A változatos és izgalmakkal teli Monte Carlo Rali után a világbajnokság egyetlen - elvileg igazán - havas futamára, Svédországba utazott a WRC mezőnye.

Míg korábban méteres hófalak és masszív hótakaró jellemezte a versenyt, az elmúlt években egyre jobban kopnak azok a bizonyos szöges gumik, melyeket kizárólag ezeken a versenyen használnak az indulók. Ráadásul mindezt korlátozott mennyiségben: a 3 napnyi száguldásra összesen 24 darab áll rendelkezésükre, további négy jár még a hivatalos teszten (shakedownon) való részvételért.

Emiatt - és persze a kevés hó miatt is - fordulhatott elő, hogy az idei bemelegítésen a megszokottnál jóval lassabban poroszkáltak végig a versenyzők, ezzel is spórolva a szöges gumikészletükkel. Meeke rögtön az első körében hibázott, de miután megjavították versenyautóját, azért futott még egy harmadik legjobb időt is. Ostberg volt a leggyorsabb, Latvala lett a második, míg Ogier csak a 11. helyen végzett. Persze ezek az eredmények nem igazán sok jelentőséggel bírnak. 


A reggeli tesztelés után este nyolc órától kezdődött a verseny a karlstadi szuperspeciállal. A két kilométernyi paralel - pályán nem csupán a stopper, de egymás ellen is versenyezhettek az indulók. A párosok a nézők kívánságai alapján lettek összerakva, így fordulhatott elő, hogy Ogier Kubica ellen autózhatott. 

A gyorsaságit egyébként minimális előnnyel ugyan, de Andreas Mikkelsen nyerte, Ogier és Tanak előtt. Ettől függetlenül másnap a világbajnoki pontversenynek megfelelő sorrendben rajtoltak  a versenyzők. 

Csütörtökön egy viszonylag kevés versenytávú, ugyanakkor mégis hosszúnak mondható nap várt a mezőnyre, ugyanis csak a nap elején és végén szervizelhették a kocsikat. Két 7 és egy 17 kilométeres gyors szerepelt kétszer-kétszer a napi programban, melyek nagy része Norvégia területén található. Összességében a napi penzum alig több, mint 60 gyorsasági kilométert jelentett, de a napi össztáv így is bőven 300 kilométer felett volt. Szerviz nélkül így csupán annyi (szöges)gumival gazdálkodhattak a versenyzők, amennyi épp náluk volt. 

1623742_679536395436833_1338383677_n.jpgHasznált vs. új abroncsok: a különbség szemmel látható...

Az első két - rövidebb - gyorson Ogier kezdett a legjobban. Már az első szakasz után átvette a vezetést az összetettben, a következőn pedig még tovább növelte előnyét Mikkelsennel szemben. A "hosszún" viszont Mikkelsen volt a leggyorsabb és 1,6 másodpercre faragta hátrányát. Apró érdekesség, hogy ezen a 17 kilométeres pályán Henning Solberg alig maradt le a szakaszgyőzelemről és abszolút második időt futott Fiestájával.

A két kör között szerviz helyett mindössze gyűjtő volt, majd kicsit más sorrendben ugyan, de újra az előző 3 szakasz következett. A hatodik gyorson egy ideig úgy tűnt megszületett a Hyundai első részsikere, de végül jött Tanak a Forddal és övé lett a szakasz legjobb ideje. Ogier "csak" az ötödik lett, Mikkelsen viszont a harmadik. Összetettben hátránya mindössze fél másodpercre csökkent, melyből a következő 17km-es gyorsasági végére két tizedes előny lett, ezzel át is vette az abszolút első helyet Ogiertől. 

A napi utolsó pályán Mikkelsen azonban taktikai megfontolásból kicsit visszavett a tempóból és "átengedte" az első helyet csapattársának, hogy péntek reggel újra a francia versenyző indulhasson elsőnek a szakaszokon. A napot harmadikként Latvala zárta, így a képzeletbeli dobogó mindhárom fokán a VW pilótái állhattak: Ogier, Mikkelsen (+5,8 mp) és Latvala (+12,2m) sorrendben. A negyedik helyen az egész nap jól teljesítő és szakaszgyőzelmet is bezsebelő ifjú észt, Tanak végzett, mögötte fej-fej mellett a citroenes Ostberg és a fordos Hirvonen végeztek.

Az újoncok versenye. A Hyundai Motorsport számára eddig egészen jól alakul a svéd verseny, hiszen Monte Carloval ellentétben itt mindkét párosuk versenyben van még, jelenleg a rajtszámuknak megfelelő; 7. (Neuville) és 8. (Hänninen) helyen állnak. De már a szakaszgyőzelemtől is csupán karnyújtásnyira, azaz egészen pontosan fél másodpercre voltak!

A Hyundai csapata mellett két másik versenyzőnek is óriási újdonság a havas ralizás: Kris Meeke és Robert Kubica sem indult még korábban sem Svédországban, sem igazán havas versenyen. A Citroenes brit pilótának csapattársa, Mads Ostberg segített a felkészülésben, míg Kubicának Marcus Grönholm adott tanácsokat a versenyt megelőzően. 
A két "újonc" fej-fej mellett áll: Meeke a 10., Kubica pedig a 11. helyezett az első hét gyors után. 

svéd_2.png

Pénteken a csütörtökinél már egy jóval hosszabb és remélhetőleg még izgalmasabb nap vár a mezőnyre: 4 különböző gyorsaságival és majd 120 kilométernyi száguldással, ráadásul reggeltől-estig tart majd a küzdelem! 

svéd.png

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr675802274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.02.07. 21:46:56

Jó lett volna menni, de télleg kevés a hó, nekem meg az teccene igazán.Röhej, hogy Magyarországon is keményebb a tél... :-(
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása