Nagyon simán nyert Sebastien Ogier Mexikóban. A mezőnyből egyedüliként csak Ostberg tudott közel kerülni a franciához, de neki a második napon véget ért a verseny, így a svéd hó után a mexikói murván is az újonc VW nyert.

VW-WRC13-03-BK1-3394.jpg

Az utolsó napon a „csak” három gyorsasági szakasz volt a penzum, de az össztáv így is nyolvan kilométerre rúgott. Hirvonen szombati defektje izgalmassá tette a második helyért zajló párharcot, hiszen Neuville alig nyolc másodperces hátrányból várta vasárnapi rajtot. A két versenyző közül Hirvonennek van több köze a murvához, így a finn aligha forgolódott álmatlanul az ágyában éjszaka, de azért a szurkolók reménykedtek egy kiélezett párharc kialakulásában. Sajnos ebből nem lett semmi, Neuville ugyanis a nap első – egyben a verseny leghosszabb – gyorsasági szakaszán rövidre vett egy féktávot és rövid időre az árokban kötött ki. Az itt elhullajtott másodpercek miatt a belga végképp lemondhatott a második helyről és tiszta erőből a következő gyorsaságira, a Power Stage-re koncentrálhatott. Ogier és igazából mindenki más is már alapból óvatosan támadták az 55 km-es Guanajuatito gyorsot, hiszen szerviz és kerékcsere lehetősége nélkül kellett átgurulni innen a Power Stage-re, amely a maga 21 kilométeres hosszúságával komoly kihívást jelentett.

lr_20130041408.JPG
Bónuszpontokért ment a Derramadero gyorsasági és ellentétben az előző pályával itt senki nem foghatta vissza a lovakat. Ennek megfelelően Ogier ismét alaposan elverte a mezőnyt. Kicsit meglepő módon a két legrosszabb rajtpozíciót – első és második – magáénak tudó Latvala és Ostberg szereztek még pontot, pontokat, hogy egy kis vigaszdíjjal feledtessék a számukra balul sikerült versenyt. Hirvonennek egyetlen mentsége, hogy nem fért be a legjobb három közé ezen a gyorson annyi lehet, hogy a hosszú pályán Neuville elől menekülve elhasználta az abroncsait, de legalább a dobogó második fokára hozta be a Citroen DS3 WRC-t.

RallyMexico__7_-62-682-457-100.jpg

Ogier teljesítménye értékelhetetlen. Még mielőtt a billentyűzethez kapna az egyszeri troll, hadd magyarázzam meg ezt a kijelentést. Ogier teljesítménye értékelhető lenne, ha lenne akivel összehasonlíthatnánk, de ilyen versenyző nem indult Mexikóban. Saját, külön versenyét teljesítette, érinthetetlen volt mindenki számára. A Polo egyetlen zokszó nélkül viselte azokat a megpróbáltatásokat, amiket Isten és Sebastien rámért. A VW Motorsport olyan kiforrott versenyautót hozott el a világbajnokságra, amilyennel egy Ogier kaliberű versenyző világbajnok lehet, az átlagosnál sokkal kisebb erőfeszítéssel. Ez persze nem von le semmit Ogier érdemeiből, de hozzá kell tennem, hogy valószínűleg nem volt ember, aki két héttel ezelőtt mert volna fogadni arra, hogy már az első Loeb nélküli verseny után visszasírjuk a régi Sebastient.

A pontverseny állását nézegetve és Loeb pontjait figyelmen kívül hagyva megállapíthatjuk, hogy Ogier előnye három verseny után 44 pont Hirvonen előtt, ez rengeteg, megszámlálhatatlan és iszonyú sok. Egyszerűen nem látni azt, hogy ki lehet, aki majd megszorongathatja, mert egyelőre arról ne is beszéljünk, hogy ki győzheti le. Persze mindenki szezonjában vannak mélypontok, az övében is lesznek, de nem mindegy, hogy ez a mélypont néhány második helyben mutatkozik meg, vagy sorozatos kiesésekben. Ha Ogier esetében előbbi verzió valósul meg, akkor már augusztusban világbajnok lehet, ha utóbbi, akkor csak ősszel. Jelen állás szerint mindössze ennyi, amit nem tudunk.

Címkék: ford citroen mexico wrc latvala hirvonen seb loeb ds3 wrc seb ogier polo r wrc aprc 2013 wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr795126884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tapsi Hapsi 2013.03.11. 21:48:23

Hahaha és megint csak hahaha! Mentségemre legyen mondva sem Ogier sem Citroen fan nem vagyok pláne nem Foswagen drukker!

Nézem a rallyt 20 X éve, szeretem és nem értek hozzá, de:

1., a franciák kinevelték Ogiert, abszolút sztár szerintem, istenadta tehetség... nem megtartani, jelenleg ilyen kvalitású versenyző nincs.. idővel talán Neuville, de Latvalában nem hiszek, Hirvonen meg egy vicc!
kíváncsi lennék Loeb maszek véleményére nem a hivatalos verzióra!

2., Citroen voltak olyan buták, hülyék... nem állatok, hogy elengedték azért a Loeb.-ért, aki idén már nem akar menni, a saját francia neveltjük veri Őket hülyére, megérdemlik!
( francia tehetségkutató versenyek, francia pénz aztán a Citroenhez került )

3., Húú, de utálom a néme... izé a Foswagent, de hülye nem vagyok, tudható ahova ezek beteszik a lábukat... egyértelmű TOP csapat, aki elhitte azt a nem tudják milyen az autójuk hablagy!
( Persze ha nem Ogier hajtaná nem menne ennyire, Latvala sehol... )

4., Nos, ez az év tanuló év lesz a Citroenek, hogy mit ér a kocsi Loeb nélkül... kb. annyit mint a Skoda Mcrae vagy a Ford Mcrae vagy Sainz nélkül.... pofára fognak esni! ( Loeb fan sem vagyok )

Ha rajtam múlana Neuville nyerne a Forddal, hogy minden kerek legyen! :-)

Traktoros Z 2013.03.11. 22:02:44

4. ponthoz: több helyen megírták, hogy a Citroen a WTCC-be tart, már 2014-ben indulnának Loebbel. Lehet, h nem tanuló, hanem utolsó év lesz az idei a Citroennel....

Lookie 2013.03.11. 22:43:09

Az elöttem kommentelőnek teljesen igaza van...Ogier egy kinevelt gépezet, de nem kell lenézni, ő saját maga is mondta, hogy pontosan Loeböt vette példaképül..az ő technikáit figyelte még egész kezdőként, és tanúlt, tanúlt...tanúlt és ráadásúl megvan benne az a tehetség...
Nagyon szeretem a WRC-t, igen 10 éven keresztül határozottan Loebnek drukkoltam mindig mert még a Citröen Xara kitcarok idejéből nagyon szimpatikus volt számomra és láttam hogy nagy jövő állhat elötte, mert gyors volt, nagyon gyors...
Viszont az ezévi WRC szezonnak úgy löttek ahogy van, ami a szuszpanszt illeti. Kb. Ogier vs. a csőcselék kategória lesz(kivéve ha nem robban le nagy ritkán az autója). A VW meg a Dakarban is nagyon villantott, itt is kegyetlenet fog, a Citröennek pedig meg vannak számlálva a napjai (mint a Ferrarinak volt Schumacher után). Szerintem idővel ki is fognak állni...igaz ahogy ismerem a VW taktikáit, pár évig fognak csak űlni majd nagy hirtelen ki fognak állni mint ahogy a Dakarból is léptek csak úgy mert megúnták (szerintem több mint biztos hogy a F1-be fognak lépni a WRC-s éra után).
Szerintem hiányzik a látványosság és a szuszpansz miatt Löeb ebből a szezonból, de nagy valószínűséggel Ogier egy ilyen jó kocsival úgy is bajnok lenne, csak nem vagy 150 pont elönnyel,ez lenne a különbség! S ezt egy abszolut Loeb drukker írja.

srank 2013.03.12. 00:19:59

@Lookie: nem mennek azok F1-be, mert nagy lutri az egész , ráadásul horribilisen drága, de majd ha jön a 4 hengeres F1, akkor visszajönnek a japánok, aztán jól szájbaszexuálnak mindenkit :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.12. 04:45:49

Erdekes lesz ha a f1 es a wrc is turbos 4 hengeres lenne. Olcsobb lenne mind2 ben indulni?

eszgbr 2013.03.12. 10:57:04

@srank: 4 hengeres F1 még jó ideig nem lesz, jövőre V6-os motorok jönnek, a japánjaidtól meg egyelőre nem tartanék, láttuk az elmúlt években mire mentek.
Az idei WRC-t meg fújhatjuk, Ogier WC papírnak használja a mezőnyt.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása