább tákolják) is, lehet felrobban a motor 1-2 körön belül. A Zengő motorsport főnöke azt mondta, hogy a nézők miatt mindenképpen üzemképessé kell tenni. Végül is jól dolgoztak, mert végigment vele.

megint 2011.06.05. 22:32:51

1kutya, nyilván ha lesz jövőre akkor belépős lesz(most is vettem) mindenkinek, a lényeg, hogy ne szálljanak el az árakkal

2011.06.05. 22:34:16

Az első verseny álom volt minden szempontból, a mi fiunk 2. helye és a tény hogy a szezon egyik, ha nem a leghangulatosabb futamát rendezzük nagyon büszkévé tett. A második futam már kicsit elbizonytalanított, lehet sokféle aspktusból is vizsgálni a balesetet, talán szegény Kristian Poulsen a legérdekesebb ebből a szempontból, merthát neki talán még nagyobb ajándék egy ilyen helyezés a versenyben mint mondjuk Norbinak. Én nem Norbit hibáztatom, de azért végső soron mégiscsak ő volt az aki 20 km/h sebességkülönbséggel tönkretette a saját és Poulsen versenyét is, dehát ilyen az élet. Vicces volt még az is ahogy Oriola Seatját a pályamunkások felhúzták a gumifalra, szerintem az egy kicsit gáz volt, de amúgy büszkék lehetünk megint a Hungaroringre, megmutattuk hogy mi magyarok mindenre fogékonyak vagyunk, csak ingyen legyen. Na jó, ne ez legyen a végszó. Tényleg örülünk az eredményes hétvégének, csak így tovább Michelisz és szurkolunk a Zengő Teamnek!

Hurri Kán 2011.06.05. 22:35:20

@1kutya:
Hát izé... néztem úgy félébren :)))

Embervad 2011.06.05. 22:44:46

szerintem is hagyni kellene a picsába azt a nyomrult focit.

világklasszis versenyzőink lennének mindenféle technikai sportban a bringától az autóversenyzésen át a repülésig, de ezek anyagi támagatás nélkül nem működnek.

a mai nap szenzációs volt, én is ott voltam!

Psyman 2011.06.05. 22:45:58

Jó kis verseny volt. És jó látni, hogy Norbiék hamar összeszoktak a BMW-vel. Az pedig, hogy képes volt sérült karosszériával is leggyorsabb lenni a végén... Valószínűleg a hazai pálya előnye, de akkor is rendkívüli.

Jövőre jöjjenek ismét! :)

megint 2011.06.05. 22:47:24

Focit ne keverjük ide, nálunk messze a legnépszerűbb sport, és még mindig azt lehet a legjobban eladni, magyar bajnokit többen nézik a tv-ben mint egy spanyol, olasz bajnokit.

Psyman 2011.06.05. 22:47:38

@ecopower: Forma 1-en nincs ilyen probléma. Szerintem a szervezők nem számoltak ekkora lelkesedéssel.

megint 2011.06.05. 22:51:33

Psyman, slick gumin volt és a pálya az utolsó körre felszáradt, de legalábbis az ideális ív, előtte alig tudod kigyorsítani a sikánban

snckr 2011.06.05. 22:53:16

@Psyman: Nem leszólni szeretném Norbi teljesítményét a 2. futamon elért leggyorsabb kör kapcsán (maxiriszpekt :)), de ő slick-kel ment ki az újraindításkor.
Valaki meg tudja mondani, hogy rajta kívül ki fejezte be még slick-kel?

G. Capelluti 2011.06.05. 22:59:08

@Az EREDETI: Örülök, hogy komolyan vetted. Várom az első katonát, aki kikéri magának...

1kutya 2011.06.05. 23:02:05

@snckr: igen, Tarquini és Barth is azon futottak, bár ahogy hallgattam, Bart seatja elég furcsa hangokat hallatott a verseny vége felé:)

1kutya 2011.06.05. 23:03:11

@gyvy: naugye! nem a zasszony combját kéne markolászni verseny közben:-DDD

Hurri Kán 2011.06.05. 23:03:55

@1kutya:
Küzdöttem a tegnap bevitt rozé utóhatásaival :D

Az EREDETI 2011.06.05. 23:08:53

@G. Capelluti: nem azt mondom hogy kulonosebben foglalkoztat, de me'g megemlites szintjen is badarsag ilyet irni. Maskulonben meg milyen jelzes van a cikkben arra, hogy ezt nem gondoltatok komolyan?

snckr 2011.06.05. 23:09:01

@1kutya: Jaja, azt mi is figyeltük, minket sugárhajtóműre emlékeztetett :)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.06.05. 23:11:47

elég sok üres széket látok a képeken a lelátón..

1kutya 2011.06.05. 23:17:12

@gyvy: végre felállt???;-)

1kutya 2011.06.05. 23:18:33

@snckr: mi is csodálkoztunk, hogy végig bírta! az utolsó körökben ölég traktorhangja volt az öreg tdi-nek.

Grafikuszoli 2011.06.05. 23:24:27

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Szerintem csak azért látsz olyan sok üres széket, mert nem ez volt a fő nézőu pont. A célegyenes végénél már a lépcsőn is ültek, a fedett tribünön is, plusz a képen látható fölött is volt egy, ami szontén majdnem telthátas volt - ott voltam én is. Viszont a képen látható aljáról nem lehetett annyit látni.

A hiba miatt szerintem nincs értelme Norbit bántani, valóban egy kicsit túlságosan a határon mehetett, de ez a hozzáállás kellett az első futamos bravúrhoz is! Szóval ha tényleg az élmezőnybe várjuk, akkor ez benne van a pakliban.
Remélem, lesz ez még egy kicsit jobb is! Bér a három Daewoo közül kettőt így is megvert, szóval egy szavunk sem lehet!

Grafikuszoli 2011.06.05. 23:26:27

@Grafikuszoli: Az előzőt visszaolvasva úgy látom, funkcionális analfabétára szurkoltam magam... Bocs...

1kutya 2011.06.05. 23:35:22

@Grafikuszoli: a zengő boxxal szemben mi speciel nyomorogtunk...

Hurri Kán 2011.06.05. 23:36:05

@1kutya:
Most nem volt dug(óz)ás :DDD

halló figyel valaki? 2011.06.06. 00:05:07

Androidon a CoPilot navigációs szoftverével mentem ki a ringre. Szombaton még dühös voltam, mert amiatt a beállítás miatt, hogy hagyja ki a fizetős utakat, kb. berakott 8 kilométer földutat valahol Csömör és Mogyoród közé, bár én végülis élvezem az offroad-ot. Ma ugyenezzel a poénnal megelőztem az autópályásokat, éljen az egyszerű megközelíthetősége egy ilyen helynek...
Gratula amúgy Norbinak.

upsidedown 2011.06.06. 00:06:16

Szerintem bízzuk Norbira, hogy mikor és mekkorát fékez...Nekünk az a dolgunk, hogy szorítsunk érte,neki.Hajrá Zengő Dension Team és hajrá Norbi!!!!!!

Donald Trump 2011.06.06. 00:09:48

Én is olvastam régi f1-es pilótától, hogy bíznak a többi versenyzőben és nem fékeznek túl hamar. Egyszer Coluthard így esett ki-még talán a Mekinél volt- hogy egy kanyar előtt Alonso hamarabb fékezett. Coulthard félrerántotta és a sóderágyban kötött ki. Nem kicsit volt mérges Alonsora.

Lehet, hogy kicsit túlválalt volt a fékpont, de az új Senna dokumentumfilmben hangzott el a versenyzőt leginkább jellemző mondat:
"If you don't go for the gap, you are no longer a racing driver!"

Krisi 2011.06.06. 00:09:52

hatalmas verseny volt, örülök hogy ott lehettem, kurvajó érzés volt szurkolni Norbinak!

az oda és visszaút viszont már más kérdés, az egy külön kaland volt. fél 11 körül indultunk el óbudáról, szerencsére motorral, így odaértünk időben. mivel 10 kilométerre nem fogok pályamatricát venni ezért Fót felől közelítettem meg a Ringet, ott kezdődött a móka hogy Fót közepétől kezdve akkora dugó és araszolás volt mint egy jó hétfő reggelen a Budaörsi úton. ha nem motorral megyek szerintem még mindig ott álldogálnék :)

aztán persze később jött az isteni igazságtétel, merthogy sikerült szarráázni, na akkor kicsit jobban örültem volna egy kasztninak :D

De az első verseny valami kegyetlen volt (Pallik szavaival élve), jó érzés volt jelen lenni egy sporttörténelmi eseményen!

G. Capelluti 2011.06.06. 00:33:12

@upsidedown: Pontosan. Mezőnyben autózni nem olyan egyszerű. Bár igen élvezetes. :-)
Ugye utcán fontos elv, hogy biztonságos távolságra legyél. Versenyen az már nem jó, mert nem támadási távolság.
Nekem is volt ilyen meglepi egy számomra érthetetlenül korábban fékező sporttárs miatt.
Nekem akkor, ott valszeg mázlim volt. Én két másik autó közé rántottam be az enyémet egy szűk helyre. Utána négyen nem értettük, hogy fértem be oda: a három versenyista és a lyuk. :-) De nem rajtam múlt. Nagyon hirtelen eltűnt a két autó közötti távolság. Az elől lévő már fékez, a hátul lévő még áll a gázon.
A helyszín Hungaroring, "egyes kanyar", rajt után. Ismerős?

Donald Trump 2011.06.06. 01:06:52

Most nézem az angol nyelvű eurosportos közvetítést újra. Ők 100 ezres nézőszámról beszéltek. Lehet tudni pontosan hányan voltak kint?
Az egyik kommentátor is azt mondta, ilyen szurkolást még nem látott semmilyen autóversenyen.(hangjából ítélve idősebb lehet, nem ez volt az első közvetítése)

upsidedown 2011.06.06. 03:39:31

@G. Capelluti: pontosan erre gondoltam.Én ugyan csak motorral pályáztam de az is nagyon veszélyes amikor egy kezdő bekerül a gyorsabbak közé és amikor az 1-es kanyar féktávon te még váltassz egyet felfele az előtted lévő meg már fékez. Ott 240-260-at megy az ember, hamar kialakul egy 40-80-as sebességkülönbség ami megoldhatatlan.

MetálFater (törölt) 2011.06.06. 06:53:29

Én csak mezei úrvezető vagyok, de annyit tudok fizikából, hogy ha az autóm egyik fele aszfalton, a másik oldala puha talajon van, akkor a törvény szerint egyrészt a gyengébb ellenállás felé csúszik az autó, másrészt a fékhatás nagyságrendekkel rosszabb lesz, azaz méterekkel hosszabb.
Ebből következik, hogy vagy elveszem a lábam a gázról, vagy előbb fékezek.

Lehet ekézni...

G. Capelluti 2011.06.06. 07:33:19

@MetálFater: Csak, hogy egyről beszélünk-e. Az ugye mindenkinek világos, hogy Norbi terve nem az volt, hogy a füvön veszi a féktávot? Összefoglal: Bennani jóval előbb vett féktávot, mint Norbi. Itt ugyan csak 3-5m ez a távolság, de amikor valakinek a "fenekében" autózol, akkor ez bizony nagy különbség. Főleg mivel ő ekkor még állt a gázon, hamar nagy sebességkülönbség alakult ki. Norbi ezért találta el Bennani autóját hátulról és "lepattant" róla. Ennek az eredménye volt, hogy Norbi a féktáv jelentős részét már fél autóval a füvön töltötte. Ott, mint te is írtad, nem esélytelen normálisan lassítani a gépjárművet, kivéve ha egy Rába Steiger az. :-) Az eredmény pedig ismert.
Miért fékezett Bennani ennyivel korábban? Mert ezekkel az autókkal 230-240 körül érkezel versenytempóban erre a féktávra. Erre már mindenkinek meg is volt a fékezési pontja. Igen ám, de a 2. futam álló rajtból indul, tehát nem éred el ezt a tempót, elég lenne később fékezni. A mezőny nagy részének ez volt az első szitu az egész hétvégén, amikor ilyen körülmények között kellett betalálni az 1-es kanyarba.
Ezek csak az okok, nem megvédem Norbit, hiszen ettől még a felelősség az övé. A versenyigazgatóság is így gondolta, meg is kapta érte a büntit.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2011.06.06. 08:40:06

A szervezésnek köszönhetően 10-15 ezer magyar ember nem láthatta az első futamot, mert a tehetséges magyar Rendőrség össze-vissza irányított, oda-vissza a falvak között az embereket, családokat, gyerekeket.
A kapukat nem nyitották meg, az elkeseredett, kívül ragadt emberek egy része végül csak a második futam rajtjára juthatott be.
Erről nem fognak beszélni. A szervezők tehetetlennek bizonyultak, saját elmondásuk szerint nem számítottak ekkora tömegre, a Rendőrséget hiába kérték, nem vonultak elégséges számban a helyszínre, és szemmel láthatólag meg voltak zavarodva a feladat súlyától. Magyarország 2011.

ommm 2011.06.06. 09:47:25

@Speedman: Poros az ív, ott éppen nem tudsz. Ráadásul rosszul fordulsz rá az első kanyarra, ott az a jó, ha szűken vagy és kiengeded bőven.

ommm 2011.06.06. 09:50:08

@gyvy: Sajnos a terminológia nem ismeri az indokolatlanul korán fékezést, hiszen nem tudni, miért tenné (vannak előtte vagy más ok miatt), nyilván Norbi nézte be a dolgot, egyszerűen túl közel volt, de a másik oldalon az is igaz, hogy ott, azon az íven (belül), állórajttal jóval rövidebbet lehetett volna fékezni. Ezt mondta is, hogy a pályaismerete itt hátrányba hozta, hiszen ő tudta, aki előtte ment, nem. Van ilyen, sima versenybaleset.

ommm 2011.06.06. 09:51:44

@Speedman: Hát nem így volt. :)

ommm 2011.06.06. 09:53:13

@snckr: Többen is. Pl. Coronel.

lex lathor 2011.06.06. 10:44:57

Én mindkét nap nyolckor indultam, nem volt semmi fennakadás. Simán kijutottam a Ringre. Aki tizenegykor indult, hogy délre odaérjen, magára vessen, ne a szervezőket szidja! Köszönjük Norbi, köszönjük ZengőDensionTeam!!!

somebody08 2011.06.06. 10:47:37

Volt szerencsém tegnap bent lenni a sajtótájékoztatón, meg amikor Norbi a magyaroknak nyilatkozott és végig nagyon szimpatikus volt a balesethez való hozzáállása. Elmondta, hogy ő jobban ismerte a pálya adottságait, ezért fékezett később, meglepte, hogy a többiek már méterekkel hamarabb satuztak. Ugyanakkor hozzátette, hogy elnézést kér mindenkitől akit kiütött, főleg Poulsentől, akivel nagyon jó haverok. Ráadásul a magyar újságírók csak kb. negyed órával a hivatalos sajtótájékoztató után csinálhattak vele interjút, mert Norbi le akart menni bocsánatot kérni a boxutcába. Nagyon korrekt srác, ráadásul túraautós léptékkel még nagyon fiatal is, szóval van benne potenciál bőven. A sajtótájékoztató legjobb jelenete mellesleg az volt, amikor Muller és Tarquini elkezdték húzni egymás agyát, volt nagy röhögés, nem tudom a tévében benne volt-e. Mullert megkérdezték, hogy könnyű volt-e elmenni Tarquini mellett, amire a francia holt komoly fejjel válaszolta, hogy "igen, nagyon", majd váltottak egy tockost az olasszal nagy röhögés közepette. Úgyhogy zseniális volt a hangulat és nem csak a lelátókon, az egész átragadt a pilótára is. A Maserati kupás olasz kommunikációsok meg nem hitték el azt a szurkolást, amit ott láttak, azt mondták ilyenben még nem volt részük. Nagyon jó kis hétvége volt, és leszámítva az idióta szervezést, hogy sem Volán, sem BKV járatok nem mentek a Hungaroringre, ezáltal mindenki kocsival ment és már fél kilenckor látszódott, hogy itt dugók lesznek, a pályán belül már a szervezés is jó volt, soha rosszabb beugró versenyt, Brno-pedig a magyar motorsport második otthona, úgyhogy hajrá!

k-zoltan 2011.06.06. 11:25:02

Fergeteges volt, megérte nagyon kimenni. Mondjuk jövőre viszünk napkrémet...
Somebody08: te a bowl.hu eagles forumon is vagy? (kzol)

somebody08 2011.06.06. 11:30:19

@kics1: igen-igen én vagyok az! Úgy látszik akkor már két érdeklődési körünk is egyezik:)

upsidedown 2011.06.06. 12:45:28

Capelluti: erre nem is gondoltam, hogy állórajtból később kell fékezni pedig milyen igaz.

Rathgo 2011.06.06. 13:17:20

Egy sort legalább írhattatok volna Kiss Norbiról is, megnyerte mindkét futamot a Maserati kupán, a másodikat félperces előnnyel.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2011.06.06. 14:07:24

@lex lathor: Remélem ezt nem nekem címezted!?
Vagy nagyon biztos lehetsz benne, hogy akit nem engedtek be a rendőrök 12 órakor a hungaroringi főbejárat előtti szervízútra, az minden bizonnyal 11 órakor indult :P

Biztos lehetsz benne, mert te ott voltál, igaz, és nem benn szurkoltál a tribünről, ahogy már említetted?

Arról is bizonyára meg van a véleményed, az autósokat miért nem engedték be a Gold feletti parkolóba, épp azokat, akiket a főbejárattól fordítottak vissza, még egyszer leírom: 12 órakor!

Egyértelmű, hogy te akkor is ott voltál, amikor a lezárt kapun a lakathoz nem találtak kulcsot a szervezők, hogy beengedjék azokat, akikre nem számítottak.

Neked jó volt, neked ez a lényeg.

De azért felfoghatnád, hogy nem az indulási időponttal volt a probléma, ha Budapestről 4,5 óra alatt lehetett bejutni a Hungaroringre...

De szerintem ne próbáld meg, lehet nem menne!

solid01 2011.06.06. 14:44:13

Ommm maga meg benne volt az élő közvetítésben ha jól láttam. A Zengő boxban le kezeltél Norbival. Jól láttam ?
Akkor te már celeb vagy !?

Peetee 2011.06.06. 14:47:06

Nagyon szerencsétlen helyzet volt, a TV-ben néztem este, hogy amikor nekikoccant a másik BMW-nek, akkor az meg sem moccant, de norbi autója jó fél méterrel "ugrott" jobbra, a fű felé. Onnan meg már esélye sem volt megfékezni az autót.
Az első futamban is rátámaszkdott valakire az első féktávon ,de abból nem lett gond.

A 2. futamban sajnos nagyon kicsi volt az átfedés, ezért dobta oldalra a koccanás Norbi autóját.
Elsőre vezetői hibának mondtam volna, de így aztmondom, hogy a Fortuna is közrejátszott és nem velünk volt...

solid01 2011.06.06. 14:50:24

Ja és, itt milyen sok az autósportból doktorált kommentelő. Mindenki tud mindent az autókról, pályáról, gumikról, és rengeteget köröztek a Ringen.
Higyjünk már Norbinak csak jobban ért hozzá és nem is politikusból van hogy hazudjon.
És ez nem holmi veterán autó felvonulás, itt bizony harcolni kell a poziciókért!
Hajrá Norbi, hajrá Zengő Team, köszönjük szerelők, hogy megcsináltátok a lehetetlent.

Peetee 2011.06.06. 14:52:28

@joeramirez:

10:50kor voltam az M3 kivezetőn.
10percet araszoltunk az autópályán, még 20-30percet a parkolóhelyig.
9:00kor indultam Tatabányáról, a Ferenc körúton kiraktam az egyik utasomat, a Hősök terén a másikat, és 11:45kor fényképezővel (DSLR) feleséggel, hátizsákkal, 1,5km séta- és pisikézés után ültem a fedett Gold tribünön és vártam a rajtot.

Kollégám Mogyoród felől támadott, 10:20után indult az Örs vezér térről és 10perccel utánunk érkezett.

Nem tudom, Te milyen "3,5óra Bp-ről" beszélsz!

Speedman 2011.06.06. 15:08:18

@ommm:
"Hát nem így volt. :)"

Mire gondolsz?

Speedman 2011.06.06. 15:18:39

@ommm:

"Poros az ív, ott éppen nem tudsz. Ráadásul rosszul fordulsz rá az első kanyarra, ott az a jó, ha szűken vagy és kiengeded bőven."

Én arra gondoltam, ha tényleg rövidebb féktávot tud venni a többiekhez képest, akkor talán érdemesebb lett volna kívülről próbálkozni. Belülről amúgy sem tudott volna elmenni, mert zárták a belső ívet az előtte levők.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2011.06.06. 15:24:34

@Peetee: 1. Nem beszéltem semmiféle 3,5 óráról.
2. 10 órakor indultam Budapestről.

Pontosan arról beszélek, hogy a Hungaroringre csak az autópálya felől érkezőket engedték be!

Seró 2011.06.06. 16:05:10

Egy szuper érzés volt kint lenni és átélni az egészet! A szervezők szerintem sem számítottak ekkora lelkesedésre, mert a parkolási lehetőségek, illetve a kivetítők hiánya is feltünt, de hangulat mindenért kárpótolt! :)

Hajrá Norbi, csak így tovább!

solid01 2011.06.06. 16:41:22

B. capelluti-
Akkor azért kezelt le vele Norbi,értem !
:D

Boleslav_ 2011.06.06. 17:21:10

Gratulákok én is Norbinak!
A fentiekben Donald Trump írta meg a tutit Sennát idézve: "If you don't go for the gap, you are no longer a racing driver!" Milyen igaz!

Norbi egy igazi autóversenyző, jól csinálta, hogy be akart szúrni féktávon, ha nem kényszerítik ki a fűre, biztosan megvan neki a féktáv és legrosszabb esetben is harmadikként elfordult volna... ha bejön neki, a mennybe megy! Kár, hogy nem jött össze... pedig nem sokon múlott... majd legközelebb szerencséje (is) lesz.

solid01 2011.06.06. 18:17:34

"jól csinálta, hogy be akart szúrni féktávon, ha nem kényszerítik ki a fűre, biztosan megvan neki a féktáv és legrosszabb esetben is harmadikként elfordult volna."

Pontosan ! Nem kell itt buziskodni!
Némelyik nagy öreg így is sokat gondol magáról.

Aminek duplán örülhetünk, hogy eljött ide a Wtcc és leesett az álluk a magyar szurkolóktól (PLÁNE HA AZ A RENGETEG EMBER is KIÉRT VOLNA MÉG A RINGRE ) ennek nagy híre megy, külön köszönet a jelenlévőknek. Az eső miatt pláne.

comp 2011.06.06. 18:17:50

Akárhogy is nézem azt a videót, meg akármennyire magyar vagyok én is, nekem csak az jön le, hogy Norbert full gázon rongyol el a már fékező kocsisor mellett belső íven, így eltrafálva az egyik kanyarodó kocsit.
Számítógépes játékokban bejön általában ez a manőver, de ott nem így törnek a gépek, így a valóságban amatőrségnek tűnik. Holott a srác tuti nem amatőr de nekem ez jön le. Valaki elmagyarázhatná.

vasember 2011.06.06. 19:25:06

Nekem 15 perc volt kiérni a pályára,mert 6km lakok onnan (Kistarcsa) de egy barom rendőr nem volt aki a Kerepesi lámpánál irányította volna a forgalmat,megkönnyítve a haladást.

A második futamban,hogy mi történt kár elemezni,ennyi szurkoló előtt,az ég leszakadása előtt,életem nagy lehetőségében,lehet én is odavertem volna.

Ez pár sor azért kárpótolt:

Már éppen lógattuk volna az orrunkat, amikor jó hírek jöttek. A szélesszalaggal, kábelkötegelővel megjavított autóval Norbi a végén leggyorsabb körökkel hálálta meg a közönségnek a bíztatást. Ez a slicken futott leggyorsabb kör Norbinak 4000 eurót jelent a Monroetól. Szóval a szélesszalag, meg a kábelkötegelő ára megvan.

Remélem, hogy a WTCC-s szinten kiugró nézőszám miatt a túraautós brigád visszajáró vendég lesz nálunk.

Feledhetetlen élmény volt,köszönjük Norbi,Zengő Zoli!

G. Capelluti 2011.06.06. 19:38:11

@comp: Keresd kicsit feljebb. Épp elmagyaráztam valakinek. Nem szentírás a véleményem, de belülről (autóból) is ismerem a pályaversenyzést.

Darth WaderTM 2011.06.06. 20:21:18

Én Kerepes-Szilasligeten álltam meg. 25 perc alatt beértem volna onnan gyalog a Gold tribünhöz. (visszafele lemértük), viszont sehol nem volt egy ismeretterjesztő tábla. ezért arra hagyatkoztam, amit Forma 1-en megszoktam. Majdnem az egész ringet megkerültük, amíg beértünk, így visszagondolva kellemes órás séta volt, de a Mazeratti futamot sajnáltam, hogy kimaradt. Több tájékoztató tábla, és infopult kellett volna, egy kivetítő se lett volna rossz,de az már tényleg csak élményfokozónak. A versenyek hatalmasak voltak, ha csak pár ezer marad a belépő én megyek jövőre is.
Norbi előtt le a kalappal!

Grafikuszoli 2011.06.06. 23:43:18

@comp: Arról volt szó, hogy a mezőny döntő többsége egyáltalán nem, vagy legalábbis nem túraautóval versenyzett a ringen eddig. A hétvége során tapasztalták i, hogy honnan is kell fékezni az első kanyar előtt. Viszont az edzések és al első verseny során mindig a célegyenesre jelentős tempóval ráfordulva, majd azt padlógázon végigtolva érkeztek meg. Az állórajt alkalmával lényegesen rövidebb távon és nulláról gyorsulva, szóval lassabban értek oda, így értelemszerűen rövidebb féktáv is elég lett volna. A Norbi előtt haladó srácnak azonban nem nagyon volt fogalma - valamennyire érthető módon -, hogy mennyivel rövidebb. Így történt az, hogy Norbi előtt váratlanul beállt a sor, ő a jobb oldalon próbált elférni, ami pedig már csak a füvön volt lehetséges. Amikor idegből elrongyolt a többiek mellett, az már a következmény volt.
Ettől még döntően az ő sara, meg is büntették érte, de amatőr balf*sznak emiatt még nem tekinteném.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.06.07. 03:30:03

szerintem Norbi tudja hogy mit miert csinalt, bar sokan innen sokkal okosabbak. Ez nyilvanvalo:)

valaki irta itt hogy Baumgartner utan feludules... kb mintha tablettas bor utan megkostolsz egy otputtonyos tokai aszut...

HAJRA NORBI!

comp 2011.06.07. 09:04:58

@visszakettopadlogaz:
Gondolom te leveszed a hangot a közvetítésekről, mert a pilóták tudják mit csinálnak, azt pedig látod, hogy mi történik. Ügyes vagy.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.06.07. 09:09:41

@comp: Termeszetessen neman nezem, sooot, neha hattal ulok mert a vegeredmenyt meg ugyis megmondjak.

lex lathor 2011.06.07. 09:29:28

@joeramirez: Ne haragudj, nem akartalak megsérteni. A Hungaroringi szervezés évek óta kuka. Egyik őr, se rendőr nem tud semmit, csak annyit: Engem ide állítottak. Nem lehet sehol beszélni a főnökükkel, panaszt tenni, stb. Sajnos itt is birkának nézik azokat, akikből élnek. De: egy ekkora rendezvényre-ahogy én is tettem a rossz tapasztalataim miatt- időben el KELL indulni.

comp 2011.06.07. 17:11:22

@Grafikuszoli:
Így érthető, köszi. Nem mondom, hogy balfasz, nyilván nem a semmiért ül ott ahol, de akkor ezek szerint itt jogos a bünti.
114 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása