Nincs ORB-futam Rallye Dream fotópályázat nélkül. Válassz ki három  képet a versenyen lőttek közül, töltsd fel a facebookos oldalunkon található alkalmazáson keresztül! A közönségszavazatok alapján a tíz legjobb között ajándékokat sorsolunk ki, emellett pedig a Rallye Évkönyv zsűrije szakmai I. díjat is kioszt.

Már korábban megénekeltük, hogy nehéz sors vár a hazai amatőr versenyek rendezőire. A szabály megjelenésétől eltelt már néhány hónap, nézzük, hogy teljesít a törvénymódosítás.

Saját tapasztalatom az, hogy elindult a javulás: ahol én jártam több volt a pályabíró, sportbíró, normális volt a szalagozás. Nyitott szemmel járva azonban látni, hogy a bajok nem múltak el, kell még fejlődni.

 Hiányosságok azért még mindig akadnak

A törvény módosításának van már néhány áldozata is: a korábbi években sok biztonsági problémával küzdő Ezerjó Kupa második futamára már nem kapott regisztrációt, így a versenyt nem tudják megrendezni (az első futam az RTE-vel közös verseny volt). Kisebb versenyek rendezői visszaléptek, mert nem tudják kitermelni a plusz költséget. Nem csak a regisztrációs díj jelent plusz anyagi terhet, hanem az elvárt biztonsági feltételek megteremtése is. Az elvárás nagy, de nem teljesíthetetlen!

Természetesen megjelentek a trükközések is: autós találkozónak nevezett engedély nélküli autóversenyek, vagy szlalomként engedélyeztetett miniralik. Addig nincs is ellenük komoly szankció, amíg baj nem történik. Ahogy történt az egyik Amatőr Rallye Kupán, a TME Rallye Team Kft. által rendezett nagyszékelyi versenyen. Egy szerencsétlen versenybalesetet követően a súlyosan megsérült versenyzők ellátása nem az előírtaknak megfelelően zajlott, mert a rendező több ponton nem tartotta be a benyújtott biztosítási tervet, nem volt a verseny helyszínén mentő! 

A VFTS maradványai (Foto: MrPeter)

A Rallyesport Bizottság úgy döntött, hogy 2012-ben nem rendezhetnek több ARK futamot és a további verseny megrendezéséhez, az MNASZ hozzájárulás kiadását nem támogatja, vagyis nem rendezhetnek több legális ralisprintet.

Szomorú, hogy egy baleset kellett ahhoz, hogy kiderüljenek a hiányosságok. Hihetetlen, hogy tisztában voltak a szabályokkal, mégsem tartották be.  Az autósport veszélyes üzem, nem lehet a biztonságon spórolni! Az eset legnagyobb vesztesei most is a nézők és versenyzők. Rajtuk csattant az ostor, de azzal tisztában kell lenni, hogy az egész értük van!

A rendező fellebbezett, aláírásgyűjtésbe kezdett, és a bajnokságuk következő versenyét más név alatt, (jelen állás szerint) engedély nélkül próbálják megrendezni.

Friss infó, hogy az Ezerjó Kupa szervezője egy új ötlettel állt elő: óriásszlalom bajnokságot indítanak.  Ennek az a lényege, hogy a pályát úgy alakítják ki, hogy az egyenesek nem hosszabbak 100-150 méternél (ahogy a szlalomban ez előírás), és a pálya hossza 5-6 km (ez duplája annak, amit az OSZAK előírás engedélyez). Nagy kérdés, hogy itt ténylegesen szlalomról van szó, vagy az RSB kijátszásáról?

Kíváncsi vagyok a Ti tapasztalatitokra! Mi a véleményetek, javult a helyzet?

Címkék: vitaposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr924551954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.06.08. 17:01:44

Ez érdekes kérdés.
Vajon kifizeti ki a károkat?

pedaz 2012.06.08. 17:04:16

A szentkirályszabadjai Extrém Kupa az engedéllyel járó pluszköltség miatt zárt be hivatalosan, kár érte.

Szerintem kockázat terén jókora a különbség egy erdős területet átszelő keskeny úton zajló rallysprint és egy reptér akárhány hektárnyi sík területén rendezett szlalom/minirally között. Mentő azért mindig jó, ha kéznél van, amikor kell.

Az engedélyezési díjban meg tehetnének különbséget. Még nem hallottam róla, meg nem is láttam, hogy szlalomon bárkinek bármi baja esett volna. Legfeljebb az autónak. Másrészt meg kompaktabb az egész, tehát az ellenőrzés is jóval egyszerűbb, mint egy 5km hosszú RS szakaszon.

nortonvincent 2012.06.08. 17:15:57

Jo a színvonal :-)
k@rva elet
G@ci
Any@d

Pedaz:
Teljesen egyet értek veled.
Mentő kell az ilyen helyszíneken.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2012.06.08. 17:44:28

a sok majom meg a kanyarból kijöveti íven rajoskodik, azt ha az ölükbe esik 1 kocsi, akkor megy a sírás-rívás!

Balázska19 2012.06.08. 17:57:38

@RosszQtya:
Minden versenyen van egy jó társaság aki az életével bohóckodik. A legbrutálisabb élményem a szar rendezésből a baz rallisprint belvárosi prológja volt. Pedig a hangulat a tömeg és a városi rally hatalmas élmény volt, de rendező alig volt, azok akik voltak se tudták mi a f@sz az a rally és olyan helyekre álltak emberek, hogy az hihetetlen. Beálltak az emberek a betonfal és az út közé a kanyar külső ívében, meg is lett a böjtje, bár ha már ilyen bohócok az emberek legalább a rendezőknek lehetett volna eszük. Ha minden kötél szakad a verseny közbe is beavatkohattak volna, mikor elment egy kettő három.... kocsi 10 centivel a nézők orra előtt, de azok csak álltak ott mint a tök.

Օգտվողի հարձակման 2012.06.08. 17:59:33

Nem kell ide Rally, elég kimenni az utcára.
Zéró, nulla egyedek nyomják a gázt, a féket nem ismerik.
Igen, Ők is játszanak mások életével.

bendix21 (törölt) 2012.06.08. 19:02:01

Régebben azt mondták ha nincs pénz nem kell versenyezni. Most viszont ha nincs pénz nem kell ilyen liba kerülgetőket rendezni!

m.o.p. 2012.06.08. 20:18:16

A mentőn hogy lehet spórolni? Mindenki érdeke, hogy ott álljon. Mondja azt a szervező, hogy a biztonsági kiadások miatt x ezerrel drágább a nevezés, vagy a büfések helye, rakjon ki gyűjtő dobozokat és közölje a nézőkkel, a szórakozáshoz fizetni kell. A támogatók is tán szívesebben adnak, ha nem az ő logójuk alatt hal meg valaki...

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2012.06.08. 20:36:55

Annyira szerencsére tényleg nem nagy pénz maga a regisztráció kb. két nevezési díj egy átlagos versenyen, nem ez okozza a fő problémát (nagyon helyesen ez a cikkben is szerepel, hogy a biztonsági feltételek megteremtése a nagyobb költség). Azok a versenyek, ahol a minimális biztonság sincs meg tényleg ne legyenek mert:
1, az emberek egészsége mindennél többet ér.
2, rossz híre megy az egész sportágnak, így a normális versenyeket sem engedélyezik majd.

IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2012.06.08. 22:28:12

@Balázska19:

Arra én is emlékszem. :-(
Tényleg úgy volt, hogy a kordont úgy rakták ki, hogy kordon-emberek-betonfal. Valakinek feltűnt és felterelte az embereket a betonfalra. Az viszont nem fér a fejembe, hogy amikor az egyik Lada szemből megtámasztotta az egyik jelzőlámpát (elfolyt az olaj az autóból) alig tudtak elugrani az emberek, de ugyan oda visszaálltak!!!
A motorból nem folyt el az összes olaj, így simán ment még egy kört, és ezen az olajon csúszott el a H|KOA-200 WRC, amikor letartolt 3-4 embert. Amikor szóltunk, hogy szétfolyt az olaj, és páran amúgy is rossz helyen vannak, azt kaptuk az egyik szervezőtől, hogy "Te csak nézzed, ne ugassál".

A szerelő 2012.06.08. 22:58:41

Minek beleszólni az evolúciós folyamatba? Ez az igazi természetes kiválasztódás :)

Zs983 2012.06.08. 23:35:38

Eddig szívesen kimentem volna nézőnek, de ennyi tapló közé nem kívánkozom! Mást nem hallottam a videó alatt, csak a Mónika Show szereplőinek véleményét...

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2012.06.09. 00:11:00

@IV. (Parkoló) Béla: jaja, ez nekem sem fér e fejembe. Kész csoda, hogy az oszlopfogásnál nem talált el senkit (még az alkarészek se).

Erre fel tök ugyanoda visszaálltak :/

breki11 2012.06.09. 07:18:43

ez szörnyű !!!!!!!!!
a rendezőnek bünti
a bekiabálóknak iskola
:)

apoa 2012.06.09. 08:43:13

De a drift flashmob is milyen jópofa, pedig ott sincs mentő.

McK (törölt) 2012.06.09. 09:40:03

@Zs983: Köszönöm. Összefoglalta,amit gondoltam.

MP 2012.06.09. 10:02:26

Szerintem hagyni kell hadd hulljon a férgese. Mindig vannak okosok akik szerint velük nem történhet meg. Hát ha tévednek viseljék. Aki ilyen helyekre jár tudja mi a biztonságos. Bár azért pattant már át autó a biztonságosnak tartott oldalra is. De minden ilyen technikai versenyben bemutatóban benne van a veszély.

STi 2012.06.09. 10:29:44

Nem láttam még olyan ezerjó kupát ahol ne lett volna OMSZ mentő.

S.P.E.C.I.A.L.I.S.T.A. 2012.06.09. 10:35:44

JÓÓÓÓÓÓÓ!!!!!!!!!
AZTAGECCCIIIII!!!!
KURRVAGECCCIIIIII!!!!

:)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2012.06.09. 10:44:35

@STi: Ezerjón szokott lenni OMSZ kocsi ez tény, de rescue? Szalagozás mindenhol rendben? Kellő számú pályabíró?

farönk 2012.06.09. 11:00:34

A 80-as évek nemzetközi ralikon látott nézői őrülete nyomokban még itt is látszik, sajnos.
Káromkodni meg az elmúlt 60 év tanította meg az embereket ennyire.

monstertruck 2012.06.09. 12:12:57

Én azt nem tudom soha felfogni, hogy mi a repedtfasznak kell kiugrálni integetve a közeledó autó elé? Máskülönben nem fogja elhinni a haver hogy kint voltak a többiek szurkolni vagy mi?
Sok paraszt!

tzzart 2012.06.09. 13:07:50

Jáúúúáoúoooo! :( :(
Ennek a "sportágnak" a rajáóúóngói miatt érzem néha veszélyben magam a közutakon, amikor a megengedett sebességgel szabályosan közlekedek, "oszt" levillog egy szakadt "agyontuningolt" fxs.
Ezek az "emberek" versenyzők, rajongók és szervezők egyaránt, a versenyeikről hazavitt mentalitásukkal mások életét veszélyeztetik.

evo rally 2012.06.09. 16:22:29

Jó a cikk.Csak az a baj,hogy amig egy versenyt eltiltanak a másiknak meg elnézik a hibákat.(rescu)!!!Vagy le
hetséges érdeki kötödések vannak.
ilyen hozzá állásal sosem lesz normális verseny rendezés.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.09. 17:22:40

@tzzart: honnan veszed, hogy ők ennek a sportnak a rajongói? Az utolsó mondatodat pedig határozottan visszautasítom!

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.09. 17:24:37

@apoa: meglehetősen máshogy gondolom. Baromira nem volt jópofa, és többet ártott a magyar autósportnak, mint amannyit néhány embernek használt...

hofi601 2012.06.09. 18:49:29

Mentő nélkül nem tudom, hogy lehet bármilyen versenyt rendezni. A versenyzők sem hiányolták a rajtban? Anno nálunk a Műegyetem rakparton is volt mentő, pedig 5 perc alatt kiért volna akkor is, ha csak hívjuk.
Sőt, azért szedtünk a nézőktől belépőjegyet, hogy ki tudjuk fizetni körbe az acélkordont, meg rendelhessünk még pár mobil WC-t. Nem is volt miatta felháborodás.
Nem tudom, hogy miért nem terjedt el ez a fajta gondolkodásmód. Simán lehetne a nézőktől belépőt szedni, és azt a biztonságra + kényelemre költeni. Az a gond, hogy ahol belépő van, ott többnyire zsebre teszik, ezért eleve rossz üzenete van.

nitro1 2012.06.11. 10:42:36

@hofi601: Hogy akarsz belépőt szedni mondjuk egy belvárosi vagy egy erdei futamon? Minden sarkon vagy minden fa mögött jegyárus? Csak zárt helyen működik a dolog, pl. a salakmotorpályán, vagy a Vasgyárban.

hofi601 2012.06.11. 11:19:58

@nitro1: A veszprémi lőtéren is megoldották már többször is. Nyilván kijátszható, de ha csak a nézők 70-80%-tól sikerül beszedni, már az is komoly tétel. Nem mondom, hogy mindenhol megvalósítható, de a legtöbb helyen igen. Külföldi példák is vannak rá. Hidd el, hogy megoldható.

nitro1 2012.06.11. 11:39:18

@hofi601: Bár nem ismerem a konkrét helyet, számomra egy lőtér is jól körülhatárolható helynek tűnik.

hofi601 2012.06.11. 11:47:20

@nitro1: Látom hozzáértőként kötöttél bele a felvetésembe...

nitro1 2012.06.11. 12:07:03

Rendben, ebben igazad van, de továbbra sem tudok elképzelni egy belvárosi, vagy erdei futamon díjszedést.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.11. 13:07:56

@nitro1: A VB futamokon jellemzően kell a nézőknek fizetni.

nitro1 2012.06.11. 13:52:09

Nem kötekedésből, hanem mert érdekel: hogy oldják meg?

Kovács 2012.06.11. 22:44:45

Hát úgy gondolom T-MACI nevű inkognitóba burkolózott kolléga elég komoly lavinát indított el. A felvetés teljesen jogos, bár a cím szerintem kissé eltúlzott. Nyilván senki nem azért rendez versenyeket, hogy akarva, de még akár akaratlanul is mások életével játsszon. Ez egy VESZÉLYES sport, mind a rendezők, mind a versenyzők, mind pedig a nézők szemszögéből nézve. Nyilvánvaló, hogy mentő nélkül nem szabad megrendezni egyetlen olyan (és itt nem csak autós rendezvényre gondolok) rendezvényt sem, ahol kétszáz embernél több tartózkodik. Aki ellátogat egy ilyen rendezvényre, annak számolnia a kell az esetleges kockázatokkal. A rendező dolga az, hogy ezeket a kockázati tényezőket a minimálisra redukálja. Na de nézzük kicsit objektíven, hogy mi is történt nagyszékelyen. A Dobszay-Virág páros hatalmas bukása után 4,5 perccel a helyszínre érkezett a Rescue Team gyors beavatkozó egysége (Három fő, melyből minimum egy ORVOS!!! mindig az autóval megy). Tizennyolc perc alatt (mire kiért az omsz) stabilizálták és szállítható állapotba hozták a sérülteket. Na ezek a tények. Véleményem és tapasztalatom szerint egy-egy ilyen versenyre kiküldött "mentő" , bocsánat betegszállító jármű felszereltsége vetekszik egy mozgó boltéval (sajnos), annyi különbséggel, hogy van benne hordágy. A személyzete pedig általában egy fő gépkocsivezetőből és egy ápolóból, jó esetben mentőtisztből áll! Nagyon ritka amikor rendezvényre rohamkocsit küldenek orvossal. Jelen esetben kérdem én, mi van ha van ott egy mentő? A Gézát fektetik a Győzőre, vagy fordítva!? Ugyanis egy mentő, csak egy sérültet szállít. Miért nem jó egy rallysprint versenyre, egy orvossal és szakképzett személyzettel felszerelt, jól műszerezett gyors beavatkozó jármű???(akik mellesleg a Forma-1 alatt is mindig helyt állnak).Aki kicsit közelebbről ismeri az autóversenyzőket az bizonyára még egyiktől sem hallotta, hogy "Hú, de jót estünk"!!! Senki nem azért megy oda. Aki meg vért akar látni, annak tudom javasolni a vágóhidat. Igen, ki kell mondani, valóban hibáztak a TME szervezői mely nem maradhat következmények nélkül, de vessük el a sulykot. Mérlegelni kell az eset súlyát és azt, hogy mi tettek a biztonságosság érdekében!? Semmit? Valamit? Vagy mindent? Azzal, hogy eltiltják őket a további futamszervezéstől, csak azt érik el, hogy a komlói bányászbéka segge alatt lévő Magyar Rally még tovább züllik és sérül. (miért nem kapnak pénzbírságot? Ebben az országban úgyis minden csak a pénzlehúzásról szól). Vagy lehet, hogy egy esetleges konkurencia állhat a háttérben??? Ezt sosem tudjuk meg, de elgondolkodtató.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2012.06.11. 22:45:10

@nitro1: Nem kötekedésből, hanem mert nem tudom. A szeptemberi walesi van VB futam jegyeit már árulják, és gondolom nem habokra kérik meg az árát. (www.walesrallygb.com/spectators/ticketoptions.php)
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása