Az elmaradt Janner Rali miatt a szokásosnál kicsit többet kellett várjunk az év első nagyobb raliversenyére, de a Monte Carlo Rali most is hozza a kötelezőt: új csapatfelállások, váltakozó útkörülmények, hangulatos esti szakaszok és sok-sok akció jellemzi az elmúlt napokat. A verseny java azonban még mindig hátravan! 

12418085_1071240962896309_6761074298967725662_n.jpg

Ahogy azt már megszokhattuk, a monte carlo-i futam majd' egy hétig tart. Idén sincs ez másként, hiszen már szerdán elkezdődött a hivatalos program a versenyt megelőző teszttel, a shakedown-nal, amit némi meglepetésre a citroenes Meeke nyert, de természetesen ez az eredmény még nem számított bele a verseny értékelésébe.

Voltak, akiknek már a Shakedown szakasz teljesítése is némi gondot okozott, többen lecsúsztak az útról, az alábbi videón pedig egy Fabia R5-en induló lengyel páros néz be egy eredetileg jobbos kanyart:

Csütörtökön a hagyományokhoz híven sor került az évadnyitó rendezvényekre: sajtótájékoztatók és VIP autóztatások helyszínévé vált Monaco városa. A kikötőben kijelölt kis placcon került sor a sztárvendégek és hírességek megautóztatására. Nem mindennapos látványt nyújtottak a WRC-k, miközben már-már gumit füstölve szlalomoztak a bóják között. 

A kötelező köröket és fotózásokat követően még csütörtök este sor került az első éles szakaszokra, melyeket már sötétedés után teljesített a mezőny. A két különböző pálya csak hosszában hasonlított egymásra, az első 21.5 km, míg a másik 20.3 km hosszú volt. 
Idén - is - Sebastien Ogier kezdett a legjobban, hiszen VW Polo WRC-jével ő húzta be az első gyorsot. Ehhez azonban szükség volt a következő szakaszt már megnyerő (és azzal az összetettben is élre álló) Meeke hibájára, aki egy megforgás miatt maradt csak le a francia volkswagenes mögött.

A viszonylag rövid első napot követően így Meeke (Citroen) vezetett Ogier (VW) és Mikkelsen (VW) előtt. Az új Hyundai i20 WRC-vel Neuville lett a negyedik, mögötte Paddon még a tavalyi fejlesztésű i20-al pedig az ötödik.


12540794_10153932543884973_5151531250522141291_n.jpg

A verseny pénteki napja már jóval több kihívást tartogatott a versenyzőknek. Két körben 3-3 szakasz várt a mezőnyre, mely már a napi első szakaszon fogyni kezdett. Először Paddon csapta oda bal hátsó kerekét egy fához, mely után nem sokkal később kiállni kényszerült. 

Pár perccel később Kubica is ugyanezt a fát találta el, ő azonban már nem volt olyan szerencsés, mint ausztrál társa. Kubica ugyanis majdnem emblémára vette a fát, Fordjával lecsúszva a verseny feladására kényszerült. Ha mindez még nem lenne elég, pár autóval később Evans még lejjebb lökte szegény lengyel Fiestáját.

12552692_10208554611492175_1624308269971397289_n.jpg

Ez a hiba könnyedén Kubica szezonjába is kerülhet. A korábbi F1-es pilóta idén saját csapatával indul a vébén, egyelőre csak az első két verseny volt biztos számára, és ha nem áll össze a számára megfelelő anyagi és szakmai háttér, nagy valószínűség szerint felhagy WRC-s pályafutásával. 

Történt mindez a napi első gyorson, melyet - egyébként - Ogier nyert meg Meeke és Latvala előtt.

1915238_1136748973009616_8245325458189813313_n.jpg

A következő szakaszon Meeke visszavágott és ő volt a leggyorsabb, Ogier és Neuville előtt. A napi harmadik gyorsot azonban újra Ogier nyert, ezzel pedig az abszolútban is átvette a vezetést.


A szervizt követő szakaszon azonban többen is hibáztak. Egy alaposan kijárt és felhordott, saras balosban szinte mindenki megcsúszott, de nem mindenki úszta meg törés nélkül:

előbb Tanak dobott egy tetőt...

majd Bertelli hibázott...

Végül Raoux zárta a sort:

Az élen eközben az első kör forgatókönyve szerint zajlottak az események: előbb Ogier nyert - majd Meeke (újra az abszolút első helyre előrelépve) - végül megint Ogier, visszavéve ezzel az első helyet. Így a nagy adok-kapokból utóbbi jött ki legjobban és 9,5 másodperc előnnyel áll az élen az első két napot követően. A második Meeke mögött újabb két Volkswagen következik: Latvala és Mikkelsen hátránya azonban már egy percnél is több. 

A verseny állása két napot és nyolc szakaszt követően: 
allas.png

A nagy küzdelem Ogier és Meeke között holnap folytatódhat: szombaton öt szakasz vár rájuk, melyből kétszer az 51 és fél kilométeres Lardier et Valenca - Faye gyorson, egyszer pedig a 36 kilométeres sisteroni pályán mennek majd. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr498303032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pöff 2016.01.23. 17:16:33

kubica már rengeteg kocsit összetört...
csodálom hogy valaki még kocsit/kormányt ad a kezébe
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása