Loeb még az elején elvérzett, mindhárom márka nyert gyorsaságit, az igazi meglepetést Sordo teljesítménye okozta. Hirvonen beosztással közlekedett, a mezőny pedig esett-kelt. Petter Solberget pedig kizárták.

Van abban némi meghökkentő, hogy a francia vébéfutamnak éppen Elzász ad otthont. Nem hiszem, hogy hetven évvel ezelőtt bárki azt gondolta volna, hogy egy elzászi sportesemény lesz az egyik leglátogatottabb, "nemzeti" rendezvény. (Ahogy a korzikai vendéglátásban is volt egy kis fricska.)

A németországi futamtól alig több mint kétszáz kilométerre megrendezett versenyt mindenki látatlanban behúzta volna a hétszeres világbajnok Loeb-nek: aszfalt + Franciaország + a Citroen bevallottan első számú versenyzője = győzelem. A sors azonban közbeszólt, és példátlan módon megállt alatta a technika. Nem emlékszem mikor állt ki citroenes pilóta műszaki hiba miatt (nem arról beszélek, amikor egy esés következményében megszorult a generátor mert a bódét rágörbítették.)

Sokan azt várták volna, hogy a címvédő kiesését követően a Hirvonen nagyon odateszi magát, és valami hatalmas küzdésbe kezd. Ehhez képest nem nyert gyorsaságit, és magabiztos hatodik, majd Meeke kiesését követően az ötödik helyen tanyázott. Igazi biztonsági autózást mutatott. (A Ford szombat reggel már azt kommunikálta, hogy mindent a bajnoki cím megszerzésének rendelnek alá.)

Négy páros gyilkolta egymást végig, és nyerte a gyorsaságikat Ogier (10), Sordo (3), Petter Solberg (3) és Latvala (5). A powerstage-t pedig - miután egy korai érkezéssel "taktikusan" (=csapatutasításra) két perc büntetést szerzett, és összetettben helyet cserélt csapattársával, Mikko Hirvonennel - Latvala nyerte.

A verseny utáni technikai ellenőrzésen Petter Solberg autója könnyűnek találtatott: négy kilóval a megengedett minimumsúly alatt volt. Ez simán összejöhet pár elveszített alkatrészből. A verseny végi tízperces szerviz alkalmas lehet arra, hogy a szétütött nyomtávokat, leszaggatott alkatrészeket gatyába rázzák. Erre most nem került sor. (Az ügy további érdekessége, hogy Solbergék nem fellebbeztek a kizárás miatt, így a megváltoztatott eredmény hivatalos végeredmény.)

Sordo és a MINI álom szépen, és roppant gyorsan közlekedett, így többször keményen támadta Ogier-t, sőt, a vezetést is többször magához ragadta. Az időeredmények szerint igazából csak ketten voltak versenyben, ezúttal azonban a MINI még kevés volt a győzelemhez. Nem hiszem, hogy sokat kellene várnunk Sordo győzelmére.

Két futammal a világbajnokság vége előtt az első három között bármi történhet. Loeb és Hirvonen egyaránt 196, és Ogier 193 ponttal áll, vagyis, mintha el sem kezdték volna a szezont. Latvala messze lőtávolon kívül, így ő tét nélkül lehet majd Hirvonen vízhordója. Sokkal zűrösebb a helyzet a két citroenesnél, akik nincsenek túl jóban, és az ifjonc Ogiernek nem igazán fűlik a foga ahhoz, hogy Loeb az ő vállán állva érje el a nyolcadik világbajnoki címét. 

Az SWRC-ben Tanak hatalmas fölénnyel győzedelmeskedett, és nagyon megközelítette az összetettben vezető Juho Hanninnent. A győzelemhez kellettek az ellenfelek hibái és kalandjai is, de egy pillanatig nem volt kétséges, hogy megérdemelte az eredményt.

A WRC-Akadémia első helye viszont nem a pályán dőlt el. A pályán leggyorsabb Lemest kétszer is gyorshajtáson érték, utóbbiért a felügyelő testület öt perc időbüntetéssel sújtotta, így az értékelésben csak harmadik lett.

Az idei francia futam sajnos az esésekről is híres lehet.  Kathi Wüstenhagennek egy bordája és a medencéje tört el, amikor az ifjabb Gassnerrel negyedik telin sikerült egy fára esniük. (Gassner sértetlenül megúszta.) Csapatfőnökük, Mundl Baumschlager megerősítette, hogy Wüstenhagen még legalább három napig a franciaországi kórházban marad, mielőtt visszatérhet majd hazájába, Németországba. Az osztrák csapatfőnök nem tudta megmondani, hogy a felépülés várhatóan mennyi ideig fog tartani.

A brazil Daniel Oliveira portugál navigátorát, Carlos Magalhaes-t tartották bent a kórházban egy éjszakára, miután a Brazil World Rally Team MINI John Cooper Works WRC-jével egy nagyot estek szombaton. A portugál ugyancsak bordasérüléseket szenvedett. "Mi vittük kórházba egy általános kivizsgálásra." - mondta Oliveira. 

WRC Akadémia versenyzőjét, a dél-afrikai Ashley Haigh-Smith, ugyancsak súlyos balesetet szenvedett: a eltört a válla és a kulcscsontja. Navigátora, a brit James Aldridge  kisebb sérüléseket szenvedett, és a kórházat szombaton délután elhagyhatta.

Nagyot hempergett Kris Meeke is, de szerencsére ők karcolások nélkül megúszták.

Ja, és brékingnyúz! Ken Block pontot szerzett. (Illendőségből nem illesztem be a nem egészen gymkhanás kanyarvételeit.)

Végeredmény: 

Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! És akkor is játssz velünk, ha Stig Blomqvist dedikált fényképét szeretnéd megnyerni. Részletek a facebook oldalunkon.

 

 

Címkék: video wrc latvala hirvonen dani sordo seb loeb mini wrc ds3 wrc turán frici zsiros gábor

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr323271890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2011.10.02. 17:58:28

Hajrá Mini! De azért - persze - hajrá Solberg!

Oh, és a vb-n meg hajrá Ogier! Talán ő érdemli meg leginkább hármuk közül.

Miki WRC · http://evoklub.hu 2011.10.02. 18:51:30

Sztem a vb így áll:

1. Loeb 196
2. Ogier 193
3. Hirvonen 193

És hiba volt hogy Latvala a Power Stage-en gyorsan ment, pontot vett el Hirvonen elől, Ausztráliában hasonló helyzetben Ogier nem nyomta.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2011.10.02. 19:07:56

@Miki WRC: Ha a Citroenekkel nem lesz gond, ezt ők ketten játsszák le. Pályán szerintem Ogier már gyorsabb, mint Loeb. Katalóniában eljátszadoznak majd, és győz a jobb, de Wales az kemény lesz. Kőkemény taktika. Félek, azon dől majd el a dolog, hogy melyikőjük, mikor takarít.

Rekspa 2011.10.02. 19:44:19

Illetve Walesben tud olyan időjárás(köd+esik-nemesik) lenni, ami összekavar, megráz, majd szétszór mindent!:)

gerusz 2011.10.02. 19:46:21

Solberg eredményét törölték. Friss hír.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2011.10.02. 19:52:45

@Rekspa: Igen, nyami. :)

@gerusz: Basszus. Szegény Solberg, hogy egy jó versenye nincs soha. Csoda, hogy még nem csömörlött meg.

gerusz 2011.10.02. 19:59:43

Hát igen sajnos.A kocsi 4 kilóval volt könnyebb mint kellett volna. Lehet csak leszakadt valami alkatrész és azon csúszott el.

Miki WRC · http://evoklub.hu 2011.10.02. 20:01:50

...vagy a Ford kifizette :)

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2011.10.02. 20:50:51

"(Illendőségből nem illesztem be a nem egészen gymkhanás kanyarvételeit.)"

Engem viszont semmi sem gázol meg. :)

www.youtube.com/watch?v=u0re1BJhnhs

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.02. 21:19:38

@Miki WRC: valamiért neki adtam a power stage második helyét a nagy igyekezetben.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.02. 21:39:41

@Miki WRC: Nekem is megfordult a fejemben. Láttunk már ilyent a Fordnál többször, de akkor mindig fordos pilóta lépett egy "meglepőt" hasonló helyzetben.

Kopi3.14 2011.10.03. 00:50:53

Ha nem Solbergék fellebbeztek, akkor kik?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.10.03. 06:46:21

@Kopi3.14: köszi, hogy szóltál! Helyesen: "Solbergék nem fellebbeztek". Már ki is javítottam.

Szkotti 2011.10.03. 10:31:49

@Rekspa: Kiegészíteném:
köd+esik-nemesik +fagy-nemfagy+havazik-nemhavazik
;o)
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása