Gixxxer barátunk, a számára többször is csalódást okozó holland futamok után ezúttal egy belga raliversenyen, a Rally de Wallonie-n járt. Meg is érkezett már-már szokásosnak mondható videós élménybeszámolója.

A Holland tulipánföldek után Flandriába vezetett utam, tehát jelenleg hatalmas választékból tudok belga pralinét választani. Mint tudjuk, Belgiumban nem belgák laknak, hiszen olyan nép nincs. Északon a flamandok, délen pedig a vallonok.

Ez utóbbi nép rendezte idén immáron harmincadik alkalommal a Rally de Wallonie-t. Ez elég nívós megmérettetés, kicsit olyan, mintha a mi Mecsek Ralinkat hívnák "Rali Dunántúlnak". A versenynek francia nevén Namur, flamand nevén Namen városa adott otthont, ami a sík vidék peremén helyezkedik el, s egy folyó szeli ketté. A város túloldala, Jambes, már a hegyvidék lábánál épült, kicsit hasonlít Budapestre.

601021_439413246150090_1086954378_n.jpg

Az hagyományos első gyorsaságit is Show Citadelle-nek hívják, amiről sajnos az autópályán péntek este menetrend szerinti dugók, majd a szervizparkban uralkodó teljes angol ill. német nyelv nemtudás miatt lemaradtam. Hazafelé jövet persze akaratlanul is megtaláltam... Sebaj, így nemcsak az első gyorsról maradtam le, hanem a belépőjegy megvételéről is. Aztán a pálya mellett meg senki nem árulta, nem kérdezte, hogy van e, így 30 euróval gazdagabb maradtam.

 

Tisztességes mezőny gyűlt össze, az első osztályban 141-es, a másodosztályban 39-es volt a legmagasabb rajtszám, ami a sok hiányzó ellenére szép szám errefelé. A nevezési listán kilenc WRC is szerepelt, melyek közül nyolc tette tiszteletét a versenyen. S mind különböző volt! Persze a mezőny körülbelül fele R2-es autó volt, s még egy halom első kerekes, így oly sok látványra nem számíthattam, mint amire a nevezési lista hossza alapján gondolna az ember. Ezt csak egy bizonyos "Épingle" tudta meghazudtolni... :)

935720_439415149483233_1727058628_n.jpg

Mindkét napon az első gyorsaságira látogattam ki. Az első körben sajnos nem tudtam jó helyet találni, pedig igen korán kint voltam. Sajnos a safety autója elfoglalta a szalag kétharmadát... :( És bár lett volna lehetőség úgy a gyors 1/3-ánál meglépni másik pályára, de én nem éltem ezzel a lehetőséggel. Ez utólag nézve hiba volt, mivel egy baleset miatt a második körben csak kb. 35 autót láthattam, a többiek alternatív útvonalon mentek a következő rajtjába. S addig is csak a pálya helyett a tiltott helyen álló, 3 m-re kifeszített kordonszalag mögött tolongó nézőket láttam, néhány sétáló nézővel megfűszerezve. Azt nem értem, hogy miért kell a WRC-k, GT-k után a közönség 70%-nak az autók között a pályán szaladgálva levonulni? Hollandban is jellemző volt, hogy mire az első kerekesek jönnek, a nézősereg töredéke áll már csak a szalagok mögött, de itt Belgiumban ez még hatványozottabb. A nézők itt még az evókra se kíváncsiak igazán.

 375108_439414472816634_1559500333_n.jpg

Szóval a második kör rövid volt, de legalább rossz is. Ez után is probléma nélkül mehettem volna még a kör utolsó gyorsaságijára, de a harmadik körre kinézett kanyar miatt maradtam, s így megspóroltam 60 km-t. Ez jó döntésnek bizonyult, egy ház melletti sikánba szűk jobbos, és mégis jó páran odarakták! Szép volt!

A vasárnapi penzum első gyorsaságiját mikor szombat este bejártam, a pálya nyugati csücskében tündöklő kanyarhoz érve a homlokomra csaptam: Áhááá! Szóval ez az a kanyar, ahonnan már megannyi szép felvételt láttam. Az "Épingle". Ez franciául annyit tesz: hajtű. :) Vasárnap természetesen ott kezdtem, és nem csalódtam. Már csak ezért a kanyarért is érdemes volt kilátogatni! Egy kétkörös körgyors azon szakaszán volt, ahol háromszor jöttek, így igencsak sűrűn, és roppant látványosan. Iszonyú jó hely volt! Ráadásul e nap volt másodosztály is, bár azt már előzőleg sem értettem, hogy egy közel 140 nevezőt számláló ralli második napján egy körgyorsaságin, ahol szinte kizárt a folyamatos percenkénti rajtoltatás, hogy írják ki a másodosztályt 110 perccel az első osztály rajtja után?

Meg is csúsztak egy órával, így alig maradt szünet a második, egyben utolsó kör előtt. Ezt a kör végén lévő elágazásnál terveztem megnézni, ami murvás volt, mentek kétszer balra, egyszer jobbra. Sajnos kevés kivétellel elég látványtalanul mentek, gondolom így volt a gyorsabb, de a nagyobb baj, hogy a kordon legalább 20 m-re volt a pályától! Meg persze a tiltott helyen álló nézők, akik sokat kitakartak, de végül később én is odaálltam, hiszen alig maradtunk 15-20-an...

 

Más világ, az biztos! Nekem a magyar virtus mindenesetre jobban tetszik!

 

Címkék: video külföldi belga WRC vargagixxer Rally de Wallonie épingle

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr115261467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GiXXXer 2013.05.02. 18:45:21

A "félreejtések" elkerülése végett még megjegyezném, hogy Freddy Loix nevét helyesen "loáksz"-nak kell ejteni. Ezt abszolút biztos forrásból tudom! :) Gyönyörűen terelgette a Focus WRC-t, s meg is nyerte a futamot az ugyancsak nemzetközi vizeken is ismerős nevű, Fiestával rajthoz álló holland Dennis Kuipers előtt.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása