Figyelem! A következő bejegyzés/poszt teljesen személyes, elfogult véleményeket tartalmaz. Alapvetően vitaposztnak szánom, kifejezetten örülnék neki, ha egy jó kis beszélgetés alakulna ki alatta; de a trollkodást és anyázást nagyon a szívemre venném, kéretik ezeket mellőzni! :)

Szóval... az elmúlt 2 évben (tudom nem túl sok, de kb. azóta vagyok nagykorú és - többnyire mehetek amerre akarok) volt szerencsém ott lenni minden ORB futamon. Persze vannak olyan versenyek (pl. Eger, Miskolc, Salgó, Veszprém stb.), amikre jóval régebb óta járok, eljutok. 


Pár évvel ezelőtt bármit megadtam volna, hogy mindenhová eljuthassak, s most ez így két egymást követő alkalommal is összejött, aminek nagyon örültem és természetesen élveztem is, hogy futamról-futamra én is követhetem a rali bajnokságot.

Szinte elképzelhetetlennek tartottam azt, hogy kihagyjak egy-egy futamot, pláne nem a szezonnyitót, melyet mindannyian annyira várunk...
Na, most ez az idei számomra kimarad(t). Először azzal, hogy megalázták és lejáratták az egri versenyt, melyet végül meg sem rendeztek. Másodszor pedig, hogy inkább ralisprintre megyek helyette!

Sajnos idén ugyanis ütközik - az eredetileg nem - évadnyitó bükfürdői ORB futam és a kedvenc ralisprint sorozatom, a BAZ 3. futama. 
Ha az eszemre hallgatok, nagy valószínűséggel Bükfürdőt választottam volna... de végül nem így tettem (majd elválik, hogy helyesen döntöttem-e).

Leírni is durva, de már lassan húsz éve járok rendszeresen autóversenyre. A régi szép időkben a szezonnyitó ünnep volt. Nem volt minden hétvégén sprint/bokorugró/libakergető, hanem hónapokat vártunk az első versenyre! Idén az első elmaradt... Fájt is érte a szívem. Most a Bükfürdő Rallyeval kezdünk, mégis hiányérzetem van: elveszett az ünnepi hangulat. Én mindenképpen ott leszek, mert az ORB mégis csak az ORB és a murva sosem hazudik, mindig látványos :) T-Maci

Próbáltam összegyűjteni az érveket, pro és kontra mindkét versenyt illetően :)

Igazából szerintem mindkét verseny jó lesz: 
- Bükfürdő többek között azért, mert murva! A murva pedig mindig jó. Sok gyors lesz, kifejezetten sokszor látható - az egyébként elég vékonyka - mezőny. 


- Nagykálló aszfalt, de nem egy agyongumizott Tatabánya! A mezőnyben újra 90 körül az autók száma, az indulók közel fele Ladás, de szinte minden kategória megtalálható a nevezési listán (még a WRC is!) 

Ha csak a távolságot nézem, talán a BAZ (ami egyébként most a Nyírségben lesz) számomra messzebb is van, mint Bükfürdő. Nagy szerencsémre vonattal mindkét verseny viszonylag könnyen megközelíthető :)

Bükfürdőn újra fotópályázatot indítunk, amin nagyon jó lenne újra részt venni... (zárójelben jegyzem meg, hogy mivel valamelyest én is a drímes csapat tagja vagyok, így amúgy se indulhatnék a versenyben, ez valamelyest könnyít a lelkemen).
Nagykállón viszont többen várják/számítanak a képeimre - ami lássuk be egy pálya szélén álló "fotósnak" azért nem keveset jelent. 

Összességében egyik oldalra sem billen jelentősen az a bizonyos mérleg... de választanom kell, én a szívemre hallgatok és a sprintre megyek. Ennek a legfőbb oka pedig az, hogy ezekről a versenyekről - az elmúlt bő három évben - egyszer sem tértem haza csalódottan/szomorúan, sajnos ezt pedig már csak erről az egy sorozatról tudom elmondani. Márpedig mégis mit válasszon az ember, ha nem azt amit a legjobban szeret?! :)

Bízom benne, hogy nem választottam rosszul és a jövő hét elején újfent egy vidám, látványos képekkel és videókkal teli poszttal jelentkezhetem a nagykállói BAZ Sprintről, a Többiek pedig remélhetőleg hasonló anyaggal térhetnek majd haza Bükfürdőről is.

Ti mit választanátok a helyemben, hogy álltok a sprint/RTE/ORB kérdéssel?!
Jöhetnek a véleményetek!

u.i.: ha nem most lenne a BAZ Sprint... akkor a csehországi Kopna ralisprint miatt fájna a fejem. 

 

Címkék: vélemény baz orb bükfürdő ralisprint nagykálló

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr364500471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vancello · http://vancello.hu 2012.05.11. 20:44:50

Egyértelmű, hogy sprint. A jelenlegi ORB érdemtelen a megtekintésre. Remélem, eljön még az az idő, amikor várom a versenyt és ott állok a pálya mellett. Jelenleg erre nagyon kicsi az esély.

Reiger 2012.05.11. 23:38:59

Szerintem ne fájjon a fejed sem a sprint sem az RTE sem pedig az ORB miatt. Legalábbis nekem nem fáj ezek miatt! Szerintem s.art sem ér egyik sem! ORB hívő voltam világ életemben, (1991 óta jártam a rallye 1 versenyekre, kb.2009-ig) néha eljutottam 1-2 RTE-re azzal, hogy az milyen qrva jó.. Hát én ezekben a libakergetőkben mindig csalódtam..
Az ORB elhalálozott a WRC-k és a nagy "A"-s autók betiltásával...
Szerintem amiatt fájjon a fejed, hogy eljuss évente egy pár rangos egyéb eseményre, pld.RC EB Nyírád, 1-2WRC futam, Rallylegend-San Marino, Goodwood, stb.
Na pá, én
2 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása