A Skodák dominálnak, Mikkelsen vezet Kopeczky előtt, a mieink sajnos hullanak.

Négy gyorsra készültünk, három lett belőle. Reggel terv szerint Orfűn kezdtünk: kilencre kiértünk a buszmegállós elághoz. Gran Turismot ott hagytuk, majd G. Capellutival elindultunk felfelé a falu végén túlra. Nehezen találtuk meg a megfelelő helyet a fotózásra, séta közben sok ismerőssel váltottunk pár szót, de mire a nullások jöttek, már elhelyezkedtünk. Jó volt látni, hogy sokan a pálya mellett táboroztak és mennyire lelkesen várják az egyik legnépszerűbb nemzetközi sorozat sztárjait és a magyar bajnokság versenyzőit.

Mire a körgyors elrajtolt, tudtuk, hogy Mikkelsen vezet Neuville, Turán, Loix, Wilks és Kopeczky előtt. A mezőny eleje (az IRC menőkkel) minden extra nélkül, de piszok gyorsan közlekedett. A Protonok nem szóltak szépen, a Skodák viszont üvöltöttek mint a Tarzan. Aki keresztben csúszó S2000-es autókat várt, csalódott. Ívkirályok voltak a srácok, egy-egy alkalommal leheletnyit meg-megindult egyik-vagy másik autó segge, de semmi különös. Ha csak azt nem tekintjük annak, hogy a srácok olyan könnyedén közlekedtek, hogy sokakban előjött hátígyénistudok-érzés, közben pedig ép ésszel felfoghatatlanul gyorsan.

Amikor jött a magyar bajnokság eleje, kiderült, hogy egészen más íveket autóznak, egészen más tempóban. Turán Frici szépen tartotta a lépést a nagyágyúkkal, a többiek sokat (0,5 másodperc/km-nél többet) kaptak. Két gyors után Asinak állt a magyar bajnokság zászlaja. Kicsit kezdett volna unalmassá válni a verseny, amikor pár kanyarral lejjebb, az Orfű vége táblánál Hozmann Laciék a fehér R3-as Clioval beestek a külső ívre, és ki is gyulladt az autó. Ekkor sokan elindultak lefelé szájat tátani. Utána volt még pár kaland, ezért mi is lementünk odáig. Amit láttunk minden várakozásunkat alulmúlta: a kigumizás csak részben volt fellelhető, a jobbos kanyar második gumija "felszívódott", és a sok levágás miatt masszívan felhordásos volt az út.

A támasztókerék ráment a murvára, és onnantól kezdve nem sok esély van... Nos, ebből rögtön lett még négy (szerencsére tűz nélkül). Egyetlen kékmellényes rendező és sárgamellényes fiatal srácnak esélye sem volt a rendet fenntartani. Az autók ugyanoda estek, a nézők szaladtak és cibálták őket biztonságba. Versenyzők, öreg komálósok és médiások próbálták a rendet fenntartani. Nem véletlen, hogy az S-csoportnak a gyorsasági etap lett.

Utána tipliztünk az Alsómocsolád-Mecsekpölöske gyorsasági közepére, a Kisvaszari elághoz. Itt voltak rendőrök, polgárőrök, és sportbíró is, bár láthatóan nem sikerült megbirkózni az embertömeggel. Nem csak a sajtósok maradhattak a kordonon kívül, rossz helyen álló kisgyerekes maradhattak, fotósokat meg a kevésbé veszélyes helyről el akartak küldeni. Az biztos, hogy fél órával a gyorsasági rajtja előtt látszott, hogy többen vannak, mint amennyit a hely elbír. (Közben zrc is hívott, hogy a cél előtt egy kilométerrel a nullások után is emberek sétálgatnak.)

Az elág nem hazudott, szépen volt látvány bőven. Olyannyira, hogy Kopeczky kicsit rá is ijesztett  a rossz helyen álló fotósokra. Látszott, hogy a tempó nagyon rendben van, és az is, hogy a mieink közül Friciék vannak csak partiban az IRC-s mezőny elejével. Janika autója betegeskedett, és jelentősen visszaesett.

Az állás az első kör (négy gyorsasági szakasz után): Mikkelsen, Neuville, Loix, Kopecky, Turán, Wilks, Asi, Bouffier volt.

Az S-csoport előtt visszamentünk Orfűre, ezúttal a parkolóhoz. Közben értesültünk róla, hogy nem kell majd visszasietnünk majd Alsómocsoládra, mert a 8. gyorsaságit biztonsági okokból kivették. Nem sokkal később pedig jött a hír, hogy Friciék az 5. gyorson a cél előtt 400 méterre beestek, és összetörték emberesen az autót. (Wilks ugyancsak az ötödiken búcsúzott műszaki hiba miatt.)

A parkoló alapvetően rendben volt, de a leggyorsabbak itt sem sokat mentek keresztbe. Kopecky, Mikklesen és Loix bolond módjára mentek: szemre és időre sem volt rossz. A többiek hozzájuk képest (és itt ez roppant hangsúlyos: hozzájuk képest) nem voltak meggyőzőek. Az S-csoportra elég sokat kellett várni, de megérte: fogyott a gumi rendesen a keresztben csúszkálásoktól.

A nap hátrelévő része sem volt nyugis: PG Andersson Protonja a hatodikon megadta magát, a hetedik gyorson pedig hárman is (Kazár, Kakuszi és Kogler) is elestek.

A nap végén Mikkelsen vezetett Kopecky, Neuville, Loix, Bouffier, és Asi előtt. Asi és Bútor között csak 24 másodperc van, Herczig pedig 37-tel van lemaradva az elsőtől, így valószínűleg ebből a hármasból kerül ki az idei magyar bajnok.

 

Ugye, nem felejtettétek el: gyere, fotózz, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: irc orb mecsek rallye

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr843216863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grifter 2011.09.11. 18:04:28

Ezért nem kellett volna túlzásba vinni a reklámot/hypeot. Attól csak a hülyék lesznek többen, nem a rajongók - ők amúgy is ott vannak.

Nem okos.

Adams07 2011.09.11. 21:14:21

Én azt gondolom, hogy ez egy óriási lehetőség volt, amivel nem megfelelően éltünk, így felajánlom, hogy jövőre, amit tudok besegítek a szervezésben ha kell. a címem megtalálható a szerkesztőségben :)
Pl sípot biztos tudok szerezni 500db-ot olcsón, és ha írok a barátaimnak egy köremailt, hogy jöjjenek önkéntesnek INGYEN, mert IRC segítők lehetnek, szerintem eljönnek. (gondolom, nem tegnap szóltak, hogy idejönen a mezőny, lett volna rá idő idén is..) Így szerintem minden kanyarra jutna ember.
Én tökre azt hittem, hogy itt szervezésből max-ot fogunk kapni, mi "rallyország", ehhez képest csalódtam. Ha talán nem ehhez mértem volna, nem csalódtam volna.

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2011.09.14. 06:54:39

"Felszívódott gumi" Ilyen miatt lett súlyos balesete Lévaiéknak is. Az itiner szerint gumival volt védve a jobbos, de eltünt, így sokan vágtak és felhordták a koszt. Azon úszott el a kocsi hátúlja. Szépen bele csapódtak egy fába, frontálisan. Ehhez csak gratulálni lehet, hogy ilyet senki nem vett észre.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása