Az idei év legnagyobb meglepetése volt, hogy szeptemberben, alig öt nappal a rajt előtt kiderült, elmarad a Budapest Rallye. A versenyzőket és szurkolókat jelentős vagyoni (pl. az autóbérlés, a teszt, és szállás költsége) mellett csaknem helyrehozhatatlan erkölcsi kár is érte. Nem tudni, hogy mi vezetett ide, csak egy dolog biztos: olyan későn kértek környezetvédelmi engedélyt, hogy esélytelen volt, hogy azt a verseny rajtjáig kiadják. Felelős nincs.

A versenyzők fórumot tartottak, amelyen az elmaradt futam szervezője és a rali szakág vezetője is megjelentek. Világossá vált, hogy a versenyzők fellázadtak, és mivel senki sem mondott le, visszahívták a szakágvezetőt, ezért újat kellett jelölni. Több mint tíz nappal a jelölési határidő után a magyar ralinak továbbra sincs kinevezett vezetője. Úgy tűnik, máshogy érvényesülnek a matematika törvényei az autósportban, ezért a kevesebb jelölést kapott, korábban visszahívott jelöltet akarták kinevezni, a szövetség pedig azt sem tudja, kik jogosultak tagjaik képviseletére. 

Legyen tiszta, hogy ahogyan a Budapest Rallye elmaradása, úgy a raliszakág vezetőjének kinevezés körüli méltatlan kutyakomédia, vagy az, hogy azt sem tudni melyik tagot ki képviseli, nem más, mint tünet! Az nekem (nézőnek, de blog-szerkesztőnek is) rohadtul mindegy, hogy ki rendez versenyt. Nem tudom, hogy ki a rendezője egy-egy VB- vagy ERC-futamnak. És megkockáztatom, hogy a versenyzők sem. De mondok mást: elég sokat jártam versenyre úgy, hogy tudtam volna, ki a MAMSZ/MNASZ elnöke, főtitkára, hogy egyáltalán van RSB. Sőt, azt sem tudom, hogy FIA-szinten kik fújják a rali passzátszelét. És egyáltalán nem is érdekel.

Csak annyit szeretnék, hogy legyen professzionálisan megszervezett, a nézők és a média számára egyaránt érdekes és fair a bajnokság. Olyan, amihez már előző év novemberében tudom a szabadságot, és a családi programokat igazítani. Ami olyan nagy durranás, hogy a sporthírekben minden versenynap után van összefoglaló. És azt is szeretném, hogy legyenek olyan élmények, amik függővé teszik a mai ötéveseket, mint engem tett életem első Mecsek Rallye-ja, ahol még csak gyorsasági szakaszon sem voltam.

Ha működik, pont magasról teszek rá, kik a sportvezetők, rendezők, sajtósok. Viszont fosul, pitiáner, személyeskedő, amatőr módon csinálva, egók háborújában ennek semmi értelme, akkor inkább engedjük el. Legfeljebb negyvenkét évesen megsiratom a magyar ralisportot, és majd járok külföldre versenyt nézni. És akkor lehet majd tovább panaszkodni, hogy nincs néző…

Hogy milyen messze vagyunk ettől, remekül szemléltetik az elmúlt hetekben történtek. A főtitkár kiadott egy tájékoztatót, amely a 2017. november 15-i határidőig beérkezett jelöléseket összesítette. Eszerint Berényi Ákosra 47 jelölés érkezett, melyből – az alapszabály kizáró rendelkezése hiányában – ötöt visszavontak, Pryma Zoltánt pedig 44-en jelölték. Emellett volt három olyan tagszervezet, amely mindkét jelöltet támogatta. Ebből a matek viszonylag egyszerűnek tűnt: a meccset két jelöléssel Pryma Zoltán nyerte, hiszen a különbség szempontjából mindegy, hogy a többes jelölést érvényesnek, vagy érvénytelennek tekintjük.

Ehhez képest az Elnökség 66/6/2017.11.22. számú határozata szerint Berényi Ákosra 43, míg Pryma Zoltánra 41 jelölés érkezett. A főtitkári tájékoztató és az elnökségi határozatban megjelenő számok közötti eltérés indoka ismeretlen. UPDATE: van magyarázat az elnökség számaira, de az eltérés okaira azonban továbbra sincs. Úgy tudjuk, a határidő után érkeztek olyan dokumentumok, amelyek a jelölés eredményét befolyásolhatták. Az elnökség végül egyik jelöltet sem nevezte ki szakágvezetőnek, így a korábban visszahívott sporttárs ma a megbízott ralifőnök. Az MNASZ Alapszabálya szerint ilyenkor új jelölést kellene kiírni, de ennek egyelőre nyoma sincs. 

Azt már említettem, hogy csak a jelölés után vették észre, hogy azt sem tudják, kik a tagjaik ki a törvényes képviselői. Annak ellenére, hogy hiányzó elnökségi tagokat, a sporttanács vezetőjét, és hiányzó tagját is meg kellene választani, egyelőre nem sikerül összehívni a közgyűlést. (Olyan aprósággal, hogy a határozatképtelenség miatt megismételt közgyűlés tervezett időpontja alapszabály sértő módon volna meghatározva, jobb, ha nem is foglalkozunk!) Azok után viszont, hogy a főtitkár csak kéthetes késéssel adott a honlapon tájékoztatást arról, hogy egy elnökségi tag lemondott, szerintem csodálkozni már semmin sem lehet. Azért bírom ki az egészet röhögés nélkül, mert ez csak komoly lehet, viccnek ugyanis durva volna. 

Címkék: magazin rali orb mnasz

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr9313391819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bermuda (törölt) 2017.11.28. 00:06:48

Most lehet, hogy népszerűtlen leszek - de teljesen felesleges a főkolompos főmuftikra mutogatni, ugyanis ezek ugyanabból a légkörből kerülnek ki, mint az egyszeri versenyzők vagy rajongók, egyívásúak. Én nem azt látom az elmúlt évek alapján a rally légkörén, hogy lenne bármiféle igényesség az autósport szentjéénél megjelenő bagázsban. Sőt - le merem írni, hogy ez nem egy rallyra rátelepedett vízfej okozta tünet, hanem a sportág belülről bomlik. Egerben tavaly bombafenyegetést küldött valami idős néni a rendőrségnek - idén 2 helyen is szabotálni akarták már a versenyt (1 ORB, 1 rallysprint), s ezek a dolgok pont nem a szervezők ellen szólnak, mert az egyszerű ártó emberek sem tudnak semmit arról, hogy ki a rendező, MNASZ bizottsági tag vagy sportbíró. Ezek az események konkrétan pont a versenyek, mint sportesemények felé irányulnak, mert a külső szemlélők annyit látnak a dologból, hogy odamegy egy szedett-vedett társaság bömbölteti a drága masináit, de egyébként túl sok érdekesség, élvezet vagy sportérték nincs már benne. Sajnos egyre kevésbé hiszem azt, hogy ezek a hétköznapi emberek téves képet alkotnának magukban a rallyról.

gigabursch 2017.11.28. 03:21:01

Fel kell tenni a kérdést:
Egyáltalán még érdekel valakit?

Ez egyébként a világ legtöbb autóversenyére igaz.
Pontos adatom nincs, de igen erős a sanda gyanúm, hogy óriási élő és TV-s nézőszám apadás volt, s emögött generációs "problémák" is állnak.
Vagy csak egyszerűen: fordult a világ kereke.

Ma már alapvetően senkit sem izgat a lóerő kérdés, ha minden kocsi tud menni 130-cal és alassan minden faluvégi utcácska leaszfaltozott.

Szóval:
Még pár év vergődés és ennyi...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.11.28. 09:38:11

Nemcsak itthon nagy a baj.
Minden évben le akarom írni, hogy mennyire elisikkadt a WRC.

Yarisok gyűrnek Fietákat, és a szezon vége felé a Sebestyén behúzza a címet. Valaki másnak nem tűnt fel, hogy 14-szerre (tízennegyedszerre!) nyert Sebestyén :).

Hol vannak a last minute győzelmek, mint Makinen vs Sainz, sehol egy Stratos 959 vagy legalább egy dögös Celica... Yaris bakker.

Nincsenek hősök csak egy francia Sebestyén aki megint behúzza. Az F1ben 4-5 világbajnok küzd részben eséllyel.

Persze kicsit elkanyarodtam a témától, tudom.

Traktoros Z 2017.11.29. 06:34:28

@Ződ2000: Szerintem nem csak ez a baj. Én 1998-ban voltam először rally-n itthon. Akkor még nem volt youtube, kezdetleges volt az internet: ha látni akartad, oda kellett menni, vagy 1-2 hét múlva ment az összefoglaló a TV-ben.
Ma meg mi van? A WRC napi összefoglalót megkapod legkésőbb másnap, nem kell 8:30 kor az eurosporthoz igazítanod a napodat, hanem megnyitod a megfelelő URL-t és nézed. Ha akarod, akkor a finn bajnokságot nézed, ha akarod az olaszt stb. Ezzel kellene versenyeznie a magyar bajnokságnak. És akkor elmondom az egyik nagy sérelmemet: fizetősök a gyorsaságik, amiért nem kapsz semmi extrát! Modom, hogy miért gond az én szemszögömből: van egy 1,5 éves kisfiam, akivel elmentünk kirándulni és ha már ott vagyunk megnézni egy kört(1 kört!!!, nem volt az a fűben-fekvős idő, meg a kisgyereket sem egyszerű lekötni hosszasan) gyorsaságit az idei Eger rally-n. Egercsehihez mentünk, ahol közölték, hogy kettőnknek összesen 4000 Forint lenne a belépő (gyereknek ingyen), mondtam, hogy csak egy kör és megyünk. Nem baj akkor is 4000 Forint (mondták), erre megfordultam és elmentünk kisvasútozni Szilvásváradra. Menjenek a p.csába.
Én is visszasírom 1998 Miskolc rallyt, amikor amikor Putnok-Kelemér szakaszon a cél előtti visszafordítóban vártuk Kis Ferit, Janikát, Túrit, de az a világ lemúlt. De ha megnézek pl. egy mai rally ob összefoglalót az csak a képminőségben jobb (de nem él a mai kor adta vizuális lehetőségekkel) mint 1998-ban. És ez is botrány.

gintonic.azigazi 2017.11.29. 10:18:09

Senkit nem erdekel mar. Ha profin lenne csinalva akkor tovabb huzna, valtozott a vilag. Nincs mar huszoneves aki hajnalban felkel a haverokkal elautozik 200km t hogy megnezzen egy Mecsek Rallyt.... eddig szolt a jegy, tessek mast csinalni. Ha valaki meg rallyta vagyik ott a youtube.

Szabó Béka Kosztya 2017.11.29. 10:59:13

Bermudának üzenném. Egerben mi álltunk az aknavető gránátokon, és az ott álló rendező hörögte túl az egészet.Amúgy a témához. A WRC-s tornászt hibáztatom mindenért. Mint az F1-ben surmóhernyónál ráigazítottak mindent. Pályát, autót, szabályokat. Végeredmény: dögunalom sok-sok pénzért.Itt ugyanaz. Túlokosított autók, sinautózás,látvány nulla, fiatalok 1-1. Pl.: Velencei egy tesztes esés után eltűnt mint az aranyóra.Sürgős változás kéne, de gyökerestől. / Ha nem megy a kupi a madám az első aki repül./ Itt senki nem ereszti a zsíros bödön fülét. Köszönöm a lehetőséget. Nem kell velem mindenben egyet érteni.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) médiabox (68) mediabox (37) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (129) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása