Pénteken az ünnepélyes rajtceremóniával elkezdődött a 2013. évi Országos Rallye Bajnokság (ORB). Egy év kihagyás után újra Egerben indult a bajnokság, és visszatérhettek a hazai pályákra a WRC-k. Az ORB-re és a historicra 4-4, a ralikettes mezőnyre pedig egy gyorsasági szakasz várt volna.

9.jpg

Délután rendben elindult a verseny, bár akadt némi izgalom. többen attól tartottak, hogy a versenyre igyekvő nézők autóitól majd a versenyzők nem férnek el, de ebből szerencsére később sem lett fennakadás. A legnagyobb fejvakarást az okozta, hogy milyen gumit kellene választani... Hja kérem, a választás lehetősége "egyfajta versenyzői jólétnek" tűnik, pedig ez lenne a normális a kisebb autók mezőnyében is, Vizessel, indermediate-tel (ralis berkekben itermédiával), vagy slickkel? Ez volt a megfejthetetlen kérdés. Volt akinek elmelegedett az intermédia, másnak meg kevésnek tűnt a vízhez. Nos ebben az is benne lehetett, hogy itthon nem szoktak eltesztelgetni pár garnitúra gumit...

10.png

Pár historicos autó után elindult az ORB és a Szlovák Bajnokság mezőnye is. 1-es rajtszámmal Kazár Miki rajtolt elsőként, aki lefulladt a Xsara WRC-vel a rajtban, ezért - mintegy tíz másodpercet bezsákolva - csak harmadik lett ezen a szakaszon. Innentől viszont megállíthatatlan volt, és megnyerte a következő két gyorsaságit, a negyediken pedig második lett, így "csak" közel 22 másodperccel vezeti az összetett állást. A címvédő és navigátora elégedettek, és tudják, hogy az autó még többet tud, vagyis lenne még hová gyorsulni.

4.jpg

A második helyen a Citroen C4-gyel versenyző Jaroslav Melichárek, akitől mindössze 6 tizedmásodperccel vannak a két gyorsasági szakaszt megnyerő Herczigék lemaradva. Krózserék a Budai-féle Subaru Impreza WRC-vel a negyedikek, immár tetemes hátrányban. A 2-es géposztály mezőnye is sűrű: az első hat autó egy percen belül van. A közönség kedvenc Béres az abszolút 6., (géposztály 3.), Bútor 7. (4), majd Botka, Balogh, Csucsu és Turán Frigyes a sorrend. A táncdalénekesi produkcióval pénteken a közönséget meghódító, ugyancsak WRC-s Drotár az abszolút 17. helyen zárta a napot. Kakusziéknak nem jött ki a lépés, a negyedik gyors kifejezetten rosszul sikerült nekik. A versenynap végén 58 autó maradt csak versenyben, így Hadikék, és Olléék is búcsúztak.

7.jpg

Szinte még el sem kezdődött a ralikettő versenye az Eger ralin, amikor az esti gyorsaságin, ami ennek a mezőnynek az első szakasz volt, baleset miatt félbe kellett szakítani a futamot. Az elsőnek rajtoló Órai-Práj kettős a siroki cél beírójában tartózkodott még, amikor a másodikként induló Porkoláb-Bardóczy páros is megérkezett a célba. A beíróhoz azonban nagy lendülettel érkeztek, belecsapódtak Óraiék autójába és elsodorták az ott ténykedő sportbírókat. A mentők a helyszínen ápolták a sérülteket, majd további kivizsgálás miatt az egri kórházba szállították őket. Előzetes információnk szerint nincs életveszélyes sérültje a balesetnek. Ennek megfelelően a versenyzők megállapított időt kaptak. A sérülteknek jobbulást kívánunk!

5.jpg

Vasárnap a ralitúra kezdi a napot, de délután az ORB, a historic és a ralikettő is harca száll.

8.jpg

Ne feledjétek, idén is lesz fotópályázat! Minden változatlan: a képeket a RallyeDream facebook alkalmazásába kell feltölteni, a zsűrit a Rallye Évkönyv, a hátteret a Be Social adja. Az egri verseny témája: "Az első fecskék!" Tudjátok: legyetek kreatívak, készítsetek ötletes, ugyanakkor jól kivitelezett képeket.

Képek: 1., 3., 4., 5. és 6. Rallye Évkönyv; 2. Maxximmun Racing sajtóanyag

Címkék: külföldi orb wrc historic ralikettő

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr265204889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NIKI LAURA 2013.04.07. 18:20:02

Nagy Matyi Kecskemétről ott volt?
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása