Eltelt a bajnokság fele, és nem unatkoztunk. Idézzük fel mi történt eddig, és kezdjünk készülődni az idei második murvás futamra, a Veszprém Ralira! A mikrofonnál újfent vargagixxxer

 

Eger rallye:

Már-már természetesnek mondható, hogy nem marad el az idénynyitó kisebb-nagyobb balhék nélkül, de az idei szezonkezdet alkalmával a nézők fegyelmezetlensége és a szervezési hiányosságok kellemetlen együttállása miatt a versenyzők és a rallyongók egyaránt keserű szájízzel emlékezhetnek vissza. Pedig szervezői szempontból az első futam rendezésének lehetősége igen hálás, hiszen a téli szünetben mindenki tűkön ülve várja, hogy újra felbőgjenek a motorok az Eger környéki pályákon. Emiatt igen sokan ki is látogatnak erre az eseményre, de az átlag feletti nézőszám sajnos nem kifejezetten a rallye elkötelezett híveiből áll össze. Ha Eger, akkor Szépasszony-völgy, és emiatt roppant sok a delíriummal küszködő látogató. Nekik volt köszönhető a két bozóttűz is, ami a brutális mértékű csúszás nagy részéről tehetett. Ezt nem lehet a szervezőkre kenni, ellenben arról igenis tehettek, hogy mindössze két gyorsasági szakasz volt mindkét versenynapon, így kezelhetetlenné vált számukra az egyre növekvő késés. Az viszont példa nélküli, hogy a vasárnapi nap eltért a műsorfüzetben meghirdetettől, de tény, lehetett hallani róla, hogy az ORB az RTE előtt fog jönni, de miért kellett egyúttal fél órával hamarabb is rajtolni? Igen sokan lemaradtak az első pár utóról, a legjobbakról ugye... :) szervezési malőröktől eltekintve a verseny nem volt végülis rossz.

 

 G. Capelluti egri képei

A szurkolók végre láthatták kedvenceiket, és sok kérdésre megérkezett a válasz is. Bútor Robi egy Peugeot 207 s2000-essel, a visszatérő Spici egy X-es Evóval készült, hogy megtörjék a tavalyi Asi hegemóniát, de Kakusziék is egy győzelemmel búcsúztak az évadzárón, így hármójukkal mindenképp bővült a kihívók tábora. Sajnos Turi Tomi személyével viszont szűkült, de így is izgalmasabb évadra számíthattunk. Az első körben Asi magabiztosan kezébe vette a vezetést nemcsak magyar értékelés szerint, a szlovák bajnokságban érdekelt WRC-ket megelőzve állt az élen. Igaz nüánsznyi különbségek voltak még csak ekkor, az első nyolc 10 mp-en belül volt. Persze ebbe az eredménybe az is jócskán beleszámított, hogy többen megállapított időt kaptak: sajnos a második gyorsaságin búcsúznunk kellett az egyik esélyestől, személy szerint a hétszeres bajnok Janikától, s a bukása miatt többeket lassítani kellett. Márkatársa, Bútor Robi állt ekkor a magyar tabella második helyén, egész jól megszokta ekkorra már az új technikát. A negyedik gyorsaságin viszont Asi tőle szokatlan műszaki hiba miatt kapott fél percet, így alaposan visszaesett, így a második kör végén Bútor Robi állt a magyar értékelés élére. Sajnos Spicit is utolérte a végzet, de az ő versenye be is fejeződött műszaki hiba miatt. A szombati versenynap végén Bútor - Kazár - Asi volt a három legjobb magyar állampolgár, s ezt azért kell így írnom, mivel Béres Joskó állt az abszolút értékelés élén, de ő ugye "más ligában játszott". A nézők a csúszásokat leszámítva nem panaszkodhattak, igencsak sietősen abszolválták a versenyzők a kanyarokat a mezőny hátsóbb régióiban is.
Sajnos a nap végére már nem volt olyan túl szoros az állás, így nem várhattunk túl nagy tüzijátékot vasárnapra, titkon reméltük, hogy a Rally túra mezőnye majd mosolyt csal az arcunkra. A gyanúnk sajnos beigazolódott, csak néhány páros tempóján látszott, hogy harcban vannak, a mezőny nagy része túlontúl biztonsági autózást mutatott be.
Az RTE mezőnyén kicsivel jobban látszott az igyekezet, de egy sajnálatos csúszás miatt persze nem tudtuk végignézni őket, a második körük felénél muszáj volt indulnunk. Bár még így is a kitartóbbak közé tartoztunk, mivel amikor bejelentették, hogy mekkora lesz a késés, szinte eltűntek a nézők a pálya mellől...

A végeredmény nem sokban változott a szombatihoz képest, Béres Joskó jött, látott, győzött, de Bútor Robi is tartotta magát, így magyar értékelés szerint 20 évnyi versenyzés után először foglalhatta el a dobogó legmagasabb fokát. Mögötte Asi és csapattársa Kazár Miki pezsgőzhetett a dobogóról épp lemaradt Herczig Norbi előtt. Menya elsőkerekes debütálása is jól sikerült, hiszen kategóriagyőzelemmel térhetett haza, míg az S csoportban Budavári Zolié lett a legfényesebb serleg, mellette Németh Laci zavarta körbe a leggyorsabb Ladát Elég felemás érzésekkel tértünk haza Egerből. Láttunk szép versenyzést, sebességet, kis Bérest mindig jó látni, de a mieink is beleadtak apait-anyait. Reméljük a szervezők jövőre tanulnak az idei hibáikból, és parádés Eger rallye-nak lehetünk majdan szemtanúi! Én nekik is szurkolok!

Lássuk a dobogósokat, miként versengtek, mutassa meg a stopper:

Miskolc rallye:

Az évadnyitó tapasztalatai alapján kissé szkeptikusan érkeztünk a borsodi megyeszékhelyre, hiszen a húsvéti hétvége miatt egy napba voltak kénytelenek belesűríteni a két versenynapot. Kicsit tartottunk attól, hogy az esetleges csúszások eredményeként inkább a tavalyi futamhoz lesz hasonlatos, de szerencsére alaptalan volt félelmünk, nem kellett vaksötétben száguldaniuk a pilótáknak. Tavaly ugyanis éjszakai gyorsaságik is voltak, akkor meg a választások miatt kellett egy nap alatt lerendezni a megmérettetést. A salakpályán rendezett prológra elég sokan kíváncsiak voltak, és a kellemes időnek köszönhetően a pályák mellett is akadtak nézők, szerencsére a balhéra vágyók jóval kisebb számban képviseltették magukat.

Persze a sok, szám szerint 5 gyorsasági miatt igen nagy szünetek voltak, így délutánra már jóval vidámabb hangulatba kerültek az arra fogékony látogatók. Szerencsére még így is lényegesen többen voltak azok, akik a verseny miatt jöttek ki a csodás zempléni hegyvidékre. Az idő picit változékony volt, mi szerencsére kimaradtunk az esőből, de néhány gyorsaságin jól meg tudta keverni a lapokat a nem várt nedvesség. Így minden megvolt, ami egy jó rallihoz szükségeltetik, a versenyzőknél is megvolt a kellő elszántság, így szélsebesen tették autóikat a kanyarokba. Asi már az első gyorsaságin megszerezte a vezetést az R4-es alkatrészekkel kicsit könnyített Mitsubishije segítségével, Herczig szorosan a nyomában a Fabiával, Kazár Miki igyekezett ekkor a harmadik helyen. Az első kör végére nem változott az első két helyezett sorrendje, a harmadik helyre Kakusziék jöttek fel a Fiestával. Bútor Robi birtokában volt az egyes rajtszám, ami látszólag igen nagy pszichikai nyomást tett vállaira, mert sajnos a második kör első gyorsaságiján egy kátyút túl agresszíven abszolvált, ami a futóművét oly mértékben megütötte, hogy kiállni kényszerült. Így már biztos nem ismétli meg a bravúrt.

A másik nagy kieső Spitzmüller volt, őt hazai versenyén sem kerülte el a balszerencse, újabb műszaki problémával kellett szembesülnie. Asi továbbra sem engedte ki kezéből a vezető pozíciót, ellenben mögötte folyamatosan változott a sorrend, a három még talpon maradt s2000-es autókat kormányzó Kakuszi, Herczig, és Janika kakaskodtak. A második kör végén ebben a sorrendben álltak, de azt megelőzően szinte minden szakasz után volt változás közöttük. Az utolsó körben sem voltak veszélyesek Asira, aki magabiztosan tartotta a vezető pozíciót. Mögötte is csak az utolsó előtti gyorsaságin történt változás, mikor is Herczig Norbiék maguk mögé utasították a Kakuszi testvéreket. A Fordos páros nem tudott az utolsó gyorsaságin revansot venni, így ebben a sorrendben végeztek a negyedik helyezett Janika előtt. Az elsőkerekesek közül Ollé Sasa bizonyult a leggyorsabbnak, Menya nem tudta hozni az Eger rally-n elért eredményét. Az S csoportban Boroznaki Tibi volt a legsebesebb, pedig nem mai gyerek az a Mitsubishi, amiben láthattuk. A hátsókerekesek, azaz a Ladák versenyében sokáig az Egerben diadalmaskodó Németh Laci volt az élen, de sajnos fékhiba miatt egy lejtős féktávon hatalmasat bukott, így egy sárga Zsiguli győzedelmeskedett Kovács Zoli irányításával.

Az egy napba sűrített verseny látványban és sebességben sem volt rossz, nem nagyon lazíthattak a versenyzők. Szerencsére nem volt olyan nagy csúszás, 50 perc késéssel indult az utolsó kör, de így már félsötétben fejeződött be az idei Miskolc rallye. A dobogósok felvételein látszik a nagy sietség:

Bükfürdő rallye:

Június első hétvégéjén végre elérkezett a várva várt murvás futam ideje. A Bükfürdő környéki pályákon láthattuk idén először kedvenceinket laza burkolaton versenyezni. Az időjárás már-már szokásosan elég változékony volt, bizonyos gyorsaságikon jég is esett, de mi szerencsére kimaradtunk az égi áldásból, jól vándoroltunk. Persze néha úgy éreztük, egy kis záporeső igen jót tenne, hiszen elég nagy port kavart fel maga mögött minden autó.

 

A nézőszámon kicsit meglátszott, hogy ugyanezen a hétvégén volt az ingyenesen látogatható túraautó világbajnoki futam a Ringen Michelisz Norbival. Illuminált egyedek is elég csekély számban képviseltették magukat, a hevesi megyeszékhelyen rendezett futamhoz képes drasztikus a különbség. Kellemes hőmérséklet, árnyat adó erdők, ügyes kezű versenyzők és murva: mi kellhet még? Talán szoros verseny! Nem panaszkodhattunk semmiképp, hiszen végig egymás nyakán loholtak a mezőny minden részében. Asi alaposan bekezdett, az első két gyorsaságit rögtön megnyerte, de mögötte hatalmas volt tülekedés. A harmadik gyorson Spici egy szakaszgyőzelemmel mutatta meg, hogy jó az a tizes evó, s ez az eredmény Hideg Krisztiánnak is bizakodásra adhatott volna okot, mivel ő is ezzel az új típussal nevezett. A technika ördöge viszont hamarosan utolérte, és műszaki hibával kiállni kényszerült. Asit sem kerülte el a balszerencse, így hárman is megelőzték, de a verseny szorosságára jellemző, hogy a következő gyors után újra őt jegyezték a legelőkelőbb pozícióban. Ment az adok-kapok mindenfelé, pár másodperc különbségek a versenyzők között, murván pedig a sebesség mindenképp látvánnyal is párosul. Mint eddig minden versenyen, már-már hagyományosan itt is korán búcsúzott az egyik s2000-es autó, Herczig Norbi csukta nagyon csúnyán össze a Skoda Fabiát. Szurkolok Kakusziéknak, Veszprémben ne folytassák ezt a rossz sorozatot... :D

A versengés kicsit felbolydult Norbiék kiesésével, többeknek lassítani kellett, így ahogy eddig is, továbbra is parádés csatákra számíthattunk. Az első nap végére meglepetésre Kazár Miki autózott az első pozícióban, Asi két helyet visszaesve Janika és Spici között várta a vasárnapi rajtot. A szombati utolsó gyorsot Elek Pisti nyerte, így feljött az ötödik helyen autózó Bútor Robi és a hetedik Kakusziék közé, akiket Balogh Jani követett. Ez azért érdekes, mert 4,8 mp-en belül voltak így négyen, a boly utolsó hármasa pedig 0,9 illetve 0,1 mp-es intervallumokkal követték egymást. Persze a dobogós pozíciók között is csak pár másodpercek voltak, így izgalmas vasárnapra számíthattunk. A Ladák szerelmesei is örülhettek, hiszen kedvenceik szinte kivétel nélkül kilinccsel előre közlekedtek, ez a nekik való terep. Az RTE mezőnyében is vártuk nagyon őket, nem alaptalanul! Nem lehetett panasszal illetni a zárónapon látottakat sem, mindenkinek volt sietnivalója. Az első kör utolsó gyorsaságiján történt csak dobogós helyet érintő változás, Asi feljött a második helyre, maga mögé utasítva Janikát, valamint szegény Spici esett ki a negyedik helyről. Evo tizes nálunk még nem ért célba... Bútor Robi is egyre hátrébb szorult, a hosszú egyenesek a turbófeltöltéses autóknak kedveznek, 180 km/h nem elég az erdei földutakon az üdvösséghez. Előbb Elek Pisti utasította maga mögé, majd Balogh Jani is, aki sajnálatosan az utolsó gyorsaságin már nem ért célba. A tabella felsőházában nem történt változás, Kazár Mikinek még egy megforgás is belefért, de csak éppen-éppen. Ha a szelestei első hosszú jobbosban egy picit lassabban talál vissza az útra, akkor már csak az ezüstös pozícióban végzett volna, hiszen Asi mindössze 0,7 mp-el, egy szempillantásnyi lemaradással végzett csak mögötte!

Így megint egy első abszolút győzelmet ünnepelhetett a leggyorsabb, jelen esetben Kazár Miklós! Janika megtartotta a harmadik pozíciót, így végre dobogón ünnepelhetett a negyedik helyezett Elek Pisti előtt. Az elsőkerekesek között is végig hihetetlen csata dúlt, Menya és Sasa folyamatosan másodpercekre volt csak egymástól, volt hogy tizedre azonos időket autóztak. Végül a csókosszájú DS3-at kormányzó Menya került ki győztesen a csatából. Az S csoportban Budavári Zoli bizonyult a legjobbnak, Kovács Zoli pedig látványos versenyzéssel lett a leggyorsabb Ladás. Mindent összevetve egy nagyon jó rallynak lehettünk szem és fültanúi, a hatalmas porfellegeket kivéve minden igényt kielégítő verseny volt a 2011-es Bükfürdő rallye. A dobogósok szinte minden mozzanata szemet gyönyörködtető:

A bajnokságban így félidőnél az Asi - Pikó Zsuzsa páros vezet magabiztos előnnyel, 50 pontot szereztek a két második hellyel és egy győzelmükkel. Őket a Kazár Miki - Percze Nándi kettős követi 12 ponttal lemaradva, majd Bútor Robi következik Bacigál Igor navigálásával 10 egységnyi differenciával. Herczig Norbi - Benics Kálmán duó jelenleg a negyedik, mögöttük ifj. Tóth Janika és Tagai Róbert az ötödik, Kakuszi Zsolt és Kakuszi Csaba a hatodik, Hadik Andris és Juhász Csaba a hetedik, Elek Pisti és Ferenc Ramón a nyolcadik, Matics Misi és Viczena Gábor a kilencedik, végül a Pethő István és Rubóczki Attila alkotta páros áll a tízedik bajnoki pozícióban.
3 versenyen 3 különböző győztest avattunk, vajon Veszprémben kinek kedvez a szerencse?

Címkék: video miskolc orb bükfürdő vargagixxxer eger rallye

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr723039342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása