Egy versenyautó sokféle módon semmisülhet meg. Ha pürére törhetik egy versenyen, azt legtöbben úgy érezzük, hogy harcban, csatában esett el, és bár sajnáljuk, nem igazán marad meg. Ha viszont kigyullad, mindannyian megjegyezzük. Olyan értelmetlen dolognak tűnik, hogy valami külső, fékezhetetlen erő emészti föl a jobb sorsra érdemes versenyautónkat. Tényleg szívszorító, ha egy versenyautó porig ég.

Talán nem volt olyan hazai raliszurkoló, aki ne lelkesedett volna attól, hogy Bútor Robi Peugeot 207 S2000-es autóval fog versenyezni. Jól ment tavaly a Mecsek Rallyen, és egyenesen fantasztikusan versenyzett az egri szezonnyitón, amit megnyert. Miskolcon viszont odaverte az autót, és Szombathelyen sem volt minden tökéletes.

Ma az első gyorson úgy ment Bútor, hogy nem tértünk magunkhoz. Bátorság, látvány, tempó, vagyis minden megvolt. Másodikként ért célba, és abszolút lőtávolban volt Herczig Norbihoz.

A második gyorsról ("Gyártelep" - Körgyors) hívtak, hogy "Bútorék autója rosszul szól, és nem is megy". Ettől még nem estünk pánikba, mert bíztunk abban, hogy a P.H. Sportos fiúk megoldják. Pár perc múlva hívtak, hogy Bútorék autója lángol. Majd jött a hír, hogy néhány perc alatt gyakorlatilag porrá égett, de Robi és navigátora Igor nem sérültek meg.

Hogy mi volt a tűz oka? Ez talán soha sem derül ki. Sok videó összenézése után majd valószínűsíthető lesz valamilyen ok. Most csak tippelni lehet abból, hogy hátulról égett ki a Peugeot. Az egyik lehetséges ok viszonylag egyszerű. A benzintank szellőzőjén kellene távoznia a benzingőznek, ha valamilyen okból ez nem működik, vagy nem képes a teljes felesleges benzingőzt elvezetni, akkor az üzemanyagtartályból benzin is kikerülhet. (Ilyent az utcai autón akkor is láthatunk, ha teletankoljuk, majd kiállítjuk a napra: a hőtágulás, és a gőzképződés kinyomja a "felesleget".) Nos, ha ez a felesleg a kipufogóra folyik, akkor máris lángol az autó. És a versenyautó percek alatt teljesen ki tud égni. (Gyakorlatilag csaknem minden éghető az autóban: üzemanyag, fényezés, kábelek szigetelése, gumi stb.)

Sajnos - fizikai ismereteink szerint - ez a 207-es valószínűleg soha többé nem fog versenyezni. Béke poraira, emlékét - Tárnokék Rábaringen, illetve Ollé Sasa korábban Veszprémben kiégett versenyautóihoz - megőrizzük, mindig úgy emlékszünk majd rá, ahogy Egerben nyert, vagy ahogyan ma az első gyorsaságin ment.

Sanszos, hogy Robinak idén itt a vége, bár én komolyan reménykedek még a folytatásban!

A képanyagért köszönet Vargagixxxernek!

Update:

Az RVO videója az egész folyamatot bemutatja.

A videó akár igazolhatja is a tűz korábbiakban megtipplet okát. Az autó pillanatokon belül teljes terjedelemben égett, és látható, hogy a tűzoltók meglehetősen lassan tudják csak megfékezni. A gépkocsitűz sajnos már csak ilyen. A lángálló versenyruházat, a beépített tűzoltórendszer és a kézipalack mindössze arra való, hogy a versenyzőket ki lehessen menekíteni az égő autóból. Az overáll sem örökké véd, hanem csak 2-3 percig, vagyis arra elég, hogy a közelben tartózkodók, vagy éppen következő páros kimenekíthesse a versenyzőket. (Ezért is kutya kötelességünk megállni a kiesett versenyautónál, ha nem az OK táblát mutatják, különösen, ha nem látjuk a versenyzőket az autó mellett.)

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr1003053729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

savanyúUbulka 2011.07.10. 08:41:42

Valahogy én a jobbhátsó fékre tippelnék, mintha kicsit szorulna az a kerék és nem azért mert végig rajtavan a pedálon a versenyző.
Amúgy meg csont használható ez a gép most is csak kicsit meg lett edzve a kaszni :)
Újraakolni a belét azt jóóó lesz ez!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.10. 09:10:30

durva.sajnálom hogy ez történt.még jó hogy nem esett bajuk.
sajnos a benzint nagyon nehéz eloltani.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.10. 09:11:46

@savanyúUbulka: nem lehet újra csinálni pont hogy nem edződik meg hanem kilágyul.Meg amúgy is értelmetlen lenne rossz omen .

Cooper911 2011.07.10. 09:53:52

2:10-nél a srác mire gondolt kezében az ásványvizes palackal?

Szegény autó :(

United Steaks 2011.07.10. 10:30:42

Még jó, hogy voltak ott tűzoltók. Nem egy gyorsreagálású hadtest...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.10. 11:22:44

aztakurvaélet. kicsit nehéz azt feldolgozni, hogy az egyik kedvenc versenyződ kiesik, a másiknak meg porráég az autója.
pedig mennyire jól szólt Egerben!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.10. 11:29:12

Én ott álltam az egyes r. pontnál, ez a hatodik körül volt, nem láttam, csak a beszélgetést hallottam a rádión, a RESCUE elindult azonnal, a fűzfői tűzoltók olyan jó tíz perc alatt értek oda két autóval, aztán jött egy harmadik is. Mindenki tudta, hogy ők már a közben kigyulladt rétet akarják oltani, mert az autó addigra már leégett. Ha nincs 100 méteren belül rendes tűzoltóautó, akkor az égő autót nem lehet eloltani. Sajnálom én is, hiszen ez már a második Veszprém rali ahol kigyullad és elég az autója.

2011.07.10. 12:16:34

Nagyon sajnálom Bútorékat, de azért ha nem indiszkrét a kérdés azért megkérdezném, mert mindig is érdekelt: ezek az autók ilyenkor hova kerülnek? Az világos hogy használhatatlanná válásuk után a tulaj gondoskodik a roncsokról, de azért nemhiszem hogy bezúznák őket, vagy de?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.10. 12:25:55

@scheerti: van egy magyar szabadalom, Szőcs István találta ki, az ún. IFEX vízpuska, ami egy teljes terjedelmében égő autót 4 (!) liter vízzel elolt

a világ közel 100 országában használják a tűzoltók, Japántól Németországig, az USA-tól Izraelig

csak MO-n nem használják, mert hiába látta a fő-tűzoltó a saját szemével, hogy eloltja, a válasza: "ezt én nem hiszem el"

ezt csak azért tudom, mert nekem mondta (:

az egész cucc egy puskából, egy 12 kiteres víztartályból meg egy sűrített levegős palackból áll, háton lehet vinni és ezért a németeknél például az autópályákon motoros tűzoltókat állítottak ezzel a készülékkel szolgálatba (mindenhol elfér és még gyors is)

Tokyo-ban a felhőkarcolók oltásakor használják, mert fel tudsz vele szaladni az emeletre

sajnos MO-n szeretnek inkább pancsolni a sok vízzel, mert akkor úgy tűnik, hogy nagyon dolgoznak (igaz, hogy egy lakás oltásakor minden gallyra megy a 2000 liter víztől, ezt az IFEX vízpuskával 10-12 liter vízzel megoldod)

Castigliano (törölt) 2011.07.10. 12:29:39

Nagyon sajnálatos eset.Azoktól kérdezném,akik a helyszínen voltak,hogy több esélye maradt volna a kocsinak,ha az út közepén áll meg és nem húzódik félre?Mert a videók alapján az aljnövényzet hamar kigyulladt alatta.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.10. 12:30:19

@Bermuda: Ezt valószínűleg visszaviszik Franciaországba(a szerelőcsapat is francia), aztán a biztosító valószínűleg nagyon sokáig fogja nézegetni...

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.10. 12:40:08

@scheerti: ezt a kocsit például 3 liter vízzel oltották el (1 lövés = 1 liter víz)

www.youtube.com/watch?v=ge0mwXQrwYQ&feature=related

a negyedik liter már csak bizti kedvéért ment bele, igaz, csak a motorja meg az eleje égett (:

savanyúUbulka 2011.07.10. 12:45:31

@Gyurma73:
aham, újra gyújtják és ezúttal hirtelen többfokozatú hűtéssel kezelik. Arról nem szegény autó tehet hogy mocskos franciák hányták össze és azért lett olyan amilyen.
Egy jól átgondolt konstrukcióban nincs helye se spontán se más begyulladásnak.

savanyúUbulka 2011.07.10. 12:53:05

@GYUSZI BACSl:
Aha, ez kb majdnem ugyanolyan mint mikor valaki gyufát fúj el. Fasza akkor ha a tűz nem öngyulladó, de nagyobb üzemanyag tartály tüzek esetén kicsit necces.
Erre megoldásként én a gyorsan leoldható tartályt fejleszteném ki amit ha kell akár menet közben is el lehet dobni, ha látja hogy hátul ég a kocsi. De ugye a logikus az lenne ha az esélyét se adnánk meg hogy kigyulladjon egy kocsi.

@scheerti:
remélem ezért faszulni fog még egy rakat inkompetens francia hólyag.

2011.07.10. 13:19:18

Azt nem értem minek kell telefújni habbal egy olyan autót ami 2 perc múlva magától is elalszik mert már porrá égett? Ez is ilyen látvány tűzoltás volt haszna semmi.

TomT 2011.07.10. 13:31:11

Ubulka, szerintem ezzel a franciázással itt nem jó helyen jársz. Persze szíved joga, mint a vadásznak...

TomT 2011.07.10. 13:37:20

Az eset borzasztóan elszomorít. Kevés ember van a mai mezőnyben, aki joggal ül a napon ahelyett, hogy valahol egész máshol hűsölne - ha értitek. De Bútort lehet kedvelni. Kisebb kategórában vitán felül oktat, a legnagyobbak közt pedig egyszer már pórul járt, most reméltem, hogy összejön neki. Sajnálom.

DonVincenzo 2011.07.10. 14:40:25

Ubulka kapufát lőttél a Franciázásoddal.
Pár éve Ollénak Suzukija égett le,mégrégebben Szabó Gergőnek Golfja,Szeleczkynek Escort Cosworthja,Tárnoknak ugye Feliciája.
Egyik se nagyon Francia.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.10. 14:50:48

@savanyúUbulka: mivel ez vízzel olt, ezért hűt is

elemi részecskékre porítja a vizet és ezért van ilyen hatalmas oltási képessége

a Másik IFEX szabadalom, az instant hab, ez meg hűt és be is vonja a felületet, az se gyullad vissza

azon viszont el kellene gondolkodni lassan, hogy a sok poroltót meg gázzal oltót minek engedélyezik autós tűzoltó készülékként, mivel teljesen alkalmatlanok a feladatra

egyrészt amint említetted is, hogy nem hűt és ezért visszagyullad mikor elfogy a lángfojtó por/gáz

a gázt meg ráadásul az első szellő elfújja mintha ott se lett volna, szóval az meg eleve totál alkalmatlan szabadtéri oltásokra

antib68 2011.07.10. 14:53:52

Sajnálatos, kár érte. Robinak meg kitartást!
IFEX-re reagálva én kb 5-6 éve nem járok ki rallyra, de anno talán még képet is csináltam (Esztergom vagy Fehérvár Rallyn) erről a kütyüről, mégpedig a beírónál (Pusztavám) álló L200-as mellett puffogtattak vele... Ezen években sok rallyn láttam. Veszprémen pl tutti 2001-2002 körül. Szóval volni volt, hogy most miért nincs azt passzolom.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.07.10. 14:54:27

@DonVincenzo: Igen, Ollé Sasa Swiftje volt szintén Veszprémben, amire emlékeztem, azt kevertem én is Bútor akkori Suzukijával.

DATSUN 2011.07.10. 17:03:48

apának a 2107es ladája gyulladtki pár nappal gyújtáskapcsolócsere után! nagyon szépen égett. szerencsére a komáék vízcsapja mellett állt,de így se sok maradt belőle. azért állt ott mert kölcsönkértük a pótkereket a kocsijukból (aznap 2 defektünk is volt) szépen hazamentünk gyalog. anyám otthon sírt. Kiköpte a mosógépa a dobcsapágyat. Pár évre rá leégett az egyéves felújított tető! A télem meg a gellérttéri metróépítésen az öltözőkonténerem. Kicsit sok már a tűzből...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.10. 17:04:36

@GYUSZI BACSl: Évek óta szeretném az IFEX impulzusoltót élőben látni. Csaknem valamennyi HÖT-nek van, de sehol sem tudtam megnézni, mert úgy van málházva a fecskendökre, hogy "mire előszedném, gyorsbeavatkozóval megoldom." Nesze neked vízkár, meg időtényező.
Impulzusoltóból vannak nagyobbak, pl helikopterről, vagy letelepítve.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.07.10. 17:37:41

@savanyúUbulka:
ennek nem sok köze van a ygárihoz.amúgy meg ha lassan hül ki kilágyul.

L.A. Guy 2011.07.10. 17:51:37

@GYUSZI BACSl: és ráadásul barmok ülnek az olyan helyeken ahol ezt eldöntik, hogy szolgálatba állítsák az ilyen találmányokat.Vagy nem lettek a megfelelő emberek lekenve.Egyébként ez volt annak idején a Rubik kockával is.Azt mondták eladhatatlan játék.Hááát azt a sztorit tudjuk hogy végződött.:-D

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.10. 18:54:12

@Tabulator: Azért kellett telefújni habbal, mert a biztonsági tank még nem égett el, és attól féltek, hogy felrobban...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.10. 18:55:34

@Castigliano: Amikor megállt, akkor az autó egész hátulja már lángolt. Tökmindegy volt, hogy hova áll félre, sajnos az eredmény elkerülhetetlen volt...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.10. 19:49:07

Rögtön mindenki szakértője lesz a gépjármű-tűzoltásnak..
Hihetetlen.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.10. 20:10:16

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!: Nem, csak arról van szó, hogy a) gyakorlatilag lehetetlen a versenyen elérhető technológiával egy autót megmenteni, és b) adott egy itthon nem használt techmológia, amely a többi gépkocsi-tűzoltásnál (bár ez a része erősen offtopic). Senki sem mondta, hogy menthető lett volna Robiék autója ezzel a technológiával. (Erről sajnos felesleges vitatkoznunk.)
Nekem meggyőződésem (miután láttam már autótüzet), hogy nem a fűzfői tűzoltók 10 perces kiérkezése, vagy a rescue fellépése volt az oka annak, hogy elporhadt a Peugeot.
Azt hiszem lesz egy olyan posztunk, ami arról szól majd, hogy mi a teendő a versenyautó tűz esetén (versenyzők, ellenfelek, nézők, sportbírók stb.)

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.07.10. 20:23:55

@B. Capelluti: én az ügyvezetője voltam az IFEX cégnek a 90-es évek közepén, így voltam jó néhány tűzoltási gyakorlaton (bár tűzoltó nem vagyok) ahol autókat oltottak a kollégák, akikkel voltam (:

2011.07.10. 20:44:39

@T-Maci: így már logikus kössz

Szkotti 2011.07.11. 10:37:38

@savanyúUbulka: Ahogy Gyurma is írta, egy kiégett autót nem lehet újraépíteni.
A hőtől olyan szinten kilágyulnak az acél elemek, hogy egyszerűen nem lehet újra autót csinálni belőle. Arról nem is beszélve, hogy a bukócső elpittyed benne, azzal már mit csinálsz?
Maximum szimulátort, mint ahogy Ollé autójából is. Abban is elhajlottak a csövek a tűz hőjétől...
A jól átgondolt konstrukció meg hiába jól átgondolt, ha
- emberek rakják össze, akik hibázhatnak
- műszaki eredetű hiba is előfordulhat
Pl. hallottuk, hogy elgyengült a kocsi, háromhengerezett. Ilyenkor ugye a benga megy abba a hengerbe is, ami nem működik, tehát elégetlenül halad tovább a kipufogóba. A katalizátor a rendszer végén izzik, mint a galagonya ruhája, itt begyullad az elégetlen benzinmennyiség. Ha szerencsés, akkor kifelé a csővég felé terjed a láng, ha nagyobb a benzinmennyiség, akkor a berobbanástól kinyílik a kipufogócső (vagy kinyomja a tömítést), és a lángok elkezdik melegíteni az autó alját. Nem kell ahhoz a tank környékén ilyen hibának lennie, hogy meggyulladjon valami: éghet a festék, az üvegszálas lökhárító, a lengőkarvédő műanyagok, stb, és ha nem veszik észre időben (mint itt is), akkor már minden hiába.

GiXXXer 2011.07.11. 18:48:23

Baromságokat hadoválnak mindenütt: a tűz oka, hogy 3 hengerrel ment, és az RVO videóján tisztán látszik hogy a lökhárító kap lángra a kipufogóból kicsapó lángtól!!! Ha nem áll a fűre, lehet nem terjedt volna a láng a tank környékére, hiszen pont hátulról fújt a szél, nem is kicsit. Az kavicsos részen pedig lett volna esély az égő műanyagot eloltani. Hülyeség, amit több helyen írnak (pl. itt is), hogy a tank kapott lángra, hiszen tisztán látszik, hogy a kocsi leghátulja gyulladt ki, a biztonsági üzemanyagtartály pedig nem ott van, hanem sokkal előrébb, és általában védve. A szellőző még a fos utcai autókban is karbonkaniszteres, tehát benzingőz azon nem jön ki, ráadásul a szervízpark előtti gyorson nem tudom ki lenne az az állat, aki teletankolja a kocsit, nem?

Sajnálom nagyon Robiékat, szar volt végignézni, de kicsit az ő hibájuk is. Ha egy henger nem megy, és padlógázon nyomulnak, akkor számíthatnak arra, hogy a kipufogóban fog elégni az egyik hengerre jutó benzinmennyiség. Ha még az aszfaltos részen félreálltak volna, vagy gyökkettővel levészvillogóznak inkább, vagy csak nemes egyszerűséggel a lángoló hátuljú autóval nem a száraz aljnövényzetre parkolnak, sokkal kisebb is lehetett volna a baj.

solid01 2011.07.12. 11:45:06

"rajt után meghiúsult minden tervünk, amikor az autó az egyik pillanatról a másikra elkezdett 3 hengerezni, majd néhány száz méterrel később égett szagot éreztem és füstöt az utastérben. Megálltunk, de akkor első pillanatban még nem tudtam, hogy mekkora a baj. Azért álltam meg, hogy megnézzem, hogy mi lehet a probléma. Volt nálunk injektorsor és gyújtótrafósor is, gondoltam hosszú a verseny, hátha meg tudom javítani és reménykedtem, hogy csak egy kábel csúszott le.
fustbe_ment_bajnoki_remenyek_6

Amikor kiszálltam és kinyitottam az ajtót, akkor láttam, hogy ég az autó hátulja. Szóltam Igornak, hogy szálljon ki, én bekapcsoltam a központi tűzoltórendszert, Ő pedig elkezdte a kézi palackkal oltani. A lángok annyira durván terjedtek és annyira intenzív volt a tűz, hogy egy perc múlva már esélyünk nem volt, hogy eloltsuk. Mire odaértek Kazár Mikiék, addigra már a tűzoltó készülékükre sem volt szükség, hiszen olyan szinten lángolt, hogy felesleges lett volna bármit is ráfújni.

A látott videókból egyértelmű, hogy ha egy tűzoltóság épülete előtt álltatok volna meg, akkor sem lehetett volna megmenteni az autót…
Amikor megálltunk, akkor már annyira égett, hogy meggyulladt a gumi, a lökhárító, a műanyag aljavédő és tényleg nem volt mit tenni.
A következő öt percben végignéztük, ahogy porig ég az autó és a füsttel együtt az idei bajnoki esélyeink is .."

Háát nem tudom, repesztek vagy száz...es tempóval, a fülemen is ömlik ki az adrenalin, nyomom neki mint a hülye, mert csak akkor van esélyem, figyelem az íveket, kanyarokat, a kocsiban60-70 fok---nem hiszem hogy számítottam volna rá.Ilyen tempónál pár másodperc alatt megvan az a pár száz méter és a puszta közepén ahol napok óta nem esett csapadék, negyven fok melegben.....
Esélyük sem volt sajnos Robiéknak, ez a sza..
Nemhogy gondolhattak volna bármire!
De innen szép felállni! Hajrá Robi!

Szkotti 2011.07.12. 19:16:53

@GiXXXer: Ahogy solid által idézett interjúban mondja Robi: azért álltak meg, mert háromhengerezett, meg nem ment a kocsi, nem azért, mert égett (legalábbis azt nem tudták). Délután a szervizparkban is azt hallottam, hogy akkor jött előre a füst a kabinban, mikor megálltak. Kb. a videóban is ezt látni.

Szkotti 2011.07.12. 19:24:26

@GiXXXer: Ja, majd nézz meg egy versenytankos autó tankolócső-rendszerét!
Van egy töltő-és egy légtelenítő csatlakozó, ezekre tankoláskor cseppmentes gyorscsatlakozót tolnak, minden más esetben légmentesen zárnak. De van még egy harmadik cső is, ami a tankból fogyó benzin helyére enged levegőt, hogy ne legyen vákum a tankban. Ez gyárilag visszacsapószelepes, hogy csak befelé engedjen levegőt, kifelé ne jöjjön benzin. Azonban ez már korántsem olyan cseppmentes csatlakozó, mint a másik kettő. És általában hátul valahol van kivezetve. Karbonkaniszter egy A-s, R-es autóban általában nincs!

Szkotti 2011.07.13. 12:43:04

@T-Maci: Hülyeséget nem akartam írni, megnéztem a technikai szabályzatot, abban csak annyi van, hogy meg kell felelnie az FIA előírásoknak, amit kérésre elküldenek.

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.13. 14:11:50

az a hihetetlen, hogy a tank ezt kibírta.

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.13. 19:19:35

@Szkotti: a tűzoltók azt mondták, hogy nem robbant fel a tank...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.07.13. 19:20:20

@T-Maci: Bár nem tudom, hogy a füredi tűzoltók mennyire ismerik a versenyautók felépítését...

Szkotti 2011.07.13. 19:46:19

@T-Maci: Hát, ha így nézzük, akkor kibírta. De az már nem tank többé, az is biztos.
A versenytank felépítése többnyire úgy néz ki, hogy van egy alumínium doboz, amiben egy gumis-szövetes-szerű anyagból készült tartály van, ez maga a tartály. A csatlakozók egy alumínium lapba épülnek, ezt a lapot a gumitankra csavarozzák, és sík gumitömítéssel tömítik.
Itt jópár példát lehet találni:
atlinc.com (a S1600-os Suzukikban is ATL tank van).
A tömítések anyaga sem tűzálló, de szerintem a tankszövet sem. Az viszont egész biztos, hogy a kiégett kocsi üzemanyagtankja használhatatlan.
Nézegettem itt az adatlapokat, de nem találtam hőállósági adatot.
A "biztonsági tank" egyébként inkább a mechanikai sérülésekkel szembeni ellenállása miatt "biztonsági".
43 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása