A szokásokhoz híven idén is március végén vette kezdetét az Országos Rally Bajnokság. A már jól megszokott Eger Rali helyett azonban most a 20. Vredestein Miskolc Ralival indult az év.

1796591_217986811734052_1580938274_n.jpg

Ha a helyszín nem is, az időpont és a mezőny maradt a "szokásos", így a magyar első és másodosztály, valamint a historic mellett a szlovák bajnokság első és másodvonala is Miskolcra látogatott. Talán nekik jelentette a legnagyobb kihívást ez a változtatás, hiszen ők még sosem versenyezhettek ezeken a borsodi ralipályákon. 

Meglepő módon az öt mezőny legnépesebbike a Rali2 volt, ahol 80 páros indult, míg az első osztályban - a szlovák nevezőkkel kiegészülve is  - mindössze csupán 73. Összességében azonban nem lehetett okunk panaszra, hiszen a 14 historic versenyautóval kiegészülve közel 170 színesmatricásgyorskocsit láthattunk a múlt hétvégén. 

001  _1.JPG

A hosszúra nyúlt téli szünet után év elején mindig nagy várakozásokkal tekintünk az aktuális szezon elé. Habár a WRC-ket sajnos "kitiltották" (értsd. mehetnek, sőt még futamokat is nyerhetnek, de nem értékelik őket a bajnokságban) azért mégiscsak minden egyes apró hírmorzsára felkapta az ember a fejét a futamhoz közeledve.
Botkáék szerettek volna S2000-re váltani, de 207-esük meghibásodott a verseny előtt, így maradt a tavalyi Mitsubishi. Turán Friciék maradtak az előző év végén jól bevált Peugeotnál, egyelőre. A következő futamtól ugyanis 208 R5-el indulnak majd! 

469  .JPG

Az egyetlen páros aki váltani tudott, a Kazár Miki - Szőke Tamás egység volt, ők ugyanis Fiesta R5-re cserélték tavalyi Xsara WRC-jüket. Így nekik sikerül elsőként ilyen kategóriájú versenyautót hozni a magyar bajnokságba.

A Miskolc Rali csütörtökön egy hivatalos teszttel kezdődött - melyről inkább nem írnánk... de az ott készített képeinket itt megtekinthetitek. Maga a verseny a péntek délelőtti gépátvétellel vette kezdetét, majd a szokásos népkerti salakos prológgal folytatódott, több ezer fanatikus raliszurkoló előtt.

Szombaton csak késő délután indult az igazi verseny: két vérbeli raliszakasszal, Bükkszentkereszttel és Mályinkával, melyet az első körben még viszonylag világosban, másodjára azonban már sötétben teljesített a mezőny. A harmadik körben már csak a bükkszenti szakasz szerepelt a programban.

Sokáig úgy tűnt Herczig Norbiék nyerik az 1., 6,91 km-es gyorsot, de végül nagy meglepetésre a hazai pályákon versenyző Spiciék futották a legjobb időt: 2,7 másodpercet adtak a skodás párosnak. Turánék lettek a harmadikok, az új R5-ös Fiestával induló Kazár Miki elsőre egy 7. hellyel nyitott. A csupán pár kilométernyi etap megtétele után máris Lillafüreden találta magát a mezőny és következett a hétvége leghosszabb, 23 kilométeres mályinkai szakasza, ahol Herczig Norbi ment a legjobban, mögötte viszont Kazárék máris villantottak egy második legjobb időt. Spiciék a negyedikek lettek, ezzel összetettben vissza is csúsztak a második helyre, Herczigék mögé. 

A két gyors után szervizpark következett, majd újra Bükkszentlászlóról rajtolt a mezőny, ezúttal már lámpasorral, hiszen negyed 9 után pár perccel kezdődött a szakasz. 

057  .JPG

Ebben a körben ugyancsak Spici és Herczig voltak a leggyorsabbak, ezúttal viszont fordított sorrendben végeztek, a harmadik a subarus Hadik András lett, negyedikként Balogh János végzett. 
A sötétben többszörösen is érződött a hazai pálya előnye, hisz a miskolci pilóták: Spici, Hadik és Balogh Jani is meglepően jól teljesítettek, míg Kazárék még ismerkedtek az új autóval.

Herczig Norbiékkal azonban még a helyi menők se tudták felvenni a versenyt! A skodás páros a negyedik gyorson sem talált legyőzőre, és már zsinórban a 3. részsikerüket zsebelhették be. 

Az utolsó szakaszon azonban kicsúszott a kezükből a vezetés: a Skoda Fabia S2000 ugyanis kifejezetten kellemetlen, "háromhengerezős" hanggal ért célba, 17 másodperces hátrányt összeszedve a nap végéig fokozatosan gyorsuló és az utolsó szakaszt megnyerő Turán Friciéktől. Az összetettben így Balogh Janiék ugrottak az élre, 2 tizedmásodperccel megelőzve Kazárékat. Spiciék zárták harmadikként a napot, Herczigék pedig a 4. helyig estek vissza, hátrányuk azonban még így is csak 4,4 másodperc volt.

A második nap 2 körben 3-3 szakaszt rendeztek, ekkor már a másodosztály is csatlakozott az indulókhoz. Sőt, ráadásul ők kezdték nekik a napot, így már némileg felhordásosak voltak a pályák, mire az első osztály is elindult. A reggeli szervizben sikerült megjavítani Herczigék Skodáját, akik az első szakasz után máris feljebb léptek egyet az összetettben. Kazárék sem sokat tétlenkedtek, Balogh Janiékat megelőzve átvették a vezetést a versenyben.

1538885_730080647052902_1721590906_n.jpgKohári Kornél képe a kánói katlanból

A következő gyorson Herczig újabb szakaszgyőzelmet zsebelhetett be és újra az élen találta magát, a versenyben immáron másodszor! Ezen a szakaszon mindenki a rengeteg felhordásra panaszkodott, a fél rali2 mezőny hibázott, de az első osztályból is jó páran megjárták a kánói patkó kanyart: 


A napi leghosszabb, 20 kilométeres Sátán azonban újra előjött a Skoda műszaki hibája, és Herczigék az abszolút ötödik helyig csúsztak vissza... Kazár Mikiék így újra az élen találták magukat (ezt a szakaszt is ők nyerték), a verseny azonban még mindig nagyon szoros volt: a negyedik Turán is csupán 8 másodperccel volt lemaradva Kazáréktól!

Az első kör utáni szervizben Herczigék csapatára újra nagy revízió várt, melyet az osztrák bérbeadócsapat időben elvégzett, kezdődhetett a felzárkózás. Megint. Ám Norbiék hátránya ekkor már közel fél perc volt az ötödik helyen. 

A második kör első gyorsa újra Kazáré volt, aki ezzel picivel növelni tudta előnyét riválisai előtt. Az utolsó előtt kánói gyorson Turán Friciék hibáztak és közel 12 percet hagytak bent. Így a peugeotos páros minden reménye elszállt. Nagy meglepetésre ezt a gyorsot Ollé Sasa nyerte a Fiesta S2000-el! Nagy volt az öröm a célban, hiszen ez volt élete első szakaszgyőzelme!

Ekkor már azt hihettük nem történik több váratlan fordulat, hiszen már csak egy gyors volt hátra csupán, de a 20 kilométeres sátai pálya még tartogatott meglepetéseket: az elsőként rajtoló Balogh Janiék a gyorsasági 10. kilométerénél defektet kaptak, aminek következtében 2 és fél perc hátránnyal, felnin értek célba. Így ugrott számukra a dobogó harmadik foka és egészen a 6. helyig estek vissza. A második helyen álló Spiciék felfüggesztés-problémákkal küszködtek, de Baloghék defektje miatt még a 17. idővel is megtarthatták az ezüstös pozíciót. Szegény Herczigék ki is késték a rajtot (szerelés miatt) és a kocsi is újra háromhengerezett. Hadikék viszont magukra találtak a verseny végére és a szakaszt megnyerve egy szakasz alatt(!) az abszolút 6. helyről a dobogóra ugrottak és bezsebelték a 3. helyet.   

miskolc_1.png A legjobban teljesítő párosok eredményei szakaszonkénti bontásban.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr645891286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása