10 perc alatt

T-Maci | 2011.06.28.

Nobuhiro Monster Tajima megjavította a saját idejét az idei Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyen. Az új rekord 9:51.278

Monster felfutása

A verseny végeredménye:

1. Nobuhiro Tajima 9:51.278
2. Rhys Millen 10.09.242
3 Jean-Philippe Dayraut 10:17.707

Antal Krisztián is sikeresen teljesítette a versenyt. Az Ő ideje: 13:29.417 Ezzel az idővel a kategória 7. helyét szerezte meg.

 Antal Krisztián - Toyota Celica

Címkék: video pikes peak

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr193020943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2011.06.28. 14:04:28

Arra lennék kíváncsi, Antal Krisz ezzel elégedett-e? Mit várt magától?
Amúgy szép, gratulálok már a teljesítéshez is!

bulsara (törölt) 2011.06.28. 14:55:31

Nobuhiro Monster Tajima milyen autóval ment?Tudja valaki?

bulsara (törölt) 2011.06.28. 15:02:13

@T-Maci: Közben utána néztem és csak pilláztam,micsoda vasat szögeltek össze.Jó reklám az SX4-nek.

Vipera01 2011.06.28. 15:09:44

Nem kimondottan emlékeztet egy SX4 Suzukira... gratulálok Antal Krisztiánnak! Ő milyen autóval ment?

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.06.28. 15:10:02

Akkor miért 10.15 a video hossza?
Csalás! :)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.28. 15:11:27

@Vipera01: A képen látható Toyota Celicával!

w a s d 2011.06.28. 15:55:11

A speedhunters.com- on mintha azt írták volna, hogy idénre több lett az aszfalt, jövőre meg az egész az lesz. Kicsit levon a 10 perc alatti idő sportértékéből, de azért szép!

Cselokapitany 2011.06.28. 16:01:49

Bazmeg, rendesen dugult befelé a fülem ahogy ment fölfelé, hihetetlenül jó :)

f0CuS 2011.06.28. 16:27:37

Az a kemény, hogy ez a Tajima egy 60 éves emberke :) Eléggé jó formában van.

Shinjuku 2011.06.28. 17:17:39

Nem majres az oreg az mar tuti... A vege fele a havas resz elejenel jol lattam hogy elvitt egy szalmabalat az utt jobb oldalan?

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.06.28. 18:14:58

Aszfaltos, nem aszfaltos, azert oda fel KELL jutni valahogy.

AtoszMester 2011.06.28. 18:29:27

Gyönyörű videó, de az elején rendesen gyűlöltem a hülye nézőket, sok helyen miattuk nem adja ki...

zsapi86 2011.06.28. 18:32:33

Csatlakozom a gratulálókhoz, szép eredmény. Ha jól tudom tavaly is indult mérsékelt sikerrel.

Ami Nobuhiro Tajima eredményét illeti, a pálya kb. 40%-a aszfalt. Ezzel együtt 10 perc az szép, DE! 20-25 éve (én épp csak megszülettem) bizonyos Ari "senkiházi jöttment kétbalkéz" Vatanen: 12 perc 30 mp a csutka murván, zéró korlát, korabeli technika (Pug 405).
Itt és most ezt le merem írni.
Nobuhiro, ez kutya f@sz@.

srank 2011.06.28. 18:37:10

@Vipera01:
már miért ne hasonlítana az sx4-re ?
amúgy meg több köze van ennek az sx4-nek a suzukihoz mint az agyon hypolt dacia-nak a dacia-hoz :DDD

srank 2011.06.28. 18:41:52

@zsapi86:
jó-jó, szóljál az audis haverjaidnak is ők is menőzzenek a b-group-os szarjaikkal , ők is voltak rekorderek ott , anno ...

zsapi86 2011.06.28. 18:47:31

@srank: ne érts félre, nagyszerű pilóta ez fazon, de csak egy halandó. Én sajnos hozzászoktam, hogy rallyban Istenekhez imádkozom. Ari is, Walter is, Michelle is és sokan mások is nekem Istenek. Nobuhiro még nem az...

srank 2011.06.28. 18:58:15

@zsapi86:
Szerintem azzal jobban lehet menőzni a klubban , hogy sportigazgató vagyok egy kisebb autógyárnál és hobbiból nagy autó gyárak autóinál jobb autókat csinálok és szerződtetett híres és sikeres versenyzőknél jobb időket megyek :DDD

srank 2011.06.28. 18:59:42

amúgy mik az open-ben a szabályok, csak mert ha már anno megengedett volt a peugeot-nál a 4 kerék-kormányzás akkor milyen turpisságok lehetnek manapság ?
azért valljuk be nehezebb aszfalt/murva pályára gumit választani mint csak az egyikre vagy másikra ...

Vipera01 2011.06.28. 19:02:28

@T-Maci: Ja igen, nem olvastam el rendesen. Azt hittem Nobuhiro ment azzal. Köszi!

Vipera01 2011.06.28. 19:03:25

@srank: Hát ahogy láttam róla képet... meg nehéz elhinni, hogy így ki lehet hozni egy 880 LE-s szörnyeteget egy SX4-bő...

zsapi86 2011.06.28. 19:09:26

@srank: na de mennyivel többet nyersz aszfalton, mint vesztenél a rossz gumival murván. Okés, gondolom szorítottak a szabályokon azóta, és így is 20 százalékot leszedtek az időből. De anno mekkora teljesítményveszteség volt a nagy magasság miatt? Szerintem nagyobb mint most. +gumik, hajtáslánc, aero(mert sokat számít), erőátvitel, nyomatékleadás... Sokat fejlődött a technika, de szentül, hiszem, hogy ezen a félig aszfaltos szerpentinen az Audi és Pug is javítana 2 percet

srank 2011.06.28. 19:09:45

@Vipera01:
a régi scudo (vitara) maszkjai is hasonlított rá, meg gondolom a grand vitara 3000cc v6-sa is létezik a 40 éves terepjárógyártás is ad okot a 4x4 technológiai hátterére , de hogy minek kell egy nissan motoros nissan 4x4 tech-es kocsit dacia kasztniba bújtatni , amikor a verseny helyszínén még talán a renault-ot sem ismerik , nem , hogy a román mostohagyerekét ? még csak reklámértéke sem kell hogy legyen, ha tényleg annyira olcsó a dustler , mint ahogy mondják ...

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.06.28. 19:15:46

Gratula Antal Krisztiánnak már a teljesítésért is! A helyezésért meg külön! Nem hiszem, hogy ekkora költségvetésből gazdálkodó csapatok előzték meg.

TSiga · http://alfaamore.hu 2011.06.28. 19:19:25

@Vipera01: Csak a külalakja SX4. Ez egy csővázas turbós állat. Csak az embléma meg az elejét imitáló carbon orr-elem hasonlít. Több nem.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.28. 19:24:33

@srank: Nissan és a Dacia is már a Renaulthoz tartozik. Most a Daciat kell nyomatni, a Nissanban vannak a használható cuccok...

srank 2011.06.28. 20:14:52

@T-Maci:
Mai hírek közt is szerepel mekkora szarban van a rönó, akkor mit hype-olják a dácsiát, ha a rönónak rossz lesz akkor a dácsiának is ...

bardocz 2011.06.28. 20:19:36

@w a s d: Nem von le semmit. A második az eddigi rekord közelébe sem ért.

bardocz 2011.06.28. 20:20:20

@srank: Openben az a szabály, hogy nincs szabály. Legyen biztonságos az autó, és ennyi, senki nem nézi milyen erős, hol hajt, nyitott-e, zárt-e.

srank 2011.06.28. 20:20:21

@zsapi86:
ha lenne esélyük , akkor miért nem porolják le őket és szbadítják őket rá a hegyre ? esélyük se lenne ...
ha a gondolatom nem csal a mai wrc-k sokkal gyengébb még is jobb időt mennek mint anno a B-sek ?

TörőZsó 2011.06.28. 20:25:50

@zsapi86: Az akkori pilóták legendákká váltak, nem véletlenül. Vatanen, Toivonen, Röhrl, Mouton, Blomquist, Kankkunen (4 vb cím, 3 féle autóval!..), ők mind valami olyat tettek le az asztalra amit a mai napig nem tudok megtalálni szinte sehol.. úgyhogy azt kell mondjam, egyetértésben vagyunk. Ez az autó már 'alkalmazkodott' mindenhez.

mudd 2011.06.28. 20:40:36

@zsapi86: nobihuro bacsi elvert mindenkit? el. csunyan? elegge. senki sem akarja az abszolut idot osszehasonlitani vatanen idejevel. mindketten csucstechnikaval mentek. (az persze mas kerdes, hogy a climb dance kozelebb all a szivemhez, de lekutyafaszazni nubihoro eredmenyet aze' boszmeseg)

nagyonnagyon 2011.06.28. 21:00:26

véreim, ha beledöglök is ott gubbasztok egyszer a hegyen valamelyik kanyarban mert ez nem maradhat ki. Malacperselyt megvettem szép, kövér, emberes darab. Nem lesz rövid gyűjtés de ráérek ;) valaki még?

Alhazred 2011.06.28. 22:19:35

azt kell mondanom, hogy EZ az autósport, nem a szottyadt formula egy.

kkristof1 2011.06.28. 22:45:55

Szerintem szép teljesítmény Tajima-tól, és örülök, hogy a magyarok is el tudtak érni valamit.

HPEx20i16v 2011.06.28. 23:30:25

Ha jól végignézitek, akkor látható, hogy sok helyen a határon autózik, melette meg elég sokat benne hagy. Szerintem közel egy perc még van ebben a kocsiban is...egyébként ettől függetlenül nem semmi.

Alhazred 2011.06.29. 07:09:50

valahol azért érthető, nem nagyon van bukótér, szakadék annál inkább

etelefoto 2011.06.29. 08:41:34

Ha jól emlékszem tavaly Antal Krisztiánnak valami műszaki témában volt egy kis gondja.
És arról is szó volt hogy a verseny után vissza alakítják utcai formára a kocsit is ott kint eladják. Aztán most is ismét nekivágtak, csak „titokban”.

Tajimát meg lehet fikázni, de senki nem tudja évek óta megverni hegyi versenyeken.
Akkor miről beszélünk… Pedig voltak és vannak rallyból is kihívók szépszámmal.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.29. 09:11:48

@etelefoto: Krisztián autója rendelkezik érvényes amerikai papírokkal, tehát nyugodtan mehet vele akár boltba is, de erről majd később...

etelefoto 2011.06.29. 09:27:36

Tavaly Gronholm 1.5 perccel ment rosszabb időt Nobuhiro Tajima-nal... És nem volt műszaki gondja! Ez azért elmond valamit.

etelefoto 2011.06.29. 09:45:02

Lehet Tajima bojler fejében több információ fér el!
Ha jól tudom sisakot is kimondottan egyedileg gyártat magának, mert nincs akkora méret ami neki kellene.
Ha jól emlékszem Eriksson is navigátort vitt, pedig neki az nem megszokott.

w a s d 2011.06.29. 10:25:30

@bardocz: Azért azt nem mondanám, hogy a közelébe se ért.

De tulajdonképpen csak arra akartam utalni, hogy azért eléggé nem ugyanazok a körülmények, mint amikor 10:01.x időt futott ugyanez az ember, ezért kérdés, mennyire lehet összehasonlítani.

(Az viszont nem kérdés, hogy erre valószínű most is ő építette a legjobb autót, és mint versenyző is a legsikeresebb, legjobb tudott lenni.)

2011.06.29. 10:33:35

Ez az egész verseny egy hazugság. 1-3. helyezett.
1).-SX4 - Kár, hogy köze nincs az SX4-hez
2).-Hyundai - Kár, hogy köze nincs a hyundaihoz
3).-Dacia - Kár, hogy qrvára nem dácia.

Tehát elmondhatjuk, hogy egyik autó sem az, aminek beállítják. (Mert ugye pl. nehéz lenne egy dáciára ráfogni, hogy dácia, miközben meg 90%-ban Nissan.) Jó lenne egy olyan versenyt rendezni egyszer, amiben valóban azok az autók indulnak, ami a rendes nevük. Nem bánom, ha skyline-val indul, de akkor hívják is úgy.

Puch Cavette 2011.06.29. 10:33:40

Bakker, ezzel a döggel mire lenne képes egy Röhl vagy Kankkunen! De lehet Loeb vagy Ogier is. Sokkal több van ebben a kocsiban, mint amit az öreg japó kihozott.
Amúgy meg tényleg érdekes látni a külső íven a táborokat. Még toi-toi is van nekik, ha összeszarnák magukat. Bio tekebábuk.

etelefoto 2011.06.29. 11:05:59

Semelyik autósportban nincs köze a csúcskategóriás vasaknak a gyártó adott típusának az utcai verziójához!
VTCC, Terep rallye, Rallye, stb…
Ez csak üzlet.

Érdekes 2011.06.29. 11:44:23

@Puch Cavette: "Bakker, ezzel a döggel mire lenne képes egy Röhl vagy Kankkunen! De lehet Loeb vagy Ogier is."

semmire.meg se közelítenék az öreget.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.29. 11:59:01

@Érdekes: Én is így gondolom. Az Öreg nagyon tudja, hogy mit kell csinálni A Hegyen...

@Piciki: a gyárak üzletet látnak a Pikes Peakben. Ezért hívják az autókat Suzukinak, Hyundainak vagy éppen Daciának. A kategória lényege az, hogy döntsék meg a pályacsúcsot és semmi más, mehetnének akár talicskával is...

bardocz 2011.06.29. 12:47:59

@w a s d: Hány másodpercre van a második az előző rekordtól? 8? Az még ilyen hosszú pályán is sok.
Szerintem Tajima más autóval is meg tudta volna csinálni, itt már inkább az számít, hogy mennyire ismeri a pályát. Nála jobban meg szerintem senki, főleg nem ezekkel az erős dögökkel.

bardocz 2011.06.29. 12:49:16

@Érdekes: Loeb talán, de egyetértek.

etelefoto 2011.06.29. 12:57:23

1.Nobuhiro Tajima #1 – 09:51.278
2.Rhys Millen #67 – 10:09.242
3.Jean Philippe Dayraut #3 – 10:17.707

Szkotti 2011.06.29. 13:05:40

@srank: Az a jó világ már megszűnt. Nincs sportigazgatóság, nincs sportrészleg.
Az öreg Shrek a saját cégeit igazgatja, ebből futja neki minden évben reszelgetni a márkára csak emblémájában emlékeztető PP autóját.

Szkotti 2011.06.29. 13:21:55

@bardocz: Így van, Monster titka nem (csak) az autóban rejlik, hiszen tavaly az Eriksson-féle Fiesták se voltak gyengék, és Grönholm se most jött a 6:20-assal, mégse volt a fasorban sem.
Annyi a lényeg, hogy a Nagyfejű már sokadik alkalommal indul, nagyon jól ismeri a pályát, minden évben indul a PPIHC-n és Új-Zélandon is.
Az európai ralipilótáknak ez csak kiruccanás, az öregnek rutin.

Szkotti 2011.06.29. 13:57:53

@zsapi86: "De anno mekkora teljesítményveszteség volt a nagy magasság miatt? Szerintem nagyobb mint most."
Amennyiben a levegő most ritkább fent a Hegyen, mint 25 éve volt, akkor nagyobb a teljesítményveszteség. :o)
De ezt nem hinném. A levegő(illetve az oxigén-)hiány és nyomáskülönbség miatt azonos a teljesítménycsökkenés mértéke. Azzal technikailag nem tudsz mit kezdeni.

etelefoto 2011.06.29. 14:52:25

Ha jól tudom akkor vannak erre azért technikai megoldások, vagy csak inkább próbálkozások!? Mert ha jó emlékszem 2010-ben Marcus is erősen a Ford gyengülésére panaszkodott.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.29. 15:09:27

@etelefoto: az egyik versenyző azt nyilatkozta, hogy az 550 lóerős Subaruja kb 150 lóerővel volt gyengébb a pálya magasabban fekvő részén...

megint 2011.06.29. 15:37:56

Szép teljesítmény, de felesleges összehasonlítani, ugyanis mára már kb az egész pálya aszfaltos, régen látványosabb volt, és nehezebb is

w a s d 2011.06.29. 16:32:55

@bardocz: Hány másodpercre volt tavaly Tajima a korábbi rekordjától? (10 sec)
Akkor most vagy az autója is jobb lett mostanra, vagy a pálya változott ennyit (ami szerintem rontja a korábbi időkkel való összehasonlíthatóságot, amiből az egész párbeszéd kiindult), vagy valami nem fog "kijönni".

w a s d 2011.06.29. 16:37:28

Szóval lehet, hogy tényleg ebben a számban, mint sofőr is ő a legjobb, de az eredmények alapján inkább azt mondanám, hogy mint autóépítő és versenyző, az adott versenyre, jelenleg vitathatatlanul ő a legjobb.

Érdekes 2011.06.29. 17:47:14

@megint: jaj, hagyjátok már...most meg az nem jó, ami VAN.Persze, traktorral 100% murvában sokkal izgalmasabb, nem?Lehet rágni a körmöt mikor zuhan le a paraszt, hisz kell a cirkusz :D

zsapi86 2011.06.30. 19:43:00

Hát ez az! Hogy lehet valami pályacsúcs, ha az nem is az a pálya?
Ez már nem az a pálya...Ez a 9:51 csak egy idő, jövőre megdöntik, de már az sem ez a pálya lesz.

GiXXXer 2011.07.01. 12:53:42

@zsapi86: ha nem aszfaltoznák folyamatosan a pályát, pár év múlva nem lenne hillclimb, mert az erózió oly mértékben lepusztítaná. Pikes Peak nem egy bitang kemény bazalt, mint mondjuk itthon a Somló, hanem 1 milliárd éves gránit, ami jóval puhább is, meg öregebb is, ezért már rég széttöredezett a felszínközeli réteg.

Egyébként vegyes útfelületre tényleg sokkal nehezebb gumit illetve beállítást találni, de persze minél több lesz az aszfalt, annál könnyebb. A jövő villanyautóit meg majd rohadtul nem fogja érdekelni a magaslati oxigénhiány.
63 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása