Ezen a hétvégén nem csak zrc és B. Capelluti álma látszik beteljesülni, ugyanis az én álmaim közül is megvalósulhatott egy: WRC-ben ülhettem! Ja, és ráadásul menet közben!

Na, azért ne szaladjunk ennyire előre! 

A történet a hét elején (egészen pontosan hétfőn) kezdődött, amikor megláttam a postafiókomban a „Péntek de. be lehetne ülni Frici mellé” tárgyú üzenetet. Dobtam is egy hátast mikor megláttam, rögtön ment is a válasz: én!én!én! Mivel nekem sikerült leghamarabb válaszolnom, gondoltam, csattan a kalapács, s enyém az út! 

Ekkor szépen lassacskán érkeztek a többiek válaszai… Hú mondom, itt aztán lesz ne mulass, de szerencsémre csupa – csupa szomorú hangvételű lemondó üzenetek érkeztek, sajnos (én azért annyira nem sajnáltam) rajtam kívül senki sem tudott élni ezzel a kihagyhatatlan lehetőséggel.

Bár már hétfő óta be voltam zsongva – a szokásos „miku lázról” nem is beszélve – onnantól, hogy szerdán véglegessé vált a program, egyszerűen nem lehetett bírni velem.
  

Szépen lassacskán, ahogy annak lennie kell, elérkezett a péntek is. Bár a teszt elvileg 11 órakor kezdődött, én azért tutira mentem, s már fél hatkor elindultam a kollégiumból. Az élményautóztatással egybekötött gyakorlás helyszíne a közkedvelt hajmáskéri szakasz eleje volt. Számomra nem is lehetett volna jobb helyen, hiszen ez a rész alig 20 perc séta a helyi vasútállomástól :)

Na igen, mert mint szinte mindenhová, ide is vonattal érkeztem.

Bár elég korán elindultam, mire oda értem már 10 óra körül járt az idő, vissza pedig a 14 órai gyorssal készültem, féltem is, hogy nem marad sok időm bámészkodni (végül csak a későbbi vonatot választottam, biztos ami tuti alapon). Laza negyed órás séta után egyre közelebb jutottam a „célterülethez”, ahol nagy örömömre már elég sok autó állt a szervizsátrak alatt: Turán Frici Subaruja mellett ott volt navigátora, Zsíros Gábor Octavia WRC-je is. Rajtuk kívül Mitsubishik és Subaruk szép számmal, valamint a Sasa-féle Suzukik, melyek már messziről sárgállottak. 

Később a tesztelők – már amúgy is népes táborához csatlakozott Szabó Gergő Evo X-es Mitsujával és Kakusziék is megérkeztek S2000-es Fiestájukkal. 

Nagy örömömre, nem kellett egyedül bóklásznom a pályán, ugyanis ott volt Makai Geri (MGR) barátom is, arról nem is beszélve, hogy végre megismerhettem Szántó Áront. Jó volt velük bandázni, jó társaságban repül az idő, ahogy az autók is. Ezen a sokak által elég jól ismert, és kedvelt szakaszon ugyanis szinte minden megtalálható, ami csak kell: jó hosszú (van vagy 400 méter) egyenes, visszafordító, ugrató – minden, ami egy felejthetetlen autózáshoz nélkülözhetetlen. 

 

Még nem is említettem mennyire szeretem a teszteket. Kifejezetten azokat, ahol sok-sok autó egyszerre vesz részt. Itt jóformán valaki mindig van a pályán, így nincsenek üresjáratok/hosszabb szünetek. A legfontosabb, hogy itt jóval többször lehet megcsodálni a kedvenceket, mint magán a versenyen. A fotózás és beszélgetés közben rettenetesen elszaladt az idő, dél körül gondoltam, hogy lassan ideje lenne lépni valamit a felajánlott kör ügyében.

Szépen apránként „támadtam” a szervizpark felé, ahol, mint kiderült, Turán Friciék már befejezték a Subaruzást. Valami problémájuk akadt a technikával (mea culpa, hogy nem jártam utána, hogy pontosan mi…). Na sebaj, széles mosollyal közöltem a Just Creative-os kollégával, hogy „nekem aztán megteszi az Octavia is!”

Pár perc múlva jött is vissza a válasszal, „akkor majd azzal mehetsz”. Húúú, nem akarok hazudni, titkon bíztam benne, hogy akár mindkét pilóta mellé beülhetek, de azért nem gondoltam volna, hogy mégiscsak összejön a WRC. Bár a Frici melletti utat nagyon sajnálom (és remélem lesz még alkalmam máskor bepótolni), azért nem szomorkodtam, sőt! Amióta az eszemet tudom, mindig is arra vágytam, hogy beülhessek egy igazi raliautóba. Mert a WRC az számomra ízig – vérig az! Na, nem, mintha bármi mást ezzel lenéznék, de az biztos, hogy nem hiába voltak ezek a gépek a raliautók királyai.

Az Octáviát különösen szerettem/szeretem, hihetetlen milyen látványosan, vaddisznó módjára lehet közlekedni azzal a nagy bálna kasztnival. Emellett csörög, csattog, durrog, sziszeg, szóval mindent csinál, amit csak el tudok képzelni.

Geri barátom folyamatosan kérdezgette, hogy izgulok–e már, mire a válasz mindig ugyanaz volt: „dehogy izgulok, csak várom már, mint állat!” S bizony várni is kellett rá… nem vagyok az a nyomulós, törtető típus, nem fogom kitépni senki kezéből a bukósisakot, így elég sok idő eltelt, mire rám került a sor. Sajnos a bambaságom azzal járt, hogy be kellett érnem „csupán” egy körrel. Nem fogok panaszkodni, hisz ezért az egy körért is mennyi mindent megadtam volna, de látva, hogy délelőtt még 2-3 köröket kapnak az alkalmi utasok, kicsit szomorú lettem, hogy nekem már csak egy jut. Azért még tettem egy próbát, hátha duplázhatunk, de még utánam is voltak ’megautóztatandók’, így be kellett osztani a maradékot. 

Örömmel vettem észre, hogy a kocsi belső szélvédőjére tapasztottak egy GoPro kamerát is, ami a pilótát és utasát örökíti meg menet közben. Volt szerencsém már ülni egy-két versenyautóban, de még nincsen ilyen „ereklyém”. Fel is vetettem, hogy nekem szükségem lenne erre a felvételre, milyen jól mutat majd a posztban. Épp, hogy befejeztem a mondandómat, lemerült benne az akksi…

Nagy mák, hogy ott volt DuEn – aki kisegített a sajátjával, epekedve várom a felvételt, melyet természetesen veletek is megosztok majd! (Kivéve ha nagyon vállalhatatlan fejeket vágok benne)

Kamera pipa, Markó Tibi int, miénk a pálya, mehetünk!

 

Nem is tudom mióta vártam már erre a pillanatra… WRC, érted?!

Egy-egy nagyobb gázadással, kormányrángatással lezúzunk pár száz métert a rajtig. Már ekkor érezhető az az elemi erő, mely ezt a kategóriát jellemezte. Egyszerre többen is voltak a pályán előttünk – volt aki nem csak egy kört tett meg, így ki kellett várnunk a „sort”. Így volt egy kis időm kérdezgetni Zsíros Gábort, aki az abszolút első 10 hely valamelyikével elégedetten zárná a vasárnapi versenyt. Engem nem zavart a várakozás sem, ami mondhatni megtöbbszörözte a WRC-ben töltött perceim számát.
  

Aztán végre eljött a nagy pillanat! Nem rajprogrammal indultunk, Gabi kímélte a kuplungot és egyébként is csak forgott volna a kerék a már kijárt murvában, mint a búcsúban, a ringlispil. 

A 300 ló és a kétszer akkora nyomaték megtette a hatását, hirtelen nem is tudtam merre nézzek – lefelé a sebességet keressem, vagy inkább csak az utat lesve bámuljak magam elé. Mindig elhatározom, hogy ha sikerül beülnöm valaki mellé, majd ellesek ezt-azt, de ezt sosem tudom betartani. Egyszerűen nincs rá idő, minden olyan gyorsan történik. Már meg is érkezünk az első nagyobb balosba, ahol már csúszik is szépen keresztbe a gépezet. Lehet ez az én gyengeségem, de egyszerűen semmi másra nem tudok figyelni, egyszerűen csak élvezem az utat. Az ugratóhoz közeledve keresem tekintetemmel MGR barátomat egy ’Vetteles’ kiintés erejéig (Nem mintha akkora Vettel fan lennék, de nem egyszer volt már rá példa, hogy integetéssel jóformán kicenzúráztam magam a képből) és már repülünk is tovább. Innen már nem sok van hátra a szakaszból, megpróbálom kiélvezni az utolsó métereket is. 

 

Épp ésszel fel nem fogható mire képesek ezek – az egyébként már elég öregnek mondható – technikák, az ezeket megszelídítő pilótákról már nem is beszélve. Vannak, akik nem szeretnek mások mellé beülni a jobb1-be, egyszerűen nem érzik magukat biztonságban stb. Számomra viszont – és biztos vagyok benne, hogy ezzel nem vagyok egyedül – hatalmas élményt jelentenek ezek az utak.  S most, hogy egy ilyen szörnyetegben is ülhettem, még boldogabb vagyok. 

Közben meg is érkeztek a felvételek, 5:54-től szájtátva - s közben elég értelmetlen fejeket vágva - élvezem az utat :)


 

Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult, hogy ez az álmom megvalósulhatott! 
Már csak az a kérdés, hogy ezentúl mit álmodjak meg magamnak.

Ti milyen raliautóban ülhettetek már, s mi lenne számotokra az álom? 

Címkék: mikulás octavia wrc hajmáskér turán frici zsiros gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr753453116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eye scream 2011.12.10. 13:11:39

Gondolom, hogy miért raktad a film végére a csajt.:-)

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.12.10. 13:14:43

Ezt így kaptuk, de jó szemléltető példa arra, hogy milyen jól lehet csajozni a ralival! :)

nagyiWRX 2011.12.10. 13:39:45

Minden jó ha a VÉGE JÓ!!!!!! :)

Adam31 2011.12.10. 13:46:21

2008-ban Szentkirályszabadján egy N-es Mitsu IX-es-ben ülhettem a finn Jarkko Miettinen mellett. Eszméletlen volt, pedig nem is WRC-ről beszélünk. És tényleg úgy van, hogy nem tudsz ellesni dolgokat, csak élvezed az egészet. A srác vezetéséből a folyamatos kézrángatást éreztem a váltó és a kézifék között. A lassulás meg nem mondható el szavakkal. Aszfalton azt hittem kiesek a szememen keresztül. A következő lépcsőnek egy WRC-t kívánok. Mindegy, hogy az újak vagy a régiek közül. :)

solid01 2011.12.10. 14:13:56

egy-egy szakasz Loeb mellett, a német és finn futamon

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2011.12.10. 14:14:51

Engem Petter Solberg vihetne egyszer a világbajnok Subaruval.

akos27 2011.12.10. 16:43:09

Janika mellett kb. 40 km a Bakonyban, 2008 októberében a 207 IRC-vel mikor egy Svájci futamra tesztelt :DDD... felejthetetlen volt. :)

suburbaNite 2011.12.10. 19:08:43

Ari Vatanen mellé beültem volna amikor Pikes Peak-en nyomta. :)

Rekspa 2011.12.12. 14:44:49

@solid01: Azért Korzika, San Remo vagy Monte Carlo sem lehet kutya a szűk útjaival!:)
11 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása