A szokásokhoz híven idén is március végén vette kezdetét az Országos Rally Bajnokság. A már jól megszokott Eger Rali helyett azonban most a 20. Vredestein Miskolc Ralival indult az év.
Ha a helyszín nem is, az időpont és a mezőny maradt a "szokásos", így a magyar első és másodosztály, valamint a historic mellett a szlovák bajnokság első és másodvonala is Miskolcra látogatott. Talán nekik jelentette a legnagyobb kihívást ez a változtatás, hiszen ők még sosem versenyezhettek ezeken a borsodi ralipályákon.
Meglepő módon az öt mezőny legnépesebbike a Rali2 volt, ahol 80 páros indult, míg az első osztályban - a szlovák nevezőkkel kiegészülve is - mindössze csupán 73. Összességében azonban nem lehetett okunk panaszra, hiszen a 14 historic versenyautóval kiegészülve közel 170 színesmatricásgyorskocsit láthattunk a múlt hétvégén.
A hosszúra nyúlt téli szünet után év elején mindig nagy várakozásokkal tekintünk az aktuális szezon elé. Habár a WRC-ket sajnos "kitiltották" (értsd. mehetnek, sőt még futamokat is nyerhetnek, de nem értékelik őket a bajnokságban) azért mégiscsak minden egyes apró hírmorzsára felkapta az ember a fejét a futamhoz közeledve.
Botkáék szerettek volna S2000-re váltani, de 207-esük meghibásodott a verseny előtt, így maradt a tavalyi Mitsubishi. Turán Friciék maradtak az előző év végén jól bevált Peugeotnál, egyelőre. A következő futamtól ugyanis 208 R5-el indulnak majd!
Az egyetlen páros aki váltani tudott, a Kazár Miki - Szőke Tamás egység volt, ők ugyanis Fiesta R5-re cserélték tavalyi Xsara WRC-jüket. Így nekik sikerül elsőként ilyen kategóriájú versenyautót hozni a magyar bajnokságba.
A Miskolc Rali csütörtökön egy hivatalos teszttel kezdődött - melyről inkább nem írnánk... de az ott készített képeinket itt megtekinthetitek. Maga a verseny a péntek délelőtti gépátvétellel vette kezdetét, majd a szokásos népkerti salakos prológgal folytatódott, több ezer fanatikus raliszurkoló előtt.
Szombaton csak késő délután indult az igazi verseny: két vérbeli raliszakasszal, Bükkszentkereszttel és Mályinkával, melyet az első körben még viszonylag világosban, másodjára azonban már sötétben teljesített a mezőny. A harmadik körben már csak a bükkszenti szakasz szerepelt a programban.
Sokáig úgy tűnt Herczig Norbiék nyerik az 1., 6,91 km-es gyorsot, de végül nagy meglepetésre a hazai pályákon versenyző Spiciék futották a legjobb időt: 2,7 másodpercet adtak a skodás párosnak. Turánék lettek a harmadikok, az új R5-ös Fiestával induló Kazár Miki elsőre egy 7. hellyel nyitott. A csupán pár kilométernyi etap megtétele után máris Lillafüreden találta magát a mezőny és következett a hétvége leghosszabb, 23 kilométeres mályinkai szakasza, ahol Herczig Norbi ment a legjobban, mögötte viszont Kazárék máris villantottak egy második legjobb időt. Spiciék a negyedikek lettek, ezzel összetettben vissza is csúsztak a második helyre, Herczigék mögé.
A két gyors után szervizpark következett, majd újra Bükkszentlászlóról rajtolt a mezőny, ezúttal már lámpasorral, hiszen negyed 9 után pár perccel kezdődött a szakasz.
Ebben a körben ugyancsak Spici és Herczig voltak a leggyorsabbak, ezúttal viszont fordított sorrendben végeztek, a harmadik a subarus Hadik András lett, negyedikként Balogh János végzett.
A sötétben többszörösen is érződött a hazai pálya előnye, hisz a miskolci pilóták: Spici, Hadik és Balogh Jani is meglepően jól teljesítettek, míg Kazárék még ismerkedtek az új autóval.
Herczig Norbiékkal azonban még a helyi menők se tudták felvenni a versenyt! A skodás páros a negyedik gyorson sem talált legyőzőre, és már zsinórban a 3. részsikerüket zsebelhették be.
Az utolsó szakaszon azonban kicsúszott a kezükből a vezetés: a Skoda Fabia S2000 ugyanis kifejezetten kellemetlen, "háromhengerezős" hanggal ért célba, 17 másodperces hátrányt összeszedve a nap végéig fokozatosan gyorsuló és az utolsó szakaszt megnyerő Turán Friciéktől. Az összetettben így Balogh Janiék ugrottak az élre, 2 tizedmásodperccel megelőzve Kazárékat. Spiciék zárták harmadikként a napot, Herczigék pedig a 4. helyig estek vissza, hátrányuk azonban még így is csak 4,4 másodperc volt.
A második nap 2 körben 3-3 szakaszt rendeztek, ekkor már a másodosztály is csatlakozott az indulókhoz. Sőt, ráadásul ők kezdték nekik a napot, így már némileg felhordásosak voltak a pályák, mire az első osztály is elindult. A reggeli szervizben sikerült megjavítani Herczigék Skodáját, akik az első szakasz után máris feljebb léptek egyet az összetettben. Kazárék sem sokat tétlenkedtek, Balogh Janiékat megelőzve átvették a vezetést a versenyben.
Kohári Kornél képe a kánói katlanból
A következő gyorson Herczig újabb szakaszgyőzelmet zsebelhetett be és újra az élen találta magát, a versenyben immáron másodszor! Ezen a szakaszon mindenki a rengeteg felhordásra panaszkodott, a fél rali2 mezőny hibázott, de az első osztályból is jó páran megjárták a kánói patkó kanyart:
Az első kör utáni szervizben Herczigék csapatára újra nagy revízió várt, melyet az osztrák bérbeadócsapat időben elvégzett, kezdődhetett a felzárkózás. Megint. Ám Norbiék hátránya ekkor már közel fél perc volt az ötödik helyen.
A második kör első gyorsa újra Kazáré volt, aki ezzel picivel növelni tudta előnyét riválisai előtt. Az utolsó előtt kánói gyorson Turán Friciék hibáztak és közel 12 percet hagytak bent. Így a peugeotos páros minden reménye elszállt. Nagy meglepetésre ezt a gyorsot Ollé Sasa nyerte a Fiesta S2000-el! Nagy volt az öröm a célban, hiszen ez volt élete első szakaszgyőzelme!
Ekkor már azt hihettük nem történik több váratlan fordulat, hiszen már csak egy gyors volt hátra csupán, de a 20 kilométeres sátai pálya még tartogatott meglepetéseket: az elsőként rajtoló Balogh Janiék a gyorsasági 10. kilométerénél defektet kaptak, aminek következtében 2 és fél perc hátránnyal, felnin értek célba. Így ugrott számukra a dobogó harmadik foka és egészen a 6. helyig estek vissza. A második helyen álló Spiciék felfüggesztés-problémákkal küszködtek, de Baloghék defektje miatt még a 17. idővel is megtarthatták az ezüstös pozíciót. Szegény Herczigék ki is késték a rajtot (szerelés miatt) és a kocsi is újra háromhengerezett. Hadikék viszont magukra találtak a verseny végére és a szakaszt megnyerve egy szakasz alatt(!) az abszolút 6. helyről a dobogóra ugrottak és bezsebelték a 3. helyet.
A legjobban teljesítő párosok eredményei szakaszonkénti bontásban.