Ouninpohja visszatért! Vele együtt pedig visszatért az esély, hogy megdöntsék a norvég versenyző 2004-es rekordját is. Jelentkező akadt szép számmal, de a 2003-as ralibajnok is versenybe szállt, hogy megdöntse saját űridejét. 

Idézzük fel, mekkorát is ment akkor Petter (ideje 15:18.5 volt):


Az idei évben nemcsak, hogy visszatért - de egymás után kétszer is szerepelt a szombati zárónap programjában ez a híres és egyben hírhedt szakasz. Másodjára ráadásul powerstage-ként, azaz "potya-pontszerző" gyorsként. Tehát a leggyorsabb +3 , a második helyezett +2, míg a harmadik +1 pontot kap, ami bár elsőre nem tűnik olyan soknak (az abszolút győzelemért járó 25 ponthoz képest meg pláne nem), de az év végi elszámolásban még rengeteget jelenthet, sok kicsi sokra megy.

Így nem csupán tét nélküli autókázásnak indult az utolsó két gyors, főleg nem, hogy a hazai színekben versenyző Mikko Hirvonen számára még belátható távolságban (alig 7 másodpercnyire) volt az első hely is. 

561302_396103353772772_1438176526_n_1.jpg

Nem csoda, hogy mindkét alkalommal a citroenes finn nyerte a szakaszt: elsőre 15:26,9-et ment, míg másodjára közel 10 másodpercet javítva korábbi idején 15:17,3-at. Ezzel pedig sikerült megdöntenie Petter Solberg 2004-es rekordját.

Azaz csak sikerült volna... kiderült ugyanis, hogy a mostani 33,01 km-el szemben a régi pálya 33,24 km volt. Így azt mondták, döntsön az átlagsebesség arról, hogy kinek a nevéhez fűződjön ezentúl a legjobb idő.

378313_395550997161341_1106050324_n.jpg

Ez pedig a korábbi győztes Petter Solbergnek kedvezett, hiszen míg most Hirvonen 129,5 km/órás átlagot produkált, a korábbi rekord alatt az átlagtempó meghaladta a 130-at is.

És mindezt hogy tette? Fekete Mihály olvasónknak köszönhetően lerántjuk a leplet, itt a "titkos" itiner, amiből Petter megfutotta az eddigi legjobb időt! Köszönjük neki, hogy megosztotta velünk/veletek a munkáját!

Címkék: video finn ford citroen fiesta wrc hirvonen petter petter solberg fekete mihály mgr ds3 wrc finn rali ouninpohja

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr874699516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2012.08.08. 15:02:02

Egy kis jelmagyarázat a szerzőtől!

"Egy kis jelmagyarázat:

-a KR az a korán
-egy felfelé mutató kacsacsőr a kis ugrató
-két felfelé mutató az ugrató
-három felfelé mutató a nagy ugrató
-két felfelé mutató, és fölötte egy szám, az az ugrató erősségét jelenti, szerintem azt, hogy milyen messzire lehet repülni, mert csak a hosszú ugratásoknál használták ezt a jelölést...
-F az a fékes
-felkiáltó jel az természetesen az erősödik
-két felkiáltó jel a caution, angolul a veszély
-visszaforduló nyíl az a hajtű
-H a hosszú, HH a nagyon hosszú
-1/2 H az lesz a fél hosszú"

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.08. 15:53:08

Ezt most nem egészen értem. Akkor ez az itiner Ouninpohja magyarosítva?

FeketeM11 2012.08.08. 16:01:23

Igen. Lefordítottam Petter 2004-es itinerét magyar nyelvre.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.08. 17:47:16

@FeketeM11: Hálás köszönet érte egyébként! Nagyon vagány dolog a "receptet" szemlézni.

Igazából csak két kérdésem van: honnan van meg, és miért "fordítottad" magyarra?

Adam31 2012.08.08. 21:01:22

Azt se felejtsük, hogy a régi WRC-k valamivel nyomatékosabbak voltak! Bár átlagsebesség alapján úgy tűnik ez sokat nem számít :D

Saratoga V6 2012.08.08. 21:11:13

@Adam31:

Majd a VW WRC jövőre :)))

Adam31 2012.08.08. 21:38:21

@Saratoga V6: Ford, Citroen, VW, Toyota és jók vagyunk :D

Saratoga V6 2012.08.08. 22:08:36

@Adam31:

Ha megcseréled a végén Toyota, VW sorrendre jók vagyunk :D

FeketeM11 2012.08.08. 22:13:09

@Gee Halen: Nincs meg az eredeti. Az ebben a blog bejegyzésben is látható belsőkamarás felvétel alapján írtam le. Először piszkozatra leírtam kis jelekkel az itinert úgy, hogy ahogy ment a lejátszóban a videó, mindig space-el meg-meg állítgattam, így jelről-jelre mentem előre 15 perc 18 mp-en keresztül :D Majd ezt a piszkozatot leírtam ceruzával már normálisan egy spirál füzetbe, majd leellenőriztem úgy, hogy újra lejátszottam a videót. Majd mikor tökéletes lett, akkor átírtam filccel, végül kiradíroztam a ceruzát...Így készült el :)

Hogy miért fordítottam magyarra? Nagyon tetszik a navigátor szakma, hála Istennek, már volt szerencsém navigálni is. Szeretnék navigátor lenni, és szoktam ilyeneket csinálni :) Régebben leírtam Turi Tomi 2007-es orfűi itinerét is a belsőkamerás alapján, meg Spici és Bútor Kánó-Ragály belsőjét is. Ha már igazi autóban nem tudok navigálni, akkor a monitor előtt bohóckodok magamnak :) Ezt most azért fordítottam le, mert nagyon érdekelt, hogy pontosan milyen itinert írnak erre a szakaszra. Mert hiába tudok angolul meg jól megértem az angol itinert is, de azért mégse ért meg belőle minden kanyart az ember, mert nem tud egyszerre két dologra figyelni...(megérteni magyarul az angol itinert, és azt nézni, ahogy Petter megy...mert magában már azt is nehéz megérteni :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.08. 23:59:17

@FeketeM11: Ahhá! Én is gondolkodtam navigáláson, bár inkább túrázásban. Mondjuk én Angliában élek, úgyhogy több lehetőségem is van/lesz erre.

Szkotti 2012.08.09. 06:40:46

@FeketeM11: Igazi beteg fanatikus vagy, a jó értelemben, persze.
:o)

FeketeM11 2012.08.09. 13:13:44

@Szkotti: Ilyen ez a rally-s szakma :D Első rally-s élményem egy rallycross verseny volt Máriapócson. Az egyik ismerősünk is indult, egy sárga Ford Escorttal, aminek olyan hangja volt, úgy csattogott, hogy meg lehetett süketülni mellette. A bevezető út pont a pálya mellett ment el, nyár volt, ablak lehúzva. Épp hallottuk hogy autók mennek a pályán, egyszercsak hatalmas hanggal CSATT-CSATT-CSATT-CSATT...mondja sógorom hogy na épp Józsi megy...ott már nekem mindegy volt csak 4 kereke legyen :) Még nem is láttam az autót, csak hallottam, de már ott éreztem hogy ez életre szóló lesz :)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.09. 16:27:07

@FeketeM11: Nagyon rendben van. Egy megjegyzésem lenne csupán. Te úgy írtad, ahogyan az itthoni nagyok. A "Caution"-t az angol nyelvű itinerekben előre mondják (és általában előre is írják). Nem értettem, hogy miért, de Grist oktatófilmjében elmagyarázza: a Caution K-ját hangsúlyosan megnyomod, és megtöröd a monotonitást, ezzel pedig felhívod a figyelmet arra, hogy egy "felkiáltójeles" szituáció jön. Próbáld ki hangosan: a B4! vagy a _c_aution 4 left információi mennek át könnyebben? Korábban volt egy navigálós posztunk, de nagyon kevesen olvasták, ezért nem írtunk navigálós posztokat, de ha van rá igény lesz több is.

FeketeM11 2012.08.09. 17:21:13

@B. Capelluti: Ha jól értelmezem a megjegyzésedet, akkor ez arra vonatkozik, hogy pl egy B4! jelben miért a B4 után van írva a felkiáltójel. Mint ahogy le is írtam a jelmagyarázatban, a felkiáltójel az ebben az itiner rendszerben azt jelenti hogy erősödik :) Tehát én nem felkiáltójelesnek írom, hanem vigyázz, figyelős, stb. Ilyenek például a gödrök, nagy törés az út síkjában, ami megdobhatja az autót, vízátfolyás, vagy bármi, ami a normálistól eltérő szituációt jelent. Persze ahogy a mondás is tartja, ahány nyelv, annyi ember. Ez a rallys szakmában úgy hangzik hogy ahány itiner, annyi navigátor. Én mondjuk ha ez éles helyzet lenne, akkor így tudnám elmondani azt, amit a versenyző kérne. Ilyen jelekkel, ilyen szisztémával, ilyen jelölésekkel, megjegyzésekkel. Sokan biztos nem értik, hogy miért van az, hogy a figyelősre és az erősödikre is felkiáltójelet használok, de nekem teljesen egyértelmű, hogy egyből egy kanyar után írva a felkiáltójel az az erősödiket, egy kanyar előtt írva a két vagy három felkiáltójel pedig a figyelőst jelenti. Egyébként sok mindent Tóth Zsolt-Jobb oldalról navigátorszemmel c. könyvéből merítettem, ami a jelöléseket illeti. Érdekes, hogy számomra egyáltalán nem szimpatikus az, ahogy Ő navigál, de ez a könyv nagyon rendben van.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.09. 17:38:01

@FeketeM11: Nem. Arra vonatkozott, hogy az angol itinerek caution-ja máshogy működik, mint a felkiáltójelek/vigyázz/figyelős-nek, és azt is elmagyaráztam hogyan. A magyar itinerek sokkal részletesebbek, mint egy angol. Annyi információt tartalmaznak, amit ha a navigátor el is tud mondani, kétséges, hogy a pilóta felfog-e. A hangsúlyos caution-t viszont biztosan veszi, és meg is oldja belőle a helyzetet.

FeketeM11 2012.08.10. 02:14:19

@B. Capelluti: Most már értem. Erre nem figyeltem, bevallom őszintén.

Hát ezt is navigátora válogatja, mert például Bútor itinere szerintem pofon egyszerű. Csak a legfontosabb infókat tartalmazza. Viszont azt is megemlítem persze, hogy a többség, Benik, Turi, Spici vagy éppen Érdi itinere is tele van mellékinformációval. Kazárról és Asiról direkt nem teszek említést, mert Asi itineréről 300 oldalas könyvet lehetne írni. Sokat elmond, hogy az Ouninpohja ugye 33 km, tele kanyarokkal, ugratókkal, stb, mégis nekem kifért 21 oldalra, sőt, Araujo itinere is csak 24 oldalas volt, Zsuzsi meg azt nyilatkozta, hogy a Katalán Rally-n az egyik gyors itinere 70-80 oldal közt volt....

De abban azt hiszem egyetértünk, hogy a világ legegyszerűbb itinerét Kankkunen bácsi diktálja :)))

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.10. 08:28:43

@FeketeM11: Azt nem számoltad, hogy Phil Mills mennyit lapozott?

FeketeM11 2012.08.10. 13:53:43

@B. Capelluti: Na látod...azt nem :S Majd ha lesz időm megszámolom, mert most már érdekel :) De az biztos hogy Araujo navigátorának 24 oldalas itinere volt.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.10. 13:54:52

@FeketeM11: Grist szerint az 1 lap/km nagyon megkönnyíti az életét a navigátornak.

FeketeM11 2012.08.11. 00:13:10

@B. Capelluti: 36 oldalas volt Mills itinere. Érdekes, hogy ahogy elrajtoltak, kb 3-400 méter múlva már lapozott is...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.08.11. 00:21:20

@FeketeM11: Én 34-re tippeltem látatlanban, miután 300 méter után jött az első lapozás. Grist szerint célszerű úgy megírni, hogy km-enként kb. egy oldal legyen, így pontosan tudod műszer nélkül is, hogy merre jársz.
23 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása