Nézegetem az új MINI WRC fejlesztéséről szóló fényképeket és videókat (nálunk pl. itt, itt és itt), de rá kellett jönnöm, hogy David Richards semmi mást nem csinál, mint leporolta a régi receptet, és profin használja a médiát. Nemhogy eredményt nem tud felmutatni még a MINI WRC-vel, de még egy éles métert sem, de naponta jönnek valamivel. Egy videó, pár kép, egy hír, facebook oldal, de még a honlapjuk nem üzemel stb. A Prodrive a Rali világbajnokságra a kilencvenes évek elején fejlesztett teljesen új gyártónak, a Subarunak ütőképes autót, és már a fejlesztési szakaszban folyamatosan nyomultak a médiában.

A különbség az, hogy helyi bajnokságokban is eleresztették a fejlesztés alatt álló technikát, és ezzel ugyanígy kiszolgálták a médiát és a szurkolókat. 1992-ben például a brit bajnokságban már egy győzelemre is futotta.

1993-ban a Rali VB-n már két öreg bölénnyel és a fiatal skóttal indultak, és köszönhetően Colinnak felülről keresték a határokat (ekkor is komoly feladatot, és biztos megélhetést nyújtva a lakatosoknak)

Colin McRae a program leállítása előtti utolsó pillanatban megszerezte a saját és a márka első VB futamgyőzelmét, Új-Zélandon. És utána nem is álltak meg nagyon sokáig.

Biztos én látom rosszul, de a működőképes felállás az volt, hogy sokat próbált, harcedzett örege(k) mellett mindig volt egy fiatal, bármi áron győzni akaró gigatehetség. (Mint láttuk 1993-ban Markku Alén és Ari Vatanen mellett Colin, és egy versenyre még Richard Burns is)

94-95 között Carlos Sainz és McRae:

1996-ban McRae és Kenneth Ericsson:

Az elején a bukkan-dob-ot nem kell visszatekerni, 3x ismétlik rögtön :)

később Juha Kankkunen és Richard Burns (2000-től Petter Solberg is velük),

végül 2002-2003-ban Tomi Mäkinen és Petter Solberg.

Nem szeretnék messzemenő következtetéseket levonni, de amikor a felállás megváltozott, és nem volt öreg róka a háznál, akkor nem is sikerült olyan átütő autókat készíteni, mint korábban.

Nem tudom, hogy mi David Richards terve, hogy ki lesz az "öreg" a csapatban? Dani Sordo sincs még harminc (1983-as), de nagyon komoly VB-s tapasztalata van (bár 79 szakaszgyőzelme és 29 dobogója mellett a futamgyőzelem még hiányzik), ráadásul a Citroen boszorkánykonyháját is ismeri. Négy évvel idősebb nála Kris Meeke, az IRC ír bajnoka, de még nem nyert VB futamot. Armindo Araújo újabb két évvel idősebb, kétszeres PWRC bajnok, ismeri a győzelem ízét, de nem wrc-s VB-menő.

Egy dologra fogadni mernék: a MINI-s fiúk oda fogják tenni magukat, mert mindhárman nagy küzdők. A csapat pedig raliban is szeret nyerni - és tud is, már bizonyították. Az év második felében szerintem már számolni kell velük. Amellett, hogy a Mini név kötelez, még viccesek is:

 

Ennek fényében ommm szavai igazolást nyertek: "Aaltonen mellett Mini kabrióban ülni nem rossz dolog!"


 

Címkék: video wrc colin mcrae hőskor kitekintés petter solberg dani sordo mini wrc

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr702691210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MP 2011.02.27. 15:23:49

A régi mini az igen! De az az új....

solid01 2011.02.27. 16:19:13

Óhhh Istenem, a legszebb hangja a Legacynak és az utána jövő Imprezának volt!

zoli0724 2011.02.27. 16:49:33

Az az érdekes, hogy a világbajnokságon már évek óta nem ért el komolyabb eredményt a Subaru, mégis a a legtöbb embernek (hozzám hasonló (18) korúaknak legalábbis biztosan) a rallye szó hallatán egy kék Impreza ugrik be sárga mintákkal az oldalán. A Subaru király, a Miniről még csak a jó hangja derült ki eddig, de azért jó lenne ha nem lennének olyan egyértelmű versenyek mint a Svéd volt, mondom ezt úgy, hogy Fordos vagyok, legyen a Mini is olyan jó, mint a Subaru volt anno és akkor lesz mit nézni.
Egyébként jól láttam, hogy csak a Motors nevű adó közvetíti a wrc futamokat?

tpiski 2011.02.27. 17:15:08

A '96-os felvételen nem ismételnek 3x, hanem 3 különböző autó felvételeit látjuk.

Állat...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.27. 17:27:14

@tpiski: könyörgöm, mekkora szmájli kell a képaláíráshoz? :D Arra próbáltam csak utalni, hogy az akció indigóval készült. (#2 Kenneth, #1 Colin, és #3 Piero)

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.02.27. 17:55:03

@B. Capelluti:
Marrko Martin is volt gyári Subaru versenyző Richard Burns mellett, és a Hirvivő is szedegette a pontokat Solberg mellett 2004-ben.
Nekem a legszebb a '99-es Impreza WRC, hang alapján pedig az A-s Lega és Impreza.

"Nem szeretnék messzemenő következtetéseket levonni, de amikor a felállás megváltozott, és nem volt öreg róka a háznál, akkor nem is sikerült olyan átütő autókat készíteni, mint korábban."
Ezzel a mondattal teljes mértékben egyetértek.

Kíváncsi vagyok az új Minire, hogy ebben a mezőnyben mit tudnak majd alkotni.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.27. 18:02:01

@IV. (Parkoló) Béla: igaz, de pl. Piero Liattit is kihagytam, mert öreg nem volt, de trónkövetelőnek sem nevezném.

Paó 2011.02.27. 19:19:22

@tpiski: párszor visszatekertem én is, mert úgy éreztem hogy nem mindig ugyanúgy ér földet az autó. :)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.02.27. 20:28:44

@B. Capelluti: Liatti azért nem ment rosszul, főleg aszfalton. Meg jó törésteszter is volt :)

B. MAX 2011.02.27. 22:43:47

Nem értem...

Nem értem miért ír olyan valaki cikket a Rally VB-ről, akinek valójában halvány fogalma sincs azokról az emberekről, akikről véleményt formál...

Nem értem miért értekezik valaki valami olyasmiről amivel kapcsolatban nulla személyes tapasztalattal rendelkezik...

Nem értem mennyivel lesznek ezek a vélemények hitelesebbek, ha a "szerző" olyan videókat mellékel hozzá, amiknek az elkészítéséhez semmi köze sincsen...

Nem értem, hogy a Totalcarnál vagy az Indexnél miért nem ismerik a mondást: "A bab, az nem hús!"

tpiski 2011.02.27. 23:21:37

@B. Capelluti:

Ekkora :))))))))

Amúgy nem gáz, lényeg az élvezet, amikor a videót nézed.

Szóval sok ilyen "ismétlést" még!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.27. 23:58:36

@B. MAX: Nagy megtiszteltetés, hogy itt köszönthetünk. Nyilván nem vagy rászorulva az én dícséretemre, de zseniálisak a képeid, mindig szívesen nézem őket, és olvasom a blogodat.

Jobban örültem volna, ha megírod, hogy a poszt (blogposzt, nem cikk, de nem ez a fontos) melyik mondata nem helytálló.

De ha már: videók kizárólag a poszt tényrészéhez tartoznak illusztrációként. Sokan nem is hallottak a régi subarus időkről, nem emlékezhetnek a Legacy-ra, nem tudják ki Pons kisasszony stb. A véleményrész-hez a) nincs semmilyen illusztráció (bocs, dehogynem: hogy viccesek, de szerintem ez nehezen vitatható), b) a véleményemet statisztikai adatokkal (=VB címek, futamgyőzelmek, stb.) alá lehet támasztani, c) ha az adatokból rossz következtetést vontam le, tessék vitatkozni, vagy ha Neked más a véleményed, akkor is.

És végül Richards (ill. a Prodrive) az egyik legtudatosabb médiahasználó. Így volt ez 18-19 éve is, amikor a Legacyt reszelték (hasonlítsuk össze a konkurrenciával), és így van most is. Nézd meg a Citoren, vagy a Ford (pont rossz példa, hisz nekik dolgozol) médiahasználatát. Facebook oldal, youtube-channel, stb. Nagyobb felhajtás van a MINI körül, mint a többi csapat körül együttvéve.

Egyébként akkor sincs harang, ha leszarozod amit írtam. Mindenki, aki szereti a ralit - és nem kétlem, hogy Te nagyon szereted -, másért szereti. Van aki a képekért (sőt egyenesen a Te képeidért), vannak, akik a hangokért, a szagokért, és vannak, akik nem tudják megmondani miért, de imádják. Virágozzék hát minden virág! Nem kell mindenkinek ugyanazt, ugyanúgy szeretni, gondolni a raliban.

Ad hominem érvelésedre viszont nem áll módomban válaszolni.

Remélem máskor is benézel, és talán - bár ezt már remélni sem nagyon merem - minket is meglátsz majd a keresődben.

B. MAX 2011.02.28. 00:53:58

Minden amit Rólam írtál, nekem megtiszteltetés, de tegyük félre valójában ki is vagyok konkrétan. Felejtsük el! Én itt most olvasó vagyok, egz rali rajongó. Információra éhes személy, aki mindezekért kattintott a postra, a címet meglátva.

De... Miután megérkeztem nem azt kaptam amit vártam, és amit a cím suggalt. Engem tényleg érdekelt, hogy a szerző szerint David Richards vajon miben spekulál. Én valóban szerettem volna megtudni valamit abból, hogy ennek az embernek mi lehet a fejében.
Ezzel szemben olyan fejtegetéssel és közhelyekkel találkoztam, amiket bemásolok ide mert kérted, és remélem amit hozzáfűzök kommentet és kritikát, azt nem veszed bántásnak, mert nem annak szánom.

"David Richards semmi mást nem csinál, mint leporolta a régi receptet, és profin használja a médiát"

Nincs itt semmi semmilyen régi recept, amit Dave Richards porolt volna most le... A komplett sztori amiről írsz, sokkal inkább a MINI és a BMW projektje mint amennyire Te a Prodrive-nak tulajdonítod. A Prodrive itt egy olyan szereplő, akinél nagyobbak és befolyásosabbak is vannak, ám jelen pillanatban, a munkán kívűl kevés dolgot lehet hírként dobni az éhes tömegnek. A munkát pedig a Prodrive végzi.
Tehát... A PR és marketing aktivitásokról semmiképpen sem Dave Richards hozza a döntéseket. Példának felhoznám a Monte Carlo-ban tartott régi-kicsi Mini és az új nagyobb autó prezentációját. Hol van itt a Prodrive és Dave Richards?

Sommás lezárása a fejtgetésednek: "a MINI-s fiúk oda fogják tenni magukat, mert mindhárman nagy küzdők"

Na neee... Ennél nagyobb és semmit el nem mondó közhelyet... Mondj egyetlen olyan profi top WRC pilótát, aki nem azért van ott a versenyeken, hogy a legjobb tudása szerint, és minden erejével küzdjön azért, hogy jó eredményt érjen el? Én egyet sem ismerek...

Nagyon fontos! Nem leszaroztam amit írtál! Sohasem tennék ilyet! Azért ragadtam "tollat" mert azt láttam, hogy van valaki, aki szeretne adni valamit az embereknek a cikkével és a munkájával, de nem elég felkészült abban a témában, amiben erre válalkozott.

Ha csupán a kiválasztott képet és a remek videókat akartad volna megosztani velem, velünk akkor megköszöntem volna, hogy nem nekem kellett keresgélnem utánuk :)

Van valami, amit érzel és valóban érdekes, de nem tudtad jól megfogalmazni: Vajon a Prodrive, a Subaru-s időszakból kiindulva, a ralivilág dicső, vagy árnyékos oldalára juttatja majd el a MINI-t? Hiszen mindkettőre tudunk példát. Akár videósat is...

Tehát! A múlttal vont párhuzamnak csupán ezt a kérdést feltéve látom értelmét. Én...
Én, aki ebben a pillanatban mint igényes olvasó fűztem kommentet a post mellé. Építő jelleggel! Hiszen biztos vagyok benne, hogy aki egy ilyen blogra mint a Tiéd, ennyi munkát, időt és energiát fordít az imádja azt amit csinál.

Csak ezért írtam! Mert benne vagy a keresőben ;)

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.28. 07:36:49

@B. MAX: Csak részben értek Veled egyet. A Prodrive nem csak a ralis projektjeiben ad ilyen sok infót, sajtófotót, hanem mindegyikben. Ehhez képest a konkurrenciánál folyamatosan vadászni kellet a híreket. Más gyártók hiába nyomják az adott típust reklámjaikban, a versenyautó fejlesztéséről mégis hallgatnak.

Abból a logikából kiindulva, hogy a Prodrive akkor tudott nyerő lenni, ha van öreg a háznál inkább kétségeim vannak, mert a jelen felállás nem igazán erre mutat. Mindhárom srác extra bizonyítási vággyal dolgozik, mindegyiküknek van valami, ami miatt nem pusztán nyerni akar, hanem meg is akarja mutatni. (Sordo esetében a legkézenfekvőbb: van némi elszámolni valója azért, mert nem kerülhetett a neve mellé győzelem. A többieknél nem ilyen egyértelmű, de kis kereséssel ott is megvan.)

Végül két megjegyzés:
1. A spekulál szó nálam nem szerepel.
2. Továbbra sem a rali VB a fő profilunk. Csak a raliról mindenkinek, kicsit másként, és nagyon dolgozunk, hogy belülről is. (olvasd el a korábbi posztokat, talán kiderül, hogy nem vagyunk teljesen lámák ;))

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.28. 09:07:10

@B. MAX: Ja, és még valami: még nem vagyunk benne a keresődbe, de ha a Jóisten is úgy akarja, Te pedig itthon is dolgozol majd, akkor benne leszünk. :)

B. MAX 2011.02.28. 09:57:18

Egy olyan bajnokságot megnyerni, amit hét hosszú éve egy ember bitorol, önmagában extra motiváció.
Az, hogy Sordo-nak milyen elszámolni valói vannak pontosan tudom, mert erről elég sokat beszélgettem vele a 2010-es évben...
A szimpatikus srácnak természetesen fájt, hogy akkor sem győzhetett amikor elég gyors volt hozzá, de emellett a beépített fék mellett két árnyékkal is meg kellett küzdenie. Az egyik Sainz a másik Loeb. Egy nemzeti hős és egy géniusz csapattárs szelleme gátolta eddigi pályafutásának a kibontakozását. Ezek tények és fontos dolgok. Ha valaki arról ír, hogy Sordo-nak mik lehetnek az extra motivációi, akkor ezeket nem lehet kihagyni.
Nem az elmaradt győzelmek a lényeg, hanem azok a személyek, akik és ahogy hatottak Sordo eddigi pályafutására. Két utóbbi könyvemben, és az internetes írásaimban is elmondtam már ezeket a dolgokat. Nem ciki vagy lopás, ha valaki ezeket az infókat felhasználja a saját anyagához. A kellemetlen az, ha valaki megpróbál ehhez képest valami mást írni, csak azért, hogy egyedi legyen. Mert nem lesz pontos és hiteles.
A médiáról pedig még csak annyit, hogy azok, akik folyamatosan versenyben vannak nyilván nem fordítanak akkora hangsúlyt a tesztek kommunikációjára, mint az a csapat, amelyik másról nem is tudna beszélni.
Egy info és érdekesség ide, amikhez hasonlókkal kell egy informatív cikket telerakni. Szerintem...

Citroen és a média. Az új DS3 párizsi bemutatójára csak francia hírügynökségeket és médiát hívtak meg a csapat illetékesei. Angolok, németek, spanyolok vagy akárki más, csak úgy mehetett el erre az eseményre, hogy levelet írt, kuncsorgott majd egy megszabott akreditációs díj ellenében várták szeretettel... Fizettetek a médiával, hogy reklámozzák az új autót. Meglepő és sokan megdöbbentek, felháborodtak. Szerintem jól csinálták a franciák, de ebbe most nem mennék bele.
Ha ismersz, akkor tudhatod, hogy számomra két dolog a legfontosabb: a minőség és az olvasók.
Ha ismersz, akkor tudhatod, hogy én is különböző tartalmakat szolgáltatok, aminek során követek el hibákat. Sok-sok VB futam ide vagy oda, engem is gyakran kritizálnak.
Ha ismersz, akkor tudhatod, hogy az ilyen véleményekre sokkal jobban odafigyelek, mint arra, ha tetszik az embereknek amit csinálok.

Ha ennek a vitának a lényegével sikerül azonosulnod, akkor két dolog történhet. Az egyik: az olvasóid szeretni fogják amit csinálsz és egyre többen és többen lesznek. :)
A másik: a szakmai vélemények vitájára fordított idő helyett, újabb értékes post-okon dolgozhatsz :)

És én őszintén kívánom ezt Neked!

Peace

Javító Zoli 2011.02.28. 10:09:31

@B. MAX: @B. Capelluti: Ez tetszik...csak vér ne ömöljön. :-))))

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.28. 10:31:04

@B. MAX: azért bitorlásnak nem nevezném. (Birtoklásnak inkább)

Nem próbáltam meg mást és egyedit írni, és a sok információt (többek között a tieidet is) mint hátteret használtam, és - egy kommentben - kiemeltem egy motivációs okot. (Ami egyébként az általad emlegetett személyekkel szoros összefüggésben van. Gondolatkísérletként elég csak arra gondolni, hogy ha a Katalán Ralit engedték volna neki megnyerni, akkor a személyekhez fűződő viszonyok is jelentősen megváltozhattak volna.)

Van egy fogadásom: a Prodrive a MINI hadrendbe állítás után is hasonlóan fog nyomulni a médiában. (Ezt arra alapozomk, hogy összehasonlíthatatlanul jobbnak éreztem az SWRT kommunikációját a többiekénél. Merchandising, internet, fanpage, sajtófotók, hátterek, közlemények, videók stb. A többi csapat pedig - szerintem - leginkább követte őket ebben. És működött, mert egy hozzászóló azt írta: "Az az érdekes, hogy a világbajnokságon már évek óta nem ért el komolyabb eredményt a Subaru, mégis a a legtöbb embernek (hozzám hasonló (18) korúaknak legalábbis biztosan) a rallye szó hallatán egy kék Impreza ugrik be sárga mintákkal az oldalán.")

Egyébként pedig sok véleménykülönbség nincs (szerintem nem is volt) köztünk, a kritikát - mint az utóbbi két kommentedben - told csak bátran. Arra vevő vagyok.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.02.28. 10:38:16

@Javító Zoli: nem foci ez (vagy ketrecharc) ;)
Egyébként sok visszajelzést kapunk privátban is. Ha dícsérnek, azt megköszönjük, ha a kritika érdemi (szakmai), annak örülünk, ha nem az, azt viszont sajnáljuk. Ettől lesz ez jó.

nagyiWRX 2011.02.28. 11:16:21

Nekem van legacy-m is meg imprezám is ,az impreza egy sti v4 es japo piacos, most megyek és gurulok vele egyet, meghozta az ikhletet a videó :))))))))

Javító Zoli 2011.02.28. 11:20:53

@B. Capelluti: Kritikát nem írok, pozitívat se...olvasom a blogot, olvasom a hozzászólásokat. Néha hozzászólok. Ennyi elég, hogy tudjátok, mi a véleményem.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása