Megdőlt az eddigi WRC sebességrekord, Neuville újra az élről búcsúzott, svéd rali, 2. nap

A vártnál is jóval komolyabban folytatódott a svéd rali szombat reggel. Az összetettben 9., napi első gyorsaságit - mely a korábbi években nem szerepelt a programban - szó szerint túl gyorsan teljesítette a mezőny. Értem ezalatt azt, hogy a szakaszgyőzelmet megszerző, Ford Fiesta WRC-vel versenyző Ott Tanak 13 perc 45 másodperc alatt teljesítette a 31,6 km-es pályát. Ez számszerűsítve 137,81 km/órás átlag(!)sebességet jelent, ami jóval meghaladja az FIA szabályaiban 130-ban maximalizált limitet. 

 16681716_1347615855296847_2627580158728864608_n.jpg

A tempót jól mutatja, hogy még a 10. leggyorsabb időt teljesítő Evans is 135-ös átlagot ment. Ennek fényében sajnos - nem meglepő módon, de legalább a szabályokat betartva - a következő körből, biztonsági okokra hivatkozva törölték ezt a pályát. Valószínűleg még ennél is rövidebb idő alatt és még magasabb átlagsebességgel közlekedtek volna a 2017-es új versenyautók. 

Az ifjú észt pilóta nem csak a reggeli első gyorson győzedelmeskedett, a szervizig hátralévő további két szakaszon sem talált legyőzőre, csökkentve ezzel lemaradását az ezüstös pozícióban autózó Latvalához képest. Közben Ogier megelőzte Meeke-t, Neuville pedig bár szakaszt nem nyert, magabiztosan őrizte előnyét.

A délutáni első gyors törlését követően még mindig három szakasz szerepelt a programban. Az első Latvala nyerte (minimális különbséggel Tanak előtt), a másodikon pedig Neuville mutatta meg magát és növelte tovább előnyét, ami ekkorra már 43 másodpercre hízott.

A nap zárásaként visszatértek az autók a csütörtök esti nyitószakaszra, a nyúlfarknyi, kevesebb, mint 2 kilométeres karlsadi paralelre. Ezeket a gyorsokat általában nem szeretik a versenyzők, hiszen - az ő szempontjukból - semmi sem jók. Ahogy azt már korábban több nagy pilóta is megmondta, itt szinte csak veszíteni lehet. Ezt most már Neuville is így gondolhatja, miután a Monte-Carlo Ralihoz hasonlóan itt is a szombati utolsó gyorsaságin vesztette el elsőségét. A belga versenyző újfent egy apró hibát vétett, melynek súlyos ára lett: i20 WRC-je a szalagkorlátnak csapódott és nem tudta önerőből befejezni a versenyzést. Így a szuperrali szabályok szerint (időbüntetéssel) állhat újra rajthoz holnap, a verseny befejező napján.

Fotók: Red Bull Content Pool/Jaanus Ree

Neuville-hez hasonlóan Kris Meeke is idén már második versenyét rontotta el. A Red Bull TV által élőben közvetített pályán hibázott és csúszott le az út menti árokba Citroenjével. Bár őt sikerült kiszabadítani a nézők segítségével, mégis több, mint nyolc percet vesztett emiatt.

A nap hőse a Colin McRae-ről elnevezett 'ugratóverseny' győztese: Mads Ostberg lett, aki kettőből kétszer is óriásit repült a vargaseni ugratón. Elsőre 42, másodjára a tavalyi rekordtól egy méterrel lemaradva, már 44 métert repült Fiestájával. Miután a tegnapi napot hátsó szárnyának elvesztése után nem tudta befejezni a norvég pilóta, mára a Colin Crest díj megszerzését tűzte ki célul, melyet így sikeresen teljesített is. Saját bevallása szerint az ugratóra vezető kanyart elrontotta, és ezért nem sikerült a rekorddöntés. De a 44 méteres távolság így is elegendőnek bizonyult a dicsőséghez.

3 szakasszal a vége előtt gyakorlatilag az ölébe hullott a győzelem lehetősége a toyotás Jari-Matti Latvalának. De a holnapi közel 60 km-es össztáv alatt még az eddigieknél is nagyobb izgalmak várhatóak: Ott Tanak hátránya mindössze 3,6 másodperc - ennyi választja el az észt pilótát élete első WRC győzelmétől. Emellett az Ogier szurkolók sem szomorkodhatnak, a ralizseni is még bőven lőtávolban van ugyanis. 16,6 másodperces hátránya kissé soknak tűnhet (annak tudatában, hogy valóban már csak 3 gyors maradt vasárnapra), Ogiert ismerve egyáltalán nem lenne meglepő, ha a nevető harmadik szerepébe bújva végül a dobogó legfelső fokára ugorna a verseny végére.

Vasárnap minden kiderül, melyről természetesen mi is beszámolunk majd.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr7612250252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása